Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Assiej schreef:Ik rijd ook eigenlijk altijd met peeskappen. In de zomer vaak zonder.
Vooral nu ik straks mijn paard terug krijg, zal ik hier extreem op gaan letten (heeft peesblessure gehad) daarom wil ik geen risico meer lopen met het (toch altijd) zwakkere been nu.
Achter vind ik het niet nodig want mijn paard tikt niet aan. Net als springschoenen ook niet nodig zijn bij mijn paard.
Soms gebruik ik achter bandages, maar dat is geen must.
In het land altijd peeskappen en strijkappen. Beter voorkomen als genezen............
Tomaatje schreef:Hebben jullie dan ooit wel eens gehoord van een paard dat zichzelf voor de pezen heeft geslagen
Maar dan zijn ze dus eigelijk overbodig. Omdat een paard normaal geen ondersteuning nodig heeft.
Jordy_ schreef:Als een paard loopt, strijken bij sommige de benen heel erg tegen elkaar aan. Als dit vaak gebeurd, kan er beschadiging optreden. Hiervoor zijn peesbeschermers. Om peesblesure's e.d. te voorkomen.
charlie430 schreef:Ik snap goed dat de peesbeschermers van voor beschermen tegen het aantikken en de strijklappen van achter beschermen tegen het strijken maar van die peesbeschermers die helemaal rond het achterbeen gaan, tegen wat beschermen die dan want het achterbeen kan langs achter toch niet aangetikt worden? Of ben ik verkeerd?
Tomaatje schreef:Maar die heeft niemand nou juist waar standaard om...

charlie430 schreef:Ik snap goed dat de peesbeschermers van voor beschermen tegen het aantikken en de strijklappen van achter beschermen tegen het strijken maar van die peesbeschermers die helemaal rond het achterbeen gaan, tegen wat beschermen die dan want het achterbeen kan langs achter toch niet aangetikt worden? Of ben ik verkeerd?