Brede beugelriemen, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Brede beugelriemen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:53

Ik had echt geen idee van het bestaan hiervan, maar lijkt mij echt wel heel fijn.
Ik heb een half jaar door privé omstandigheden niet kunnen rijden en sporten, en merk dat ik echt een heel stuk balans mis momenteel, dus elke hulp hierin is heel welkom.

Maar goed ik kijken wat er dan zoal in de wereld van de brede mono beugelriemen te koop is, maar dan beland je al snel in het oerwoud ha ha.

Zijn die van Eric Tomas zowel op een spring als op een dressuurzadel te gebruiken? Ik zie trouwens dat Anatomica verschil maakt tussen spring en dressuur in de mono welfare fender, maar zijn dezelfde lengtes en ik zie op de foto's geen enkel verschil, maar er zit een heel behoorlijk prijsverschil tussen. Iemand die weet wat het verschil is?

En nogeen vraagje. Ik heb helemaal nog geen ervaring met mono beugelriemen. (Zag wel mensen met smalle mono beugelriemen maar dacht altijd, dubbel is sterker dus veiliger). Ik heb korte pootjes. Loop je niet het risico dat die gesp je zweetblad gaat beschadigen of dat ie eronder gaat "snoggen"?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:17

oji schreef:
Ik had echt geen idee van het bestaan hiervan, maar lijkt mij echt wel heel fijn.
Ik heb een half jaar door privé omstandigheden niet kunnen rijden en sporten, en merk dat ik echt een heel stuk balans mis momenteel, dus elke hulp hierin is heel welkom.

Maar goed ik kijken wat er dan zoal in de wereld van de brede mono beugelriemen te koop is, maar dan beland je al snel in het oerwoud ha ha.

Zijn die van Eric Tomas zowel op een spring als op een dressuurzadel te gebruiken? Ik zie trouwens dat Anatomica verschil maakt tussen spring en dressuur in de mono welfare fender, maar zijn dezelfde lengtes en ik zie op de foto's geen enkel verschil, maar er zit een heel behoorlijk prijsverschil tussen. Iemand die weet wat het verschil is?

En nogeen vraagje. Ik heb helemaal nog geen ervaring met mono beugelriemen. (Zag wel mensen met smalle mono beugelriemen maar dacht altijd, dubbel is sterker dus veiliger). Ik heb korte pootjes. Loop je niet het risico dat die gesp je zweetblad gaat beschadigen of dat ie eronder gaat "snoggen"?

Ik heb er net voor het eerst mee gereden. De tekst zegt dat ik twee linker heb, maar bij eentje is dit fout gestempeld. Kennis van mij heeft even geholpen welke links/rechts moet.

De gesp komt bij mij echt wel een vinger onder het zweet blad uit, dus beschadigen ben ik niet bang voor. Ik heb ook nog gaatjes over om korter/langer te gaan, dus in dat opzicht is de maat ook prima. Ze zijn wel nog erg stug, waardoor mijn beugel wat scheef bleef zitten. Dit was aan het einde wel al beter.

Merkte niet veel verschil, maar hebben ook alleen een beetje los gewerkt. Ik had eerst normale dubbele beugelriemen en vond het wel fijn dat die gesp weg is. Zoals ik eerder al aangaf zoekende in mijn houding. Heb ook de zadelmaker gevraagd weer eens langs te komen en zelf ga ik van de week voor het eerst naar een osteopaat.

Als ik er wat vaker mee heb gereden zal ik nog een update geven!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

Ik heb ze van Kentaur. Vind ze heel fijn. Heb de gesp zo gedaan dat de beugel een kwart slag draait en dan dus goed hangt voor de voet :-)

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:18

Haal je deze beugelriemen er trouwens iedere keer af als je je zadel opbergt? Je kan ze niet opsteken lijkt mij.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:27

oji schreef:
Haal je deze beugelriemen er trouwens iedere keer af als je je zadel opbergt? Je kan ze niet opsteken lijkt mij.

Ik gebruik een dubbele ovenwant om ze op te hangen. Ik had speciale beugel hoezen (van Kavalkade dacht ik) maar het elastiek rekte vrij snel uit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:33

Ik heb fleece beugelzakjes om mn beugels gedaan en laat ze gewoon bungelen :')

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:49

ik rolde ze op met hoesjes om mijn beugels heen .

Wegens overstap naar bruin zijn mijn zwarte anatomica’s te koop .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:07

Ik doe mijn zadelhoes over het zadel en sla daarna de beugels over de zitting heen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:58

Ik heb een vraag, ik overweeg ook deze riemen aan te schaffen, ik rij persoonlijk het liefst met jodhpur rijbroeken en schoenen, maar dan voelt het bij mn kuit absoluut niet fijn als ik mn beugelriemen over het zadel heb ipv onder. Hoe is dat met deze beugelriemen? Heeft iemand daar ervaring mee?