Zijn er hier ook mensen toevallig die ervaring hebben met de acavallo zadels? Mijn eigen zadelmaker heeft die niet maar zag ze wel bij kifrahorse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Excalibur schreef:Ik heb voor mijn 4 jarige net een GFS Monarch dressuurzadel gekocht. Kopijzer is aanpasbaar en heeft wollen kussens waardoor die beter aanpasbaar is dan het Bates springzadel wat ik hiervoor erop had liggen.
Mijn zadelpasser verkoopt het merk nog niet zolang maar is er al wel heel tevreden over. Ik heb er €1.800 voor betaald.
Woody2015 schreef:Leuk dier heb je en fijn dat die paste!!!
Zijn er hier ook mensen toevallig die ervaring hebben met de acavallo zadels? Mijn eigen zadelmaker heeft die niet maar zag ze wel bij kifrahorseen ze klinken wel goed!
PaulSimonFan schreef:Ik heb voor de mijne een ainsley gekocht met aanpasbare boom. Kan van smal tot wijd gezet worden. Deze heeft het weller systeem wat een zadelmaker breder of smaller kan zetten. (Kan ook zelf, maar is niet aan te raden).
Deze was voor mij ideaal, want mijn paard was nogal eh.. breed.. En is inmiddels een kilo of 80 kwijt en mooi op gewicht!
Ik heb inmiddels een ander zadel gekocht waar ik zelf makkelijker in zit (ik kan niet meer op zadel met wrong, wegens knieproblemen). En zodoende gaat de ainsley de verkoop in.
Maar ik vond deze een aanrader. Geen gedoe met losse bomen kopen. Zeer ruim aanpasbaar! En niet boomloos (ik heb zelf niks met boomloos, weinig steun, en mijn inzien voor m'n paard ook minder prettig).
Nielojram schreef:PaulSimonFan schreef:Ik heb voor de mijne een ainsley gekocht met aanpasbare boom. Kan van smal tot wijd gezet worden. Deze heeft het weller systeem wat een zadelmaker breder of smaller kan zetten. (Kan ook zelf, maar is niet aan te raden).
Deze was voor mij ideaal, want mijn paard was nogal eh.. breed.. En is inmiddels een kilo of 80 kwijt en mooi op gewicht!
Ik heb inmiddels een ander zadel gekocht waar ik zelf makkelijker in zit (ik kan niet meer op zadel met wrong, wegens knieproblemen). En zodoende gaat de ainsley de verkoop in.
Maar ik vond deze een aanrader. Geen gedoe met losse bomen kopen. Zeer ruim aanpasbaar! En niet boomloos (ik heb zelf niks met boomloos, weinig steun, en mijn inzien voor m'n paard ook minder prettig).
Weller-systeem is netjes.
Kan nog wel eens problemen geven als het schroefdraad te ver wordt geschroefd, want dan huppelen de schroeven uit het systeem en is er geen symmetrie meer.
Wat ik zelf het lastigste vind van dit soort bomen, het gaat maar op een een vorm.
De boom heeft bv een U-vorm, en kan daarin alleen verbreed worden.
Als je paard, door omstandigheden, opeens een V-vorm rug krijgt, kan je niets meer met zo'n zadel.