Furst schreef:Ja, ze zijn nu flink in de korting namelijk, maar dat is vrees ik niet geldig op die variant en dan moet je ze laten maken, denk ik.
Nee weet welke korting je bedoelt maar dat is alleen op de voorraad zadels bij Edix inderdaad
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dieseltje09 schreef:Ik heb er ondertussen een aantal gehad![]()
Edix Tudor
[ Afbeelding ]
Edix Tariq
[ Afbeelding ]
Ghost
[ Afbeelding ]
Ghost zit echt zalig! Super zacht, heel vrij. Te vrij toen ik wat hoger dressuurmatig aan de gang ging. Merkte dat bv met uitgestekte draf doorzitten of knullig gesprongen galopwissels dat ik grip miste.
Edix moet je net liggen denk ik. Ik kon op de Tariq op die fjord echt prettig zitten. Op de Tudor op de bruine zat ik als zoutzak en kreeg ik extreem last van mijn liezen terwijl die minder breed was als de fjord![]()
De union als zadel erbij staat op lijstje om toch nog eens te proberen, maar voor nu ligt er een boomzadel verder op
Gizeppie schreef:dieseltje09 schreef:Ik heb er ondertussen een aantal gehad![]()
Edix Tudor
[ Afbeelding ]
Edix Tariq
[ Afbeelding ]
Ghost
[ Afbeelding ]
Ghost zit echt zalig! Super zacht, heel vrij. Te vrij toen ik wat hoger dressuurmatig aan de gang ging. Merkte dat bv met uitgestekte draf doorzitten of knullig gesprongen galopwissels dat ik grip miste.
Edix moet je net liggen denk ik. Ik kon op de Tariq op die fjord echt prettig zitten. Op de Tudor op de bruine zat ik als zoutzak en kreeg ik extreem last van mijn liezen terwijl die minder breed was als de fjord![]()
De union als zadel erbij staat op lijstje om toch nog eens te proberen, maar voor nu ligt er een boomzadel verder op
Thanks voor het delen van je foto’s en info. Het valt me op bij die boomloze zadels dat het echt op het paard ligt en er niet om heen, hoort dat?
(de fabrikant noemt het zelf geen boomloos zadel maar het is wel echt mega flexibel)
pmarena schreef:Het ene zadel ligt natuurlijk wat hoger dan het andere, maar an sich moet een ingereden boomloos / flexibel zadel imo echt niet meer bovenop een paard liggen dan een boomzadel. Eerder andersom juist.
In mijn beleving ga je juist 'boomloos' omdat je een soepeler, beter contact met je paard wilt.
Ien omdat je wilt dat je zadel zich aanpast naar je paard uiteraard)
Maar het kan voor het oog ook wat vertekenen natuurlijk.
)