Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Waarom meer geld uitgeven aan iets dat passend is? Iets kan toch niet meer passend zijn? If it fit's, it's fits?
Of twijfel je? ( Dat is de indruk die je mij geeft door dit topic)
HorsePassion schreef:Ik twijfel niet of dat het zadel wel of niet passend is. Ik vind het alleen vervelend dat wanneer ik zeg dat het zadel past men daarover door blijft gaan.
En ja, het zadel past en blijft netjes op de plaats liggen. Het gaat over een jong paard waarbij er nog weleens een bokkesprong wordt gemaakt of een andere onbalans is.
Ik ben zuinig op mijn paard zijn rug.
Als een onderlegger zo slecht is dan vraag ik mij af waarom topruiters in het springen en dressuur ook met onderleggers rijden.
HorsePassion schreef:Hutcherson schreef:Je paard is gevoelig onder het zadel.. En je vraagt je niey af waarommaar wilt dus een extra dekje eronder knallen zodat paard EN gevoelig blijft EN het zadel niet meer past.... Goed idee.
Even teruglezen wat ik heb geschreven. Het gaat om een jong paard.
miereneter schreef:Ik heb een onderlegger van Cal Rei. De luchtigste op de markt, denk ik. Je kunt, net als bij de Prolite, op drie plekken inlages plaatsen, dat kan handig zijn. Inlages zijn van mesh en niet dik. Ik heb 'm overigens nooit gebruikt, zo heb ik wel meer paardenspullen voor Jan Doedel gekocht.
Ik geloof je als je zegt dat je zadel past, maar ter overweging: ik heb ook een jong paard en ik moet echt elk half jaar de zadelpasser laten komen. Bespiering verandert als een malle, in ons geval ten goede, maar het zadel moet mee. Dus de opmerkingen hierboven zijn niet per se onzin.
HorsePassion schreef:Niet normaal wat een aantal onderleggers kost
Ik weet nog niet wat ik wil. Vind het nog steeds lastig.
Mocht iemand iets te koop hebben dan hoor ik dat graag.
HorsePassion schreef:Dank voor je reactie.
Ik heb ook al over de Cal Rei nagedacht maar kan er niet achter komen hoe dik deze onderlegger is.
Weet jij dat?