cremello schreef:Toch heb ik er al 4 hoog aangeschreven zadelmakers bij gehad die zeggen dat het prima past. Is dat dan niet gek?
Ze heeft er al meerdere bij gehad ikke...
Informeren over eventuele andere opties kan toch nooit kwaad?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PhanteGarrow schreef:Er is ons verteld bij Freddy's ruitersport in Nieuwegein dat het boomloze zadel maar ongeveer 2 jaar meegaat...
droebel schreef:Hoi Droebel,ik heb dit probleem ook met m'n barefoot. mijn paard heeft een hele hoge schoft i.c.m. een doorgezakte rug. bij mij ligt het zadel aan de voorkant ook strak op de schoft en ook het klitteband tussen de onderlaag van het zadel en de pommel blijft niet vast zitten. als dat klitteband gewoon vast zou blijft zitten, heb ik wel schoftvrijheid. maar ja, blijft dus niet zitten. ik heb nu ook 2 inlages in de pad zodat hij wat hoger ligt. maar dit helpt niet voor de schoft.
Maris schreef:Hoi Droebel,
Gizar en ik zijn hierover dus al aan het pb-en. Misschien zou het helpen als je alleen aan de voorzijde iets onder de barefoot legt ? Zeg maar, alleen iets om de "kuilen" naast de schoft op te vullen.
Jij durft wel zeg om dan toch een barefoot zadel te kopen ! Ik heb om die reden dus GEEN barefoot zadel gekocht.
Groetjes,
Maris