Wat mist er op de NLse paardensport markt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 20:32

speedfiets_2 schreef:
Westernzadels die niet gelijk de bank breken

Ik ken de uitdrukking niet wat bedoel je :))

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:41

SPARK55 schreef:
speedfiets_2 schreef:
Ik ken de uitdrukking niet wat bedoel je :))
Iets dat "de bank breekt" is iets dat heel duur is. Bank als in waar je geld staat opgeslagen ;)

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:45

Ik mis eigenlijk niets, maar wat ik niet vind kunnen is grote rijbroeken. Ik draag zelf maat 48, maar ik kan echt niet meer op een paard. Dik zijn is helemaal niet erg, lelijk of anderzins negatief. Ik ben ook dik. Behoorlijk dik zelfs, en dat maakt mij absoluut niet minder leuk, knap, belangrijk of waardevol. Maar het maakt me wel ongeschikt om paard te rijden, en als een merk rijbroeken in (erg) grote maten aanbiedt, neem ik ze niet meer serieus, want die hebben geld boven paardenwelzijn staan, en dat vind ik echt een afknapper. Misschien iets om te overwegen. Heel veel succes!

Even een edit; ik heb er nooit over nagedacht dat er mensen zijn die achter hun paard hangen in plaats van erop, in luxe rijkleding, zoals een mede-bokker zegt op de vorige pagina. Ik werd even met mijn neus gedrukt op de feiten; er zijn nog meer mensen met meer redenen. Sorry! Echt niet aan de menners gedacht!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:51

Cambionn schreef:
Rijbroeken (geen legging) zonder siliconen, liefst compleet stof of enkel leer bij de knie. Hoge taille, riemlussen, steekvakken en telefoonzakje op het been.

En dan het liefst in een lengtemaat voor lange mensen, mijn huidige broeken zijn eigenlijk te kort maar heb nog niks beters kunnen vinden dus verstop het nu onder m'n rijsokken.

Nou dit! De keuze is zo beperkt!

Oskarrino

Re: Wat mist er op de NLse paardensport markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:52

Rijbroeken en rijleggings in korte maten! Ik moet ze altijd in laten korten of omslaan…. Ik ben 1,58 en de rijbroeken komen altijd tot m’n tenen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:53

Mijn vriendin. Niet met overgewicht overigens draagt altijd paardrijbroeken bij het paard. Ook in de tijd dat het paard met een blessure stond. Ook als ze gaat longeren.

Voor haar is dat kleding die vies mag worden, naar paard mag stinken.

Dus ja best kort door de bocht. Fijn dat je het inziet. :). Maar had wel verwacht dat dit meer logisch zou zijn

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 21:54

speedfiets_2 schreef:
Ik ken de uitdrukking niet wat bedoel je :))[/quote]Iets dat "de bank breekt" is iets dat heel duur is. Bank als in waar je geld staat opgeslagen ;)[/quote]

Ow oké ik dacht te veel aan de bank in de woonkamer haha.
Maar gewoon 2e hands kopen dat scheelt zo veel geld.

Suziiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:33

Rijbroeken/ leggings voor mensen die kleiner zijn. Zondat de onderkant ook lekker aansluit :j
En leuke pony dekjes voor een C- pony waar ik als volwassene op rijd zonder dat ze te kinderachtig zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:37

Spullen, poetsdingen, halsters, dekens, vliegenkappen passend voor shetlanders zonder glitters, hartjes, regenbogen, i luv me pownie.

Ik heb 2 shetlanders, zijn even groot maar de ene heeft maat pony de ander maat shetlander. En dan nog zit het bij beide niet goed.

Ook in de winkel of online, staat er maat minishet of veulen krijg je een verkeerde maat want ach ja ze hebben maar wat gepakt.
Nee ik wil ook passend materiaal hebben.

Is me bij zowel Agradi als bij EJ gebeurd. Agradi pakt gewoon een maat die voor handen is en EJ zag water branden toen ik begon te zeuren over het verschil met de website (maat veulen, mini, minishet, shet, pony, cob en full) terwijl in de winkel is het XXS, XS, S, M etc.
Weet ik veel welke maat ik moet hebben, houd gewoon de maten van het product aan.

Sorry frustratiedingetje :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 22:53

Wat met rijbroeken vaak aan de hand is, is dat die krengen 2 maten kleiner vallen dan reguliere confectie. Heb je standaard maatje 44, dan heb je voor een rijbroek vaak al maat 48 nodig.
Dus tja, hoezo is maat 48 raar groot?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 23:20

Annemarievzr schreef:
duurzame rijkleding en paardenartikelen. dus met ekotex keurmerk enzo.

Ja dit!! Eco / bio / plantbased producten!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 00:07

Heel specifiek maar maat 75/80 bij 105 magneet dekens. De 70/100 van tici is te klein en de 85/107(zeg maar gerust 85/112) staat hij middenin. Hij heeft nu dus maar de te grote aan.

Verder inderdaad fatsoenlijke spulletjes voor mijn pony's zonder dat ik het door de tuigmaker op maat moet laten maken/het speciaal op maat moet laten bestellen qua mentuig. Gelukkig heb ik inmiddels mijn vaste adressen qua biothane en mijn tuigmaker. Verder halsters met wel een leuk printje of wat in maat veulen, want maat mini bestaat niet, zonder dat het meteen roze of blauw of luf my foal is. Ik zoek nog altijd bont onderlegd bvb, mooi chique, nog nergens gevonden. :o

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 00:20

Dees schreef:
Wat met rijbroeken vaak aan de hand is, is dat die krengen 2 maten kleiner vallen dan reguliere confectie. Heb je standaard maatje 44, dan heb je voor een rijbroek vaak al maat 48 nodig.

Dat dus.. Betaalbare rijbroeken met kunstlederen zitvlak in grotere maten zou ik erg op prijs stellen (of zulke rijbroeken die gewoon op maat vallen, dat is ook prima).

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:54

Goede vegan kwaliteits-paardrijlaarzen en idd een duurzame lijn producten

Ik heb ook vaak moeite met het vinden van fijne rijbroeken zonder siliconen zitvlak of met kunstlederen zitvlak, maar misschien zoek ik niet goed genoeg

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:58

Ik vind het duurzaamheids aspect nog erg onderbelicht in de paardensport artikelen.

Elk seizoen een complete nieuwe set met heel veel plastic vezels in de dekjes, shirts en broeken. Waarom?
Wat is er mis met kwalitatief goed spul zonder al dat nylon, wat gewoon jarenlang mee kan?

Er wordt imo in de paardensport heel veel overgeconsumeerd en dat zou van mij wel over mogen slaan in consuminderen.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:11

Onali schreef:
Spullen, poetsdingen, halsters, dekens, vliegenkappen passend voor shetlanders zonder glitters, hartjes, regenbogen, i luv me pownie.

Ik heb 2 shetlanders, zijn even groot maar de ene heeft maat pony de ander maat shetlander. En dan nog zit het bij beide niet goed.

Ook in de winkel of online, staat er maat minishet of veulen krijg je een verkeerde maat want ach ja ze hebben maar wat gepakt.
Nee ik wil ook passend materiaal hebben.

Is me bij zowel Agradi als bij EJ gebeurd. Agradi pakt gewoon een maat die voor handen is en EJ zag water branden toen ik begon te zeuren over het verschil met de website (maat veulen, mini, minishet, shet, pony, cob en full) terwijl in de winkel is het XXS, XS, S, M etc.
Weet ik veel welke maat ik moet hebben, houd gewoon de maten van het product aan.

Sorry frustratiedingetje :+

Hier het zelfde, maar dan met mini shetjes.
Dekens vind ik ook een ramp bij mini shetjes, als je eenmaal een goede maat hebt dan moet je eigenlijk bij dat merk blijven. Een ander merk in de zelfde maat kan totaal niet passen..
Al regelmatig gehad, denk je met bijvoorbeeld een maatje 110 ondermaat goed te zitten bij merk A vervolgens zie je de zelfde maat bij merk B en die valt uiteindelijk 3 maten kleiner of groter uit -O-

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 09:32

Wat tof dat er zo veel mensen mee denken, bedankt!

Denk dat ik me qua rij kleding eens ga verdiepen in een rijbroek/rijlegging zonder siliconen met zakken op het been ( die op maat vallen ;) )

Lengte maten zijn ook zeker interessant om te onthouden!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:38

Rijbroeken zonder plak en/of kunstleren zitvlak, met hoge, brede taille en steekzakken. En dan het liefst in de kleuren grijs en bruin. Heb nu allemaal dezelfde blauwe broeken van montar, omdat de enige andere kleurkeuze zwart is :')

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 11:44

Voor de gene die het leuk of interessant vinden om op een diepgaander niveau mee te kijken naar de rijbroeken (zonder siliconen/kunstleer, 2 zakken op het bovenbeen, etc) mogen ook een PB sturen, ben van plan op korte termijn wat samples te bestellen :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:54

MerleSimone schreef:
Cambionn schreef:
Rijbroeken (geen legging) zonder siliconen, liefst compleet stof of enkel leer bij de knie. Hoge taille, riemlussen, steekvakken en telefoonzakje op het been.

En dan het liefst in een lengtemaat voor lange mensen, mijn huidige broeken zijn eigenlijk te kort maar heb nog niks beters kunnen vinden dus verstop het nu onder m'n rijsokken.

Nou dit! De keuze is zo beperkt!

+1
Qua lengte niet, maar goede kwaliteit broeken zonder silicone zijn echt lastig te vinden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:14

Lisa_WB schreef:
Voor de gene die het leuk of interessant vinden om op een diepgaander niveau mee te kijken naar de rijbroeken (zonder siliconen/kunstleer, 2 zakken op het bovenbeen, etc) mogen ook een PB sturen, ben van plan op korte termijn wat samples te bestellen :)

Ik ben helemaal voor géén plak! Maar, ik zou wel even een extra laag stof op het zitvlak doen zodat het niet zo mega snel doorgesleten is.
Net als vroeger dus :+

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:23

Lisa_WB schreef:

Tipje voor de telefoonzakjes: Kingsland heeft deze vrij hoog zitten waardoor het lastig is om je telefoon te pakken als je in de auto zit (ook als passagier). Pikeur heeft dit beter, daar zitten ze wat lager. Andere merken weet ik dan weer niet, die draag ik zelf niet.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:36

Lisa_WB schreef:
Wat tof dat er zo veel mensen mee denken, bedankt!

Denk dat ik me qua rij kleding eens ga verdiepen in een rijbroek/rijlegging zonder siliconen met zakken op het been ( die op maat vallen ;) )

Ik denk dat het op maat vallen niet eens het probleem is als je erbij zou kunnen vertellen maat 36 valt als 34 zou al ideaal zijn. Gewoon die extra service.

En ja veel losse hoofdstel onderdelen zodat men zelf met de juiste maten een passend hoofdstel voor zijn of haar paard kan maken.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:51

Dees schreef:
Ik hoor dit vaak maar het gekke is dat ik voor rijbroeken en gewone broeken zo ver altijd dezelfde maat heb gehad. Ook bij alle verschillende merken die ik gepast heb in de ruitersportzaak.

Ik vraag me dus ook af waar dit weg komt. Ik heb altijd dezelfde maat (draag normale broeken ook in lengtemaat), maar ik ken ook mensen met juist 1 maat groter. En online hoor ik zelfs vaak 2 maten groter. Hoe kan het verschil in vergelijking met reguliere broekmaat zo verschillen per persoon? Dat vind ik nog wel raarder dan dat rijbroeken klein vallen :? . Maakt het ook meteen lastiger, want dan kun je minder goed aanraden hoe het valt.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 19:57

Sommige merken vallen gewoon anders. Ik heb in het verleden broeken van Nedhorse gehad en toen had ik confectiemaat 38/40, maar de rijbroek was maat 42 en benam me bijna de adem zo ontzettend smal was de taille. En bij de kuiten en knieën had ik ruimte over.

En broeken van Harry’s Horse moest ik voorheen ook twee maten groter hebben om überhaupt mijn kuiten erin te krijgen (en die waren toen heel normaal qua formaat), maar dan paste natuurlijk de taille niet meer (te groot).