Gelpad of foam onderlegger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

windsor14

Re: Gelpad of foam onderlegger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:19

Ik zou gaan voor een drukverdeler. Zien eruit als een bontje, maar als je het indrukt voelt het heel fijn aan. Ik heb een ouder paard met rugproblemen, met de drukverdeler eronder kan zij gewoon rustig gereden worden. Zijn niet goedkoop maar ik vindt ze fijn.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:38

windsor14 schreef:
Ik zou gaan voor een drukverdeler. Zien eruit als een bontje, maar als je het indrukt voelt het heel fijn aan. Ik heb een ouder paard met rugproblemen, met de drukverdeler eronder kan zij gewoon rustig gereden worden. Zijn niet goedkoop maar ik vindt ze fijn.

Welke gebruik jij?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:59

Neem eens contact op met equi-motion. Zij heeft een drukmeter systeem en zij heeft verschillende pads getest. Zij kan dus onderbouwd uitleggen welke pad je het beste kan pakken.

Een Bontje verdeelt de druk het beste, maar zorgt wel voor wat instabiliteit van de ruiter.

Sommige pads doen echt precies niks als we het hebben over drukverdeling.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:05

Voor een jong groeiend paard zou ik ook voor iets als een Prolite met inlages gaan. Echter, zorg dat het zadel passend is gemaakt op gebruik met de pad en verander de inlages alleen na overleg met je zadelmaker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:53

Nielojram schreef:
Waarom meer geld uitgeven aan iets dat passend is? Iets kan toch niet meer passend zijn? If it fit's, it's fits?

Of twijfel je? ( Dat is de indruk die je mij geeft door dit topic)

HorsePassion schreef:
Ik twijfel niet of dat het zadel wel of niet passend is. Ik vind het alleen vervelend dat wanneer ik zeg dat het zadel past men daarover door blijft gaan.
En ja, het zadel past en blijft netjes op de plaats liggen. Het gaat over een jong paard waarbij er nog weleens een bokkesprong wordt gemaakt of een andere onbalans is.
Ik ben zuinig op mijn paard zijn rug.
Als een onderlegger zo slecht is dan vraag ik mij af waarom topruiters in het springen en dressuur ook met onderleggers rijden.

Laat je niet zo gek maken, meid.
Jij kent je paard het beste, en je hebt dat dan ook met hem voor.

Topruiters worden gesponsord door gebruik van producten. Betekent niet altijd dat ze het beste met jou voor hebben.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:16

Mijn paard geeft heel duidelijk aan dat ze een pad er tussen fijn vind. Ik ben recent overgestapt van LeMieux naar Winderen, erg tevreden over. Ik heb de correctiepad, dus mocht dat nodig zijn bestaat dat dus ook. Ik gebruik het niet, maar deze kon ik voordelig van marktplaats halen.

Als mijn springdzadel passend gemaakt wordt, laat ik dier er ook op aanpassen dat er een pad tussen kan.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 21:54

Niet normaal wat een aantal onderleggers kost
Ik weet nog niet wat ik wil. Vind het nog steeds lastig.
Mocht iemand iets te koop hebben dan hoor ik dat graag.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:08

En thinline? Die zijn volgens mijn zadelpasser heel fijn en zelf ook onder mijn zadel gehad om te testen (alleen niet gekocht)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:31

Je paard is gevoelig onder het zadel.. En je vraagt je niey af waarom -O- maar wilt dus een extra dekje eronder knallen zodat paard EN gevoelig blijft EN het zadel niet meer past.... Goed idee.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:51

Welke regio woon je? Wellicht kan je wat proberen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 23:34

Hutcherson schreef:
Je paard is gevoelig onder het zadel.. En je vraagt je niey af waarom -O- maar wilt dus een extra dekje eronder knallen zodat paard EN gevoelig blijft EN het zadel niet meer past.... Goed idee.

Even teruglezen wat ik heb geschreven. Het gaat om een jong paard.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 23:54

HorsePassion schreef:
Hutcherson schreef:

Dat maakt echt niks uit.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:18

Ik weet niet of ze er nog zijn (las wel een paar berichten terug dat iemand er een heeft van Wow maar misschien zijn er meer opties) maar onderleggers met luchtkamers. Die kan je iets mooier tweaken aan de behoefte van je paard. Hier goede ervaringen meegehad tijdens het gebruik van een tijdelijk zadel.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:10

Ik heb een onderlegger van Cal Rei. De luchtigste op de markt, denk ik. Je kunt, net als bij de Prolite, op drie plekken inlages plaatsen, dat kan handig zijn. Inlages zijn van mesh en niet dik. Ik heb 'm overigens nooit gebruikt, zo heb ik wel meer paardenspullen voor Jan Doedel gekocht :+ .

Ik geloof je als je zegt dat je zadel past, maar ter overweging: ik heb ook een jong paard en ik moet echt elk half jaar de zadelpasser laten komen. Bespiering verandert als een malle, in ons geval ten goede, maar het zadel moet mee. Dus de opmerkingen hierboven zijn niet per se onzin.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 20:32

Hutcherson schreef:
HorsePassion schreef:

Dat maakt echt niks uit.

Ik sta altijd open voor advies. Ik hoor graag je onderbouwing.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 20:33

miereneter schreef:
Ik heb een onderlegger van Cal Rei. De luchtigste op de markt, denk ik. Je kunt, net als bij de Prolite, op drie plekken inlages plaatsen, dat kan handig zijn. Inlages zijn van mesh en niet dik. Ik heb 'm overigens nooit gebruikt, zo heb ik wel meer paardenspullen voor Jan Doedel gekocht :+ .

Ik geloof je als je zegt dat je zadel past, maar ter overweging: ik heb ook een jong paard en ik moet echt elk half jaar de zadelpasser laten komen. Bespiering verandert als een malle, in ons geval ten goede, maar het zadel moet mee. Dus de opmerkingen hierboven zijn niet per se onzin.

Dank voor je reactie.
Ik heb ook al over de Cal Rei nagedacht maar kan er niet achter komen hoe dik deze onderlegger is.
Weet jij dat?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:48

HorsePassion schreef:
Niet normaal wat een aantal onderleggers kost
Ik weet nog niet wat ik wil. Vind het nog steeds lastig.
Mocht iemand iets te koop hebben dan hoor ik dat graag.

Ik heb zelf de prolite.
En die heb ik denk ik een paar keer gebruikt, mijn paard is overleden in april dus gebruik het ook niet meer. Mocht je interesse hebben dan stuur maar een pb.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:25

HorsePassion schreef:
Dank voor je reactie.
Ik heb ook al over de Cal Rei nagedacht maar kan er niet achter komen hoe dik deze onderlegger is.
Weet jij dat?

Hij is 2,2 cm dik, zonder de pads. Met inlages kun je dus eindeloos variëren in dikte. Ik heb de bijbehorende van dat mesh 3D-spacer materiaal, dat is niet heel dik maar wel schokabsorberend (ik ken het van de gewone dekjes).