speedfiets_2 schreef:Westernzadels die niet gelijk de bank breken
Ik ken de uitdrukking niet wat bedoel je

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cambionn schreef:Rijbroeken (geen legging) zonder siliconen, liefst compleet stof of enkel leer bij de knie. Hoge taille, riemlussen, steekvakken en telefoonzakje op het been.
En dan het liefst in een lengtemaat voor lange mensen, mijn huidige broeken zijn eigenlijk te kort maar heb nog niks beters kunnen vinden dus verstop het nu onder m'n rijsokken.
speedfiets_2 schreef:Ik ken de uitdrukking niet wat bedoel jeWesternzadels die niet gelijk de bank breken
Dees schreef:Wat met rijbroeken vaak aan de hand is, is dat die krengen 2 maten kleiner vallen dan reguliere confectie. Heb je standaard maatje 44, dan heb je voor een rijbroek vaak al maat 48 nodig.
Dus tja, hoezo is maat 48 raar groot?
Onali schreef:Spullen, poetsdingen, halsters, dekens, vliegenkappen passend voor shetlanders zonder glitters, hartjes, regenbogen, i luv me pownie.
Ik heb 2 shetlanders, zijn even groot maar de ene heeft maat pony de ander maat shetlander. En dan nog zit het bij beide niet goed.
Ook in de winkel of online, staat er maat minishet of veulen krijg je een verkeerde maat want ach ja ze hebben maar wat gepakt.
Nee ik wil ook passend materiaal hebben.
Is me bij zowel Agradi als bij EJ gebeurd. Agradi pakt gewoon een maat die voor handen is en EJ zag water branden toen ik begon te zeuren over het verschil met de website (maat veulen, mini, minishet, shet, pony, cob en full) terwijl in de winkel is het XXS, XS, S, M etc.
Weet ik veel welke maat ik moet hebben, houd gewoon de maten van het product aan.
Sorry frustratiedingetje
MerleSimone schreef:Cambionn schreef:Rijbroeken (geen legging) zonder siliconen, liefst compleet stof of enkel leer bij de knie. Hoge taille, riemlussen, steekvakken en telefoonzakje op het been.
En dan het liefst in een lengtemaat voor lange mensen, mijn huidige broeken zijn eigenlijk te kort maar heb nog niks beters kunnen vinden dus verstop het nu onder m'n rijsokken.
Nou dit! De keuze is zo beperkt!
Lisa_WB schreef:Voor de gene die het leuk of interessant vinden om op een diepgaander niveau mee te kijken naar de rijbroeken (zonder siliconen/kunstleer, 2 zakken op het bovenbeen, etc) mogen ook een PB sturen, ben van plan op korte termijn wat samples te bestellen
Lisa_WB schreef:Voor de gene die het leuk of interessant vinden om op een diepgaander niveau mee te kijken naar de rijbroeken (zonder siliconen/kunstleer, 2 zakken op het bovenbeen, etc) mogen ook een PB sturen, ben van plan op korte termijn wat samples te bestellen
Lisa_WB schreef:Wat tof dat er zo veel mensen mee denken, bedankt!
Denk dat ik me qua rij kleding eens ga verdiepen in een rijbroek/rijlegging zonder siliconen met zakken op het been ( die op maat vallen)
Dees schreef:Ik hoor dit vaak maar het gekke is dat ik voor rijbroeken en gewone broeken zo ver altijd dezelfde maat heb gehad. Ook bij alle verschillende merken die ik gepast heb in de ruitersportzaak.Wat met rijbroeken vaak aan de hand is, is dat die krengen 2 maten kleiner vallen dan reguliere confectie. Heb je standaard maatje 44, dan heb je voor een rijbroek vaak al maat 48 nodig.
Dus tja, hoezo is maat 48 raar groot?