Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_88 schreef:200gr 's nachts op stal? Dat vind ik best heel dik, dus dat zou ik minimaal opleggen voor de nachten buiten.
Ook ik ben fan van Bucas Smartex, sterke dekens en zeer goed waterdicht en warm.
_Femkeeex schreef:Zouden jullie dan een smartex van 150gram doen met een liner eronder? Of de 300gram zonder liner?
Wat zouden jullie aanraden met de hals te doen? Gewoon geen hals? Ik vond dat wel een warm idee
SandraWierda schreef:Wordt wel een heftige overgang voor hem, van amper naar buiten naar 24/7 buiten in dit seizoen. Ook nog zonder schuil mogelijkheden, zou ik niet voor kiezen.
Celebi schreef:Een 0 grams stal deken lijkt me niet hoor, een stal deken gebruik je in principe puur voor de warmte en daar komt vaak toch wel wat vulling bij kijken.
Je paard hoeft ook echt niet warm te voelen onder de deken. Op de huid tussen de vacht wel, maar onder de deken is warm vaak wel een teken van iets te warm. Maar dat is ook paard afhankelijk.
Fijn dat je in ieder geval een passende deken hebt. Dat is vaak het lastigste deel. De benodigde dikte vogel je gaandeweg wel uit.