Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:ik vind het ronduit BELACHELIJK en erg LUI om thuis alvast te zadel en in de trailer te proppen.
Buiten de genoemde beschadigingen aan je spullen wat ik je eigen fout vindt als je dit doet en de belasting voor je paard vind ik ook de risico's te groot om dit te doen.
Wat als je paard ergens aan blijft hangen met eruit lopen, wat als hij valt ( oh nee...dat doet ie nooit.....)
En zeg nu zelf: hoeveel tijd kost zadelen nu echt???? Een paar minuutjes !!!
Schaam jullie !!
Ik baal ook als ik in de hoosbuien sta te zadelen en met een natte reet moet rijden maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt gezadeld te vervoeren !
Geen 5 minuutjes en zeker geen lange tijd !!
xDAANTJEE schreef:nee ik doe wel mijn hoofdstel op de trailer om voor het geval hij ervan door vliegt maar zijn zadel kan daarna wel
Azzaro schreef:Ik zeg ook niet dat het makkelijk is en er kunnen paarden ook best moeilijk met opzadelen zijn op ander terrein. Maar ik vind het gewoon onverantwoordelijk en niet om andere mensen belachelijk te maken :@
Azzaro schreef:Ik ben het volledig met ElCamino eens sorry! Maar ik heb weleens meegemaakt met een vriendin van mij die wel even alvast het zadel op deed in de trailer en toen naar wedstrijd ging . Hij doet toch niks in de trailer. Hmm hij was toch fijn omgevallen en ja daar lag ie met ze zadel op ze rug klem in de trailer vond ie vast heel fijn! NIET DUS! Het is gewoon nog gevaarlijk ook. Ze kunnen hun rug ook wel breken :S Als je je paard niet op een ander terrein kan opzadelen dan moet je dat maar eens gaan oefenen dan! Die paar minuten! En inderdaad ik vind net zoals ElCamino zegt sommige mensen zijn gewoon lui
Ook met een zadelhoes of zweetdeken eroverheen kan hij ergens achter blijven halen. En er kan altijd iets gebeuren ook al denk je daar liever niet aan.
Ik denk nou dan maar een paar min te laat voor les dan dat mijn paard een te groot risico loopt!
Dus al die verhalen van ik kom te laat op les anders vind ik onzin. Die 5 min die bij het opzadelen komen kijken maakt dan echt niet uit. Dan ga je toch wat langer door met rijden?
Taaclover schreef:Ik zadel dus wel thuis al op als ik wegga met de trailer
Puur om het feit dat Taco op vreemd terrein altijd verschrikkelijk druk is en het haast onmogelijk is om daar op te zadelen.
Zo heeft hij geen moeite om trailer met auto en al mee te trekken al staat het zooitje op de handrem (tja las je 1500 kilo geremd kan trekken is dit niet moeilijk).
Ook heeft hij al een keer de lichten van de trailer getrapt.
450 kilo dommekracht in bedwang houden is helaas niet zo makkelijk
Rijd ik lange stukken dan doe ik het zadel niet op, maar het opzadelen bevalt me op een wedstrijd op zijn minst.
Jammer want thuis is hij altijd zo braaf
@Azarro, jij mag bij mij komen oefen (ik wil je weleens zien skieen met een fjord :@ )
ElCamino schreef:ik zeg helemaal nergens en insinueer ook niet dat mensen die het wel doen dierenbeulen zijn !!
Geef alleen mijn persoonlijke mening hier.
Verder heb ik zat meegemaakt en gezien waarbij het bij mensen wel fout ging.
En als je een jong dier hebt begin je met opvoeden.
Onze jonge dieren kunnen gewoon vasstaan, er is altijd wel een plaats om te staan, iemand om je paard vast te houden etc.
En stilstaan met zadelen begint je training mee toch...
Natuurlijk snap ik dat er paarden zijn die druk zijn op terrreinen etc, ik heb zelf ook een heethoofd eerste klas.
Toch zadel ik niet op in de trailer vanwege gevaar.
Ook goed opgestoken beugels etc en zadels met hoes kunnen bij een vreemde beweging langs de kant schuren en een paniek reactie veroorzaken.
Ik doe het dus niet en ben er tegen !!! Mening geven mag toch gewoon....
En het zijn geen domme opmerkingen hoor, gewoon realiteit en waarheid.
En geloof me
Er zijn mensen met paarden die lui zijn
En paardenmensen zijn niet lui
Bedenk zelf in welke categorie je hoort ...
Maar ja... als je je aangevallen voelt....