Zertab schreef:Daarom ben ik ook zoekende in hoe vaak poetsen idd. Te vaak is ook niet goed.
Ik heb van mijn eigen merk zadel zeep spray en vet.
In die doekjes zit geen alcohol. En sorry maar vervuilend heb ik lak aan
Oké dan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Al is blijven kijken naar je tuig eigenlijk de beste graadmeter. Je ziet echt wel als het even wat meer TLC kan gebruiken.
Kidde schreef:Oké danIk dacht dat je 15 of 16 zou zijn, maar er kan nog 10 jaar bij op
tjaakje schreef:Wat vooral belangrijk is: nat leer niet vlak bij een kachel proberen te drogen. Dat is echt heel slecht voor leer. Gewoon handoek erover en eens in de zoveel tijd invetten of zepen.
prugelpiet schreef:Ik denk dat die opmerking erover gaat dat TS er schijt aan heeft dat de leder doekjes vervuilend zouden zijn.
Succes met alles poetsen TS, ik doe het je niet na.
Als je paard zo erg zweet dat het in je zadel trekt heb ik nog een goede tip: koop een beter dekje. Of scheer een deel, want als je paard elke keer zo erg zweet dat het door je dekje komt is werken voor zo’n dier ook niet fijn.
Texas02 schreef:Maar zo lang het niet door je dekje gaat (en dat gebeurt bij ES en PS niet snel), komt het ook niet op je zadel en hoef je ook niet iedere keer te poetsen. Juist niet, want te vaak is ook weer niet goed.