Ik ben erg tevreden over mijn Kentaur kirke. Ik kwam van springzadels af, dus wilde niet te gedwongen in een dressuur zadel worden. De zit is niet diep en de wrongen zijn met klittenband aan te passen. De originele wrongen vond ik erg vervelend om mee te rijden, maar toen een aantal anderen geprobeerd en dat maakte echt een enorm verschil. En inmiddels na 1,5jaar nogsteeds erg tevreden.
Ik vind het modulaire van Wow heel fijn. Ik heb een vlakke (eigenlijk spring-) zitting en voor mijn paard ook een vlakke boom met dressuurbladen. Mijn dressuurbladen hebben geen verwisselbare wrongen, maar er zijn verschillende types dressuurbladen.
Gewoon een oude KN Sympfonie. Ik zweer er al +- 25 jaar bij, en ga straks ook bij mijn nieuwe jonkie kijken of we het weer passend krijgen. Persoonlijk vind ik de 'moderne' zadels één grote ergernis en totaal niet helpend bij het ontwikkelen van een onafhankelijke zit.
Kent en Masters. Ik hou ook niet van een gedwongen zot en de kittenband wrongen haal je er gemakkelijk vanaf. Is ook nog budgetvriendelijk en mooie kwaliteit
Celebi
Geplaatst: 22-02-26 13:13
Ik ben helemaal weg van Ikonic. Kwam er bij toeval bij omdat mijn zadelpasser deze net nieuw had toen ik een paar jaar terug met spoed een nieuw zadel nodig had. Had toen geen keuze en kreeg het demo zadel die net nieuw was, maar ze hebben nu onwijs veel opties qua diepe zitting, platte zitting, lengte kussens, lengte zweetbladen, etc. Ik heb de variant die aan de onderzijde van kunststof is en daardoor een tikje lichter en wat minder onderhoud. Door de smalle twist heb ik er jaren heerlijk in kunnen zitten. Nu door artrose en ouderdom gebruik ik het zadel eigenlijk niet meer maar heb er zoveel kilometers mee gereden.
Gizeppie
Geplaatst: 22-02-26 13:47
Hannanas schreef:
Kent en masters met klittenband kniewrongen zodat je ze er helemaal vanaf kan halen, zou een optie kunnen zijn.
Ik heb dit zadel ook. Je kan de wrong eraf halen.
Rex_Rolfo
Geplaatst: Gisteren, 22:10
loveslimpie schreef:
Ik ben erg tevreden over mijn Kentaur kirke.
Ik heb ook een Kentaur 17.5 inch waar ik erg tevreden over ben. Weinig wrong, ongedwongen zit. Best balen dat het paard te breed wordt voor dit zadel, ik heb het nog niet zo heel erg lang. Maar is dus over te nemen, mocht je een wat smaller paard hebben is het een heel fijn zadel.