Esther schreef:Zo koud is het nog niet geweest, paarden zijn meesters in zich aanpassen aan de temperatuur. Toen mijn paard net verhuist was naar een groepsstalling en zijn deken had laten slopen stond hij ook ineens zonder. Het was flink aan het vriezen die periode, ik kon geen vervangende deken brengen want ik was de hele week aan de andere kant van het land. Ik vrijdags zo snel mogelijk naar stal en hij stond er vrolijk bij, niks niet koud ofzo, toen heb ik het maar zo gelaten.
Mijn huidige paard wordt ook gereden en is ook bezweet, uitstappen en even laten rollen, zorgen voor voldoende ruwvoer en geen centje pijn. We vermenselijken teveel, een paardenvacht werkt anders en beter dan wij mensen met een kale huid en truien/jassen.
Leuk dat dit voor jou werkt maar ieder paard is anders. De deken is om de vacht korter te houden of geschoren paarden warm te houden. Of ze tegen de regen te beschermen want er zijn er zat die daar niet goed tegen kunnen.
Ik wordt altijd zo moe dat naturals denken dat hun methode de enige juiste is. En als je het anders doet ben je gelijk niet goed voor je paard.