klein zadeltje voor mini paardje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:28

Wintec nu en pakweg 20 jaar geleden kun je vind ik niet vergelijken, het is goed verbeterd maar het past zeker niet op elk dier. De junior vind ik ook niet heel goed van pasvorm, pony heeft hier ook maar kort ermee gelopen, heeft nooit geweldig gepast. Nu een wintec hart, ondanks dat hij niet 100% past is het het enige zadel wat zo compleet mogelijk was (schuift niet, niet te lang,...) helaas hier de pech dat de pony een onmogelijke rug heeft:')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 22:29

Nielojram schreef:
Cioccolato schreef:
:')
Wintec heeft prima zadels. Ieder z'n eigen keuze, maar wintec heeft gewoon prima zadels die op een aantal paarden en pony's gewoon goed past :)

De zadels zijn prima, qua kwaliteit en duurzaamheid.
Maar echt passen...
Het merk wordt goed gevoed door " Ik heb een jong paard, wil niet meteen een duur zadel aanschaffen, opties"?
En dan zegt iedereen 'Wintec'.

Ja op die manier. Maar das niet t zadel, maar de persoon

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 06:45

Dat Wintecje voor kinderen (of een Pinokkio zadeltje) ligt denk ik wel 99 van de 100 keer beter dan zo'n mini westernzadeltje, zeker op een pony van nog geen meter hoog. Heeft verder weinig te maken met grotere Wintecs die heel anders zijn opgebouwd en voor een heel andere doelgroep zijn :)

Zelf heb ik ook liever iets soepelers. Ik zou zelf gaan voor de Christ Premium Plus maat Shetty, dat is zo'n knus ding! Lekker helemaal zacht dus vormt perfect naar ruggetje. Ruitertje heel veilig omsloten. En dan lekker zonder stijgbeugels rijden om een goede stevige zit te krijgen en goed de beweging te leren volgen.

Maar het is maar net afhankelijk van je precieze doel ermee, of dat een match is.