GEZOCHT, goede zadelpasser omgeving uden/veghel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:57

Ik heb zelf Nathalie van Hulst. Zij heeft Frank Baines zadel in haar assortiment :)

Esgaroth

Re: GEZOCHT, goede zadelpasser omgeving uden/veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:13

Je zou ook eens naar Edixzadels kunnen kijken. Die worden veel verkocht aan haffies, tinkers, fjorden etc vanwege de zeer stabiele ligging. Je kunt hiervoor contact opnemen met Marjolijn van Boomloos in balans, die zit niet ver bij jou vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:16

xAurea schreef:
Aviar ligt eigenlijk nagenoeg perfect op hem, ook een losse boom er op gehad en lag ook goed, dus ben het .

Excuus, ik heb deze website gegoogeld en ik vind het fijn om te zien dat een zadel pas kan worden gemaakt d.m.v. boorgaten.
Klinkt misschien heel on-authentiek, maar die gaten die de kussens met de boom verbinden, zijn wel geboord(gemaakt) in het kader van symmetrie.
En ik weet als geen ander hoe lastig het is om een kussen weer recht onder de boom te naaien, doffe ellende...Drie keer overnieuw meten, weer vaststeken, je wil niet dat het paard van je klant een scheef, maar dan wel heel fijn en zacht, gevuld zadel op de rug krijgt...

Voor de rest, ipv een houten boom, een kunststof boom.
Of het nu hout of kunststof is, je moet als verkoper weten wat je moet doen. Je kan het met hout&kunststof verpesten als het niet symmetrisch is.
Ik zie ook nergens op de site dat er verschillen worden gemaakt in de vorm van de boom, haffies, KWPN-ers, dravers, blijkbaar kan alles met die boom die zij hebben bedacht.

Heb je ook enig idee waarmee de kussens zijn gevuld? Wol?

Die kale boom kan mooi liggen, maar de demping eronder, de vorm van de kussens en de vulling maakt het perfect. Daar ben je toch naar op zoek?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:25

Ninon Schutte komt nog maar weinig naar Brabant maar zij is echt fantastisch vind ik persoonlijk. Ze heeft wel wat mensen zitten die door haar zijn opgeleid maar die naam ontglipt me even. Ik vraag het morgen even na als je wil. Zij verkoopt natuurlijk eigenlijk alleen maar Schutte Zadels. Lag perfect op een haflinger die ik gereden heb en zit is ook volledig naar wens aan te passen.

Je zou ook naar Equimaro kunnen kijken.
Edit: ik zie nu dat Equimaro gestopt is, was ik nog niet van op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:53

Loeky01 schreef:
Ninon Schutte komt nog maar weinig naar Brabant maar zij is echt fantastisch vind ik persoonlijk. Ze heeft wel wat mensen zitten die door haar zijn opgeleid maar die naam ontglipt me even. Ik vraag het morgen even na als je wil. Zij verkoopt natuurlijk eigenlijk alleen maar Schutte Zadels. Lag perfect op een haflinger die ik gereden heb en zit is ook volledig naar wens aan te passen.

Je zou ook naar Equimaro kunnen kijken.
Edit: ik zie nu dat Equimaro gestopt is, was ik nog niet van op de hoogte.

Ninon Schutte is een vakvrouw.

xAurea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 00:07

Nielojram schreef:
xAurea schreef:
Aviar ligt eigenlijk nagenoeg perfect op hem, ook een losse boom er op gehad en lag ook goed, dus ben het .

Excuus, ik heb deze website gegoogeld en ik vind het fijn om te zien dat een zadel pas kan worden gemaakt d.m.v. boorgaten.
Klinkt misschien heel on-authentiek, maar die gaten die de kussens met de boom verbinden, zijn wel geboord(gemaakt) in het kader van symmetrie.
En ik weet als geen ander hoe lastig het is om een kussen weer recht onder de boom te naaien, doffe ellende...Drie keer overnieuw meten, weer vaststeken, je wil niet dat het paard van je klant een scheef, maar dan wel heel fijn en zacht, gevuld zadel op de rug krijgt...

Voor de rest, ipv een houten boom, een kunststof boom.
Of het nu hout of kunststof is, je moet als verkoper weten wat je moet doen. Je kan het met hout&kunststof verpesten als het niet symmetrisch is.
Ik zie ook nergens op de site dat er verschillen worden gemaakt in de vorm van de boom, haffies, KWPN-ers, dravers, blijkbaar kan alles met die boom die zij hebben bedacht.

Heb je ook enig idee waarmee de kussens zijn gevuld? Wol?

Die kale boom kan mooi liggen, maar de demping eronder, de vorm van de kussens en de vulling maakt het perfect. Daar ben je toch naar op zoek?

Is geloof ik wol gevuld, maar weet het niet 100% zeker. Natuurlijk ook boom inclusief zadel opgehad en ligt het best tot nu toe.

Enige probleem is dat ik er niet lekker in zit, maar schijnbaar is er met die wrongen ook heel veel aan te passen.

Flevolander

Re: GEZOCHT, goede zadelpasser omgeving uden/veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 07:35

aviar werkt net als childeric met foam panels