Schuurplek op achterkant bij de kussens van het zadel ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 01:03

Art_Ificious schreef:
Wat voor paard is het?
Een warmbloed zoals kwpn
Of een koudbloed zoals tinker?

Koudbloeden hebben vaak een dikkere bilpartij. Misschien dat het daarom sneller schuurt onder je dekje.

Barock pinto, deels fries deels kwpn maar idd wel een appelkontje

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:06

Ik meld mij met hetzelfde probleem haha! Ben benieuwd of je nu al een oplossing hebt gevonden hiervoor?
Ik heb een haflinger, ook osteopaat, zadelpasser etc komt er regelmatig bij. ook geschoren, heel de winter geen plekken gehad en nu sinds 3 weken dat ze ook 2 rondjes heeft waar de kussens stoppen ook kaler geschuurd exact zoals jij zegt maar alles past goed -O-

Ik rijd niet meer met lemieux dekjes die gaan enorm schuiven ( en nee niet door het zadel want andere dekjes blijven prima liggen, enkel die van lemieux niet :( )

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 12:20

bambi_didi schreef:
Ik meld mij met hetzelfde probleem haha! Ben benieuwd of je nu al een oplossing hebt gevonden hiervoor?
Ik heb een haflinger, ook osteopaat, zadelpasser etc komt er regelmatig bij. ook geschoren, heel de winter geen plekken gehad en nu sinds 3 weken dat ze ook 2 rondjes heeft waar de kussens stoppen ook kaler geschuurd exact zoals jij zegt maar alles past goed -O-

Ik rijd niet meer met lemieux dekjes die gaan enorm schuiven ( en nee niet door het zadel want andere dekjes blijven prima liggen, enkel die van lemieux niet :( )

Ja!! Ik doe nu glans spray onder het tuig op de vacht waardoor het allemaal wat minder schuurt. Kentucky heeft ook zo’n dekje met bont aan de onderkant, dat schuurt ook niet!

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:49

kleim schreef:
bambi_didi schreef:

Ja!! Ik doe nu glans spray onder het tuig op de vacht waardoor het allemaal wat minder schuurt. Kentucky heeft ook zo’n dekje met bont aan de onderkant, dat schuurt ook niet!

Super ik ga het eens proberen met de glansspray, heb net ergens een dekje nog kunnen scoren met wol aan de onderkant van Eskadron :j