Zadel voor lange man (2.04).

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Je zou Equisense kunnen vragen, zij heeft een breed assortiment aan zadels.
Wel enkel Engels dressuur en wat springzadels. Maar de merken waar zij mee werkt kunnen helemaal gepersonaliseerd worden. Zo heb ik bijv. een verkort zweetblad want met mijn 1.57 cm pas ik weer niet lekker in een normaal dressuurzadel.

miccamaaike

Re: Zadel voor lange man (2.04).

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:04

Een tijd geleden had ik een bijrijpaard met een eigenaar die ook die lengte was. Daar lag een 18.5 inch anatomica zadel op (dressuur). Daar kon de eigenaar ook prima mee weg komen. Met de 17 inch zal hij altijd te weinig ruimte hebben om zn benen kwijt te kunnen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Relien schreef:
tirzasarah10 schreef:
Waar kom je vandaan? Ik ben laatst bij iemand geweest hier in de buurt en ben daar zo tevreden over. Countrymill was ik voor het eerst in jaren gewoon slecht geholpen, opzoek naar wat anders en was echt zo blij mee. Is een dame die echt heel veel zadels heeft, allemaal echt betaalbaar en bij haar thuis mocht ik passen. Ze werkt samen met 5 zadelpas dames in de buurt, alles wat je lekker vind zitten kan je dan meenemen of door de passer laten meenemen en dan testen. Ik ben er zo blij mee en vond de passer waar ze mee samenwerkte ook echt fijn, Total geen verkoop gevoel of iets

Ik kom uit de provincie zeelans.
Zadel hoeft niet persee voor ronde paarden te zijn. Ze heeft nu ook m/w boom. Ze is niet heel breed

Dat is wel een eind uit de buurt helaas.. Friesland :+

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Als mens met lange bovenbenen ben ik uitgekomen op een zadel met losse wrongen (met klittenband). Mijn knieen hebben anders altijd ruzie met de wrong. Ik zet de wrongen verder omhoog zodat mijn dijbeen wat steun heeft zonder dat ik gehinderd wordt bij mijn knie. Ik moet ook altijd uitkijken met de lengte van de zweetbladen: als je pech hebt (ik rij op dressuurzadels) zit de onderkant van het zweetblad net boven de rand van je laars en haak je er steeds onder of komt je vel dubbel te zitten. Dan is een vzh zadel met kortere zweetbladen fijner.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:20

Je zou ook eens naar de Portugese en Spaanse zadels kunnen kijken.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:49

Zelf ben ik 1.90 m met een "standaard" postuur. Het fijnste zadel voor mij was een Hulsebosch dressuurzadel 18 inch. Ik woon in Hoeksche Waard en bij mij komt altijd Kees Bregman. Altijd heel tevreden over.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Ik heb schijnbaar een lang bovenbeen. Met een mountainbike uitzoeken zei de verkoper dat ik de lengte benen van een man van 1.85 heb. Ben zelf 1.76. En ik heb met veel zadels al moeite. Heb voor dressuur een Lauriche zadel dat neigt naar vzh door naar voren gesneden blad. Voor springen heb ik een kentaur eventing gekocht. Deze is 4 cm verder naar voren gesneden dan het standaard model. En dit gaat goed zo.

Bij kentaur kun je vrij veel laten aanpassen voor de ruiter ook. Bij Countrymill kunnen ze je ermee helpen. Ook een vlakke zit is bij lange benen fijner.

Maar zelf zou ik als het alleen voor ontspannen ritjes in het bos is kijken naar een freemax denk ik :-) bij western kom je toch sneller goed uit met lange benen :-)