Mij spreekt het ding an sich ook niet echt aan zo met die smalle band over de rug, maar vanuit mijn ervaring met boomloze / flexibele zadels snap ik wel heel goed dat er een behoefte aan zoiets is.
Als zo'n singel zo geplaatst wordt dat hij netjes horizontaal ligt, niet zo half scheef op de schoft, en dat er hele degelijke, veerkrachtige padding onder ligt die ervoor zorgt dat het geheel van de schoft / ruggengraat af gelift wordt en dat de ruiter ook nog een beetje in een okee positie blijft....dan kan ik me best voorstellen dat het heel fijn kan zijn.
Zelf zou ik mijn favoriete Barefoot zadel er niet voor opgeven omdat dat imo toch beter in elkaar zit.
Maar als je echt moeite hebt met het vinden van een fijn zadel voor een 'lastige' combinatie...dan zou ik zoiets best overwegen

Of je bent erg blij met de 1 of andere BareBackPad...alleen je mist daar stijgbeugels aan.
En zo'n TCS ligt daar fijn en netjes omheen en overheen.... je BBP werkt als een goede padding en houdt hem in de juiste positie.... paard geeft aan het fijn te vinden, je zit er zelf fijn op en komt goed mee met de bewegingen van je paard..... tja waarom niet dan
Gewoon net als met elk zadel / singel / pad / whatever, goed in de gaten houden of er geen tekenen van een probleem ontstaan. Dat moet je met dat standaard boomzadel ook doen en daar heb je ook veel risico dat het toch niet helemaal okee ligt, dus tja.
Ik verkoop zelf geen TCS maar heb wel klanten die een Support / Nature / Physio Ride-on-Pad hebben gekocht, daar heel erg fan van zijn en daar een TCS bij zijn gebruiken om hem nog extra op te waarderen. En dat ziet er dan vaak eigenlijk best wel heel okee uit

Maar ik ben ook wel benieuwd hoe de meningen over een paar jaar zijn.