Veiligheidsbeugels BR Lavrone, HKM en Horka

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 09:38

vierspan schreef:
.
Mijn paard heeft nogal een grasbuikje waardoor ik inderdaad naar de buitenkant van de beugels wordt geduwd. Bij een smallere is dit niet het geval.

:)* zou dat de reden zijn?
dan kan ik ze op mijn andere paard misschien gebruiken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Veiligheidsbeugels BR Lavrone, HKM en Horka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:58

Die van mij is ook niet de smalste om het zomaar te zeggen, maar ik heb het weer niet.
Is misschien net wat je gewend bent, net wat meer je voet aan de buitenkant of niet.
In die zin is de kwik-out weer handig want dat mechanisme zit ook op de bodem en druk je er ook op.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:23

Ik heb de veiligheids beugels van lemieux, vind ze echt heel mooi wel wat prijzig maar heb ze toen met ongv 30% agradi gekocht dus toen viel de prijs wle mee. dik tevreden over :o
Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:44

Ik volg even mee, met een bijna 4-jarig paard waar ik eergisteren afgekletterd ben, ben ik toch even gaan nadenken :)

Ik heb de Bow Balance beugels momenteel, maar die klikken natuurlijk niet open.
Tot 'de jaren van verstand' komen, zijn andere beugels dus wel aangewezen.

Echter, links heb ik een tibiaplateaufractuur gehad en ligamenten zijn aardig aan gort.
Ik zoek dus een beugel met veel steun ook en zo mogelijks wat vering...?

Welke zouden jullie aanraden? Of wie heeft ervaring met veiligheidsbeugels voor 't zwakker knietje :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:48

Die met vering zijn die van lemieux toch?
post boven je.
Die zijn echt heel mooi.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:53

Ze hebben 'schokdemping' maar of ze echt veren kan ik niet online vinden :(

*edit: never mind, vond net het volgende op de 7e site (niet op die van LeMieux, straf! :D Schokken en trillingen worden geabsorbeerd waardoor de knie en enkel minder vermoeid raken en de beenspieren en pezen minder worden belast.)

Oke die hou ik dus zeker in het achterhoofd!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:49

Wij hebben die van Horka en bevallen na een jaar of 4 nog steeds prima.

Mijn dochter was van van de reflex beugels ivm demping en enkel problemen ( meervoudige breuken in gehad).
Maar met springen en cross moet je gewoon veiligheidsbeugels hebben vind ik, maar ook goed grip.

Voor haar enkel zijn ze top. Hebben goed grip.
Bij ons hangen ze aan het springzadel en worden enkel gebruikt met springen, cross en ritten naar het strand en bos.
Aan het dressuur zadel hangen de reflex.

Wel maken wij na gebruik de beugels schoon. Zand weg halen en drogen.
Scharnieren werken top en geen roest ed

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:40

Ik heb de Lavarone nu ruim een jaar en het geklik is inderdaad bloedirritant. Vaak wiebel ik dan even met m'n voet om weer op de juiste plek in de beugel te komen en is het weer over.

Ben er wel heel blij mee, heb ze gisteravond bij het niet vrijwillig afstijgen getest en ze gaan goed open :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:26

Zou graag aansluiten bij de vraag van dit topic, maar dan over de veiligheidsbeugel BR Lavello.

Zie dat er geen ruitersportwinkel in de buurt is waarbij ik ze even kan bekijken…

Wie heeft er ervaring mee? En misschien een foto? Ontlast het je gewrichten? En geen onderdelen waar je aan zou kunnen blijven haken?

https://br.nl/nl/home/3230-br-stijgbeugel-lavello.html

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:03

Hannanas schreef:
Zou graag aansluiten bij de vraag van dit topic, maar dan over de veiligheidsbeugel BR Lavello.

Zie dat er geen ruitersportwinkel in de buurt is waarbij ik ze even kan bekijken…

Wie heeft er ervaring mee? En misschien een foto? Ontlast het je gewrichten? En geen onderdelen waar je aan zou kunnen blijven haken?

Dat is een beetje een look-a-like van de Jin Stirrup Air. Een stalgenootje heeft de Lavello’s gekocht nadat ze mijn Jin Stirrup Air een paar dagen had getest. Het enige verschil dat wij hebben opgemerkt is dat het voetbed net iets minder anatomisch is en daardoor een fractie minder fijn zit als de Jin Stirrup. Het verschil is zo klein dat het het prijsverschil van ruim €100-150 niet echt waard maakt. Stalgenootje is dus dik tevreden met de Lavello’s. Als ik nog een extra paar beugels nodig heb, worden het denk ik ook Lavello’s.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:16

3heathcliff5 schreef:
Hannanas schreef:

Dat is een beetje een look-a-like van de Jin Stirrup Air. Een stalgenootje heeft de Lavello’s gekocht nadat ze mijn Jin Stirrup Air een paar dagen had getest. Het enige verschil dat wij hebben opgemerkt is dat het voetbed net iets minder anatomisch is en daardoor een fractie minder fijn zit als de Jin Stirrup. Het verschil is zo klein dat het het prijsverschil van ruim €100-150 niet echt waard maakt. Stalgenootje is dus dik tevreden met de Lavello’s. Als ik nog een extra paar beugels nodig heb, worden het denk ik ook Lavello’s.

Ik zie het! Thnx voor de review.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:23

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:24

Anja_Joost schreef:
Ik heb Veiligheidsbeugels van BR:
https://hypostore.nl/br-stijgbeugels-la ... ixoOFnhqKQ

Bevallen mij prima en geen angst dat de beugel niet open gaat, want flexibel materiaal.
Er zit geen schokdemping oid in, maar dat vind ik niet storend.

Hangt de beugel net ff wat scheef voor minder belasting enkel en knieën of hangt de beugel recht?

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:29

Volgens mij hangen ze gewoon recht

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:20

Wij zijn heel tevreden met de horka veiligheidsbeugels, maar moet er wel eerlijk bijzeggen dat we nog niet gevallen zijn. (Klopt 3x af op hout)

user1689

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 13:19