Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Heb je Thorowgood en Kent & Masters geprobeerd? Met een tafelmodel welshpony, zonder schoft, neerwaarts gebouwd maar géén weke rug, kwam ik daarop uit. Wel de cob modellen. Lag als een huis. Ik had daarvoor best veel andere merken geprobeerd en zelfs via Welsh fokkers uit de UK een zadel over laten komen, maar zelfs die lag niet goed.
Lizenlotte schreef:Euh nee ik ken geen Iza en mijn zadel is ook niet cognac?
Mijn paard heeft het zadel nu 2 jaar, en het past nog prima vanwege het treeclicksysteem. Het zadel is daarmee wel degelijk aan te passen als je paard veranderd.
dianaw33 schreef:Deze ligt hier voor verkoop, verrassend qua boom en opbouw, totaal geen standaard Kieffer, vandaar dat ik hem even deel: Kieffer Rotterdam. U boom en kort, en Kieffer heeft een in elke maat aanpasbare boom
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dees schreef:Ik heb hier 2 van die tonnetjes: een haf en een fuchs. Fuchs is daarbij ook nog eens zeer korte in de rug.
Voor beide heb ik een Fryso. De haf een Classic en de fuchs een Profyle? Tweedehands gekocht en vakkundig laten aanmeten door mijn zeer kundige zadelmaker. Die heeft het zadel voor de fuchs zelfs kunnen inkorten. Die man kan echt alles met zadels, 100% goed. Mocht je in het Noorden van het land zitten, stuur dan maar even pb voor zijn contactgegevens.
Freyr schreef:Cavaletti zadels of Bliss of London (zegmaar de wintec/arena en de bates versie) zou je even naar kunnen kijken. Dit is een wat onbekender merk vanuit de UK en ik ben er echt heel blij mee voor mijn pony!
Een U vormige boom met verwisselbaar kopijzer, maar ik twijfel of het tussenkanaal breed genoeg is. Ik heb daar totaal niet op gelet namelijk.
Change03 schreef:Ik ga over 2 weken een zadel testen van GFS die volgens mij voldoet aan alles waar jij naar op zoek bent. Ik zal je laten weten hoe het bevallen is