Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ilayla schreef:Wat fijn dat je zo snel meer duidelijkheid hebt! Ik kan me voorstellen dat je geen heel duur zadel nu wilt aanschaffen voor de ritjes die je nog maakt. Ik vind het advies ook logisch klinken. Ik twijfelde om je boomloos aan te raden. Waarom ik twijfelde is omdat ik niet weet of het goed is voor de blessures. Het voordeel van boomloos is dat het wat vergevingsgezinder is als je paard veranderd, maar ik verwacht ook dat het zadel heel erg mee zal gaan in wat hij met zijn lijf doet. Als hij jou naar links gooit, verwacht ik dat het zadel daar helemaal in mee gaat en er mogelijk nog meer gewicht op links komt dan het al deed en het zadel misschien nog meer gaat schuiven. Ik kan me voorstellen dat het jullie probleem juist gaat versterken. Maar ik weet niet voldoende van boomloze zadels, jouw paard en z'n blessure om het je aan of af te raden. Ik zou het dus vooral gaan proberen en kijken wat je voelt met rijden.
Ik rijd zelf met een Kent & Masters GP. Ik vind het fijne zadels, zeker qua prijs kwaliteit verhouding, maar het belangrijkste is dat het bij jouw paard past. Dus ik zou vooral kijken wat hem nu mooi past en waar jij ook fijn in zit.
Gizeppie schreef:Mijn huidige zadel is qua boomtype goed, alleen moet de boom breder zijn.
Evercreek schreef:Je kan beter een boomloos zadel hebben dan een slecht passende boom zadel.
Ik ben zelf ook wat voorzichtig met boomloos voor intensief gebruik, dan is een goedpassende boomzadel op lange termijn beter voor de rug. In jouw geval zou ik een boomloos zadel wel serieus overwegen. Met pads zijn die makkelijk aanpasbaar, ook bij scheve paarden, maar daar zal een boomloos zadelpasser je meer over kunnen vertellen.
Bowo schreef:Gizeppie schreef:Mijn huidige zadel is qua boomtype goed, alleen moet de boom breder zijn.
Kan je niet tweedehands hetzelfde zadel met een bredere boom vinden?
Overigens zou ik niet je zadel scheef laten opvullen (tenminste, zo klinkt de oplossing van je zadelmaker). Dat is heel moeilijk weer recht te krijgen zonder de hele vulling eruit te laten halen (300 euro?), het zadel wordt onbruikbaar voor elk ander paard en is daardoor ook onverkoopbaar. Ik zou kiezen voor een pad met inlages en die inlages regelmatig laten controleren.
Dorine92 schreef:Grappig toen ik je openingspost las en het paard zag, wilde ik je precies die kent en masters aanraden. Gelukkig heb ik de rest van het topic gelezen en kom ik niet als spuit elf nog even met de oplossing die er al is