Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SandraWierda schreef:Wat een raar verhaalDat van die singelstoten, dit kun je namelijk heel goed oplossen met de geschikte (vorm) singel. Kussen maakt een goede Zadelpasser, passend bij je paard en de Isabel Werth is geen kort zadel, heb zelf beetje het gevoel dat je beter een andere Zadelpasser langs kunt laten komen
.
dieseltje09 schreef:[ Afbeelding ]
Ik ben meer dan tevreden op mijn WOW maar ook voor die geldt, wel met de juiste singel! (En de juiste opbouw qua boomvorm en kussens uiteraard) Mijn altijd super fijne FRA doet echt hele ellendige met mijn zadel… een goede cresent werkt een stuk beter
Ik heb ook echt een drama qua bouw… kleine bijzet tafel en nee dr zit niet eens veel vet aanis alleen flink buikig laatste tijd (niet te zien ook haha)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hippotha schreef:dieseltje09 schreef:[ Afbeelding ]
Ik ben meer dan tevreden op mijn WOW maar ook voor die geldt, wel met de juiste singel! (En de juiste opbouw qua boomvorm en kussens uiteraard) Mijn altijd super fijne FRA doet echt hele ellendige met mijn zadel… een goede cresent werkt een stuk beter
Ik heb ook echt een drama qua bouw… kleine bijzet tafel en nee dr zit niet eens veel vet aanis alleen flink buikig laatste tijd (niet te zien ook haha)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Goed om te weten dat de crescent goed bevalt. Jouw pony heeft inderdaad hetzelfde, maar wel een meer getrainde buik
Komt deze singel overeen, denk je? Hij is een stuk goedkoper en ik moet denk ik als ze af is gevallen weer een andere maat singel
[ Afbeelding ]
Hippotha schreef:Ja, precies. De vorm vd rug moet overeenkomen met de boom en kussens.
Een banaan, maan en crescentsingel heb ik reeds geprobeerd. Helaas schoof het zadel in galop toch naar voren door haar stuwende beweging.
Ik zal aan de zadelmaker de lengte vh draagvlak vragen, maar ze gaf zelf aan dat het wel een zeer kort vlak was.
[ Afbeelding ]
Hippotha schreef:bulck schreef:
Als dit jouw paard is, dan zou ik toch niet spreken van een rechte rug. Kort wel, hoewel draagvlak nog wel net iets verder kan (laatste rib ligt nog net iet meer naar achteren op het zicht zo)
Hoe oud is dit paard? Welke merken heb je al geprobeerd?
Wintec ben ik geen fan van, maar wel handig met de verwisselbare kopijzers, hoewel er wel meerdere merken zijn ondertussen.
Edix wel al fijne zadels zien voorbijkomen en onlangs zelf in gezeten en moet zeggen aangenaam van verrast (is semi-boomloos)
Zelf rijd ik met een fairfax, devoucoux en antares. De devoucoux heeft d3d panels, wat geschikt is voor bredere rondgeribte zadels en de druk beter verdeeld. Maar bon, die zadels zijn ook allemaal een heel andere prijscategorie dan Wintec uiteraard en de Franse merken dan weer minder aanpasbaar.
Nee, niet heel recht, maar plat
MyWishMax schreef:SandraWierda schreef:Wat een raar verhaalDat van die singelstoten, dit kun je namelijk heel goed oplossen met de geschikte (vorm) singel. Kussen maakt een goede Zadelpasser, passend bij je paard en de Isabel Werth is geen kort zadel, heb zelf beetje het gevoel dat je beter een andere Zadelpasser langs kunt laten komen
.
Kussens bestaan in diverse vormen voor verschillende type paarden. Dat is niet alleen een kwestie van opvullen en er zijn helaas ook zadels die je niet gewoon kunt vullen met wol.
De singel alleen is niet genoeg. Heel belangrijk, maar het moet vanuit het zadel ook al redelijk de goede kant opgaan qua singelstoten. Een singel alleen kan niet alles oplossen, net als dat het zadel alleen dat ook niet kan.
bulck schreef:Als dit jouw paard is, dan zou ik toch niet spreken van een rechte rug. Kort wel, hoewel draagvlak nog wel net iets verder kan (laatste rib ligt nog net iet meer naar achteren op het zicht zo)
Hoe oud is dit paard? Welke merken heb je al geprobeerd?
Wintec ben ik geen fan van, maar wel handig met de verwisselbare kopijzers, hoewel er wel meerdere merken zijn ondertussen.
Edix wel al fijne zadels zien voorbijkomen en onlangs zelf in gezeten en moet zeggen aangenaam van verrast (is semi-boomloos)
Zelf rijd ik met een fairfax, devoucoux en antares. De devoucoux heeft d3d panels, wat geschikt is voor bredere rondgeribte zadels en de druk beter verdeeld. Maar bon, die zadels zijn ook allemaal een heel andere prijscategorie dan Wintec uiteraard en de Franse merken dan weer minder aanpasbaar.
MyWishMax schreef:SandraWierda schreef:Wat een raar verhaalDat van die singelstoten, dit kun je namelijk heel goed oplossen met de geschikte (vorm) singel. Kussen maakt een goede Zadelpasser, passend bij je paard en de Isabel Werth is geen kort zadel, heb zelf beetje het gevoel dat je beter een andere Zadelpasser langs kunt laten komen
.
Kussens bestaan in diverse vormen voor verschillende type paarden. Dat is niet alleen een kwestie van opvullen en er zijn helaas ook zadels die je niet gewoon kunt vullen met wol.
De singel alleen is niet genoeg. Heel belangrijk, maar het moet vanuit het zadel ook al redelijk de goede kant opgaan qua singelstoten. Een singel alleen kan niet alles oplossen, net als dat het zadel alleen dat ook niet kan.
bulck schreef:ik begrijp niet goed wat je wilt zeggen met dat de kussens plat moeten zijn? Dat moeten ze toch altijd zijn, als in glad, gelijk etc.
Je hebt verschillende soorten kussens afhankelijk van de rug en ook het type merk en dit ivm draagvlak.
Maar qua kussens heb je een frans kussen, steilkussens (meest voorkomende) en dan varianten met met draagvlak/drukverdeling (zoals bij mijn devoucoux d3d panel)
Uiteraard hoe deze gevuld worden spelen ook een rol (wol, synthetisch, lucht of memoryfoam, zijn het meest courant), waarbij dan ook weer de conformatie van het paard een rol speelt.
Vind het persoonlijk wel apart dat een zadelmaker jou niet heeft kunnen verderhelpen of je ook niet wijzer gemaakt heeft (tenzij je natuurlijk zelf de vragen niet gesteld hebt uiteraard)
Want hoe oud is je paard nu, waar rijd je het momenteel mee of welke merken dragen je voorkeur uit? (is ook altijd een persoonlijk ding)
Begrijp wel dat het een moeilijke keuze is, want het gaat toch snel over een behoorlijke smak geld. Bij een jong paard toch vaak dat je ze niet met het zadel kan laten meegroeien ( headplates of clicksysteem kunnen al wat oplossen, maar ook niet altijd omdat ze ook gewoon totaal kunnen veranderen en niet enkel rond de schoft)
Hopelijk vind je snel een oplossing en kan je verder! succes
Zo problematisch vind ik de rug van het paard niet op basis van de foto. Singelophanging kan een rol spelen, maar goede ligging en pasvorm zijn de basis.
Hippotha schreef:Amado schreef:Ik kan ook (net als in je andere topic) echt een Edix zadel aanraden, wellicht kun je je daar eens op inlezen ipv gelijk afstrepen als ‘boomloos’ want dat zijn ze dus niet.
Fijn dat je inziet dat je zadel toch niet past! Succes met je zoektocht
Ik heb een Edix gehad....