Wat missen jullie nog in de paardenwereld aan harnachement?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:16

Inderdaad die longeerstukjes met losse ring. Zou zoveel fijner werken, snap niet waarom ze een vaste ring hebben.

En meer stevige goede dekens met lage voorsluiting voor de wat steviger gebouwde pony's en paarden. Bij voorkeur met een waterdicht membraan onder de buitenlaag.

Ariat Tellurides in het zwart.

Veiligheidsbeugels met metalen open voetbed én een gedraaide beugelophanging.

Luchtigere peesbeschermers in maat pony/cob (meeste zijn allemaal te groot).

.. Toch nog wel een hele hoop. Maar echt noodzakelijk is het allemaal ook niet trouwens.

Hilary

Re: Wat missen jullie nog in de paardenwereld aan harnachement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:29

Ik wil vooral dingen weer terug in het assortiment. De Bucas Select Turnout, bijvoorbeeld. Gladde binnenkant, dat hoekje in de halslijn, 0 grams en de singelbevestiging aan de binnenkant ipv buitenom.
Maar helaas, ze worden niet meer gemaakt en de dekens die ik nog in de goede maat kon vinden toen ik daarachter kwam heb ik inmiddels in m’n bezit.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:40

Niks. Er is al veel te veel

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:43

ik zou wel een longeertouw willen met een soort veiligheids iets wat losschiet als je paard er ineens mega hard aan trekt. Scheelt voor mij een ontwrichte en nu chronisch scheve pink :Y)

Kijken jullie mee? R&D afdeling van epplejeck? *\o/*

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:44

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:50

Er is al heeeeel veel troep.
Dus ik mis goede kwaliteitsproducten, gewoon te koop bij de ruitershop.
9/10 dingen bij de EJ is gewoon echt crap. Alles is met plastic, glitters, siliconen of kunstbont.

Qua rijbroeken nog niks gevonden, dus ik rij al 15 jaar rond in o.a. Cavallo rijbroeken en koop ze soms tweedehands.
Voor nu heb ik genoeg.

Detaalbare dubbel gebroken bustrens zonder aurigan oid was niet te vinden in maat 11,5 (of 12,5, weet niet meer precies)

Dekens die passen op fjorden :+

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:54

Hoe werkt dat longeer stukje? Ik zie de logica er niet zo van vanaf dat plaatje.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 16-01-25 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:26

Maak je vast aan bit en de ring kan verschuiven precies zoals mensen hier in topic aandragen dat ze zoeken.

En dan met een leren sluiting ipv rammelende musketon

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:12

Telpeva schreef:
Ik rij zelf niet meer dus ik kan er niet over meepraten, maar ik zie af en toe op bokt voorbij komen dat mensen op zoek zijn naar goede rijbroeken zonder siliconen.

Ja dat!!!!

SuperRockyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:18

Een veiligheidssluiting voor martingaal/borsttuig of teugel; te vaak gezien dat een ruiter er voorover af valt met springen, het hoofdstel meeneemt, en paard vervolgens volledig in paniek gaat rennen omdat het hoofdstel tegen z'n benen/buik blijft slaan en niet loskomt omdat het aan de martingaal/borsttuig vast zit. Dit eindigt nagenoeg altijd met een kapot hoofdstel. Een veiligheidssluiting van de teugels of van de martingaal/borsttuig zelf zou dit kunnen voorkomen. Er bestaat een veiligheidssluiting voor teugels, maar deze is bedoeld voor als je als ruiter in de teugels blijft hangen, en gaat pas open bij te hoge kracht.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:12

Niet zozeer harnachement, maar het verbaast me een beetje dat er nog geen tool is uitgevonden voor de perfect geknipte manen. Bijvoorbeeld iets dat je over de gehele hanenkam heen kunt leggen en dan de manen naar beneden drukt, en je dan er onder langs kunt knippen en zo de manen "perfect" op handbreedte of andere lengtes kunt afdoen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:47

Telpeva schreef:
Ik rij zelf niet meer dus ik kan er niet over meepraten, maar ik zie af en toe op bokt voorbij komen dat mensen op zoek zijn naar goede rijbroeken zonder siliconen.

Dit inderdaad. Kan ze wel vinden, maar vaak zijn het de gedateerde katoenen broeken. Ik wil daar ook gewoon zo'n fijne moderne legging in met zakje voor de telefoon op het bovenbeen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:06

Cabelona schreef:
Telpeva schreef:

Dit inderdaad. Kan ze wel vinden, maar vaak zijn het de gedateerde katoenen broeken. Ik wil daar ook gewoon zo'n fijne moderne legging in met zakje voor de telefoon op het bovenbeen.

Nou die zijn er toch gewoon? Maya delorez heeft ze, equi athletica, kingsland,montar. Zomaar wat moderne merken die ik in mijn kast heb liggen zonder siliconen met een zakje op het bovenbeen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:13

De Ariat Covington chap. Een chap die echt dezelfde uitstraling en stevigheid heeft als een echte laars schacht ipv zo'n slappe leren lap om je kuit. Helaas niet meer te krijgen maar die zou ik graag terug zien komen.

En de Pikeur Ciara rijbroek, met gewoon stoffen kniestukken. Was een geweldig fijn model maar helaas, ook niet meer te krijgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:16

Ik zou dan juist weer de suede chap terug willen met 4 klittenband stroken ipv een rits. Zonder franje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:43

Ik mis echt gewoon de goedkope basic dingen. Wat al gezegd wordt: als glittert en glanst en is super fancy. Ik betaal liever voor de kwaliteit dan voor een glittertje. Dus gewoon een normaal geprijst schabrak in basic kleuren die lang meegaat. Gewoon een basic hoofdstel van redelijke kwaliteit. Een rijbroek zonder poespas. Kortom: ik wil terug naar 30 jaar geleden :))

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:52

Hoofdstellen van goede kwaliteit en goede anatomie maar zonder neusriem. Western is vaak niet anatomisch en engels vaak met extra riempje voor neusriem die dan ongebruikt loopt te flapperen….

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:52

DuoPenotti schreef:
Ik zou dan juist weer de suede chap terug willen met 4 klittenband stroken ipv een rits. Zonder franje.

Ik heb die bij de snuffelmarkt gehaald inderdaad. Mijn rechterbeen is een paar centimeter dunner dan links (medische oorzaa), en chaps met rits zitten dus enorm rot. Met klittenband zitten beide kanten gewoon netjes aangesloten :D

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:56

Telpeva schreef:

Dit mis ik ook wel inderdaad!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:23

Ik ga mee in de rijbroeken zonder siliconen, leer of suede.

En betere hoofdstellen. Na jaren nog steeds op zoek naar een echt goed passend hoofdstel voor mijn paard met een raar hoofd (en ja, ik heb ook hoofstelfitters en dergelijke gehad). Zijn hoofd voldoet gewoon niet aan de standaard maten.

En sowieso veel dingen voor een paard die een maatje groter is.

leeneliefje schreef:
ik zou wel een longeertouw willen met een soort veiligheids iets wat losschiet als je paard er ineens mega hard aan trekt. Scheelt voor mij een ontwrichte en nu chronisch scheve pink :Y)

Tussenstukjes daarvoor bestaan
https://www.paardeerlijk.nl/products/eq ... ty-release

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 14:26

Bowo schreef:
Ik ga mee in de rijbroeken zonder siliconen, leer of suede.

En betere hoofdstellen. Na jaren nog steeds op zoek naar een echt goed passend hoofdstel voor mijn paard met een raar hoofd (en ja, ik heb ook hoofstelfitters en dergelijke gehad). Zijn hoofd voldoet gewoon niet aan de standaard maten.

En sowieso veel dingen voor een paard die een maatje groter is.

leeneliefje schreef:

Tussenstukjes daarvoor bestaan
https://www.paardeerlijk.nl/products/eq ... ty-release

Maar eigenlijk wil je toch niet dat je paard loskomt?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 21:40

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:22

Ann schreef:
Zadelvormige sjabrakken, zoals die van Stubben (die niet meer te koop zijn). Gewoon een goede kwaliteit stof/vulling zonder blingbling.

Eens. Die mis ik ook.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:46

leeneliefje schreef:

Dit wil ik ook! Paardlief wil nog weleens bokken aan de lijn en schopt dan tegen de longeerlijn aan. Zou graag willen dat er een veiligheid opzat die zou breken zodat hij zichzelf niet in de mond trekt oid.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:51

Ja iets heel doms, overbodig ook.. maar het lijkt me super handig. Ik heb zo’n mooie grote poetskist. En ik zou graag een beugel willen die ik aan de box kan hangen waar die kist in kan staan zodat ik niet hoef te bukken :D

Ze bestaan, alleen niet voor de maat die ik nodig ben. En ik vind die kisten zo belachelijk duur dat ik niet van plan ben onnodig te vervangen.