Zadel voor moeilijke combinatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Zadel voor moeilijke combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:08

Ik heb indertijd eens een Butterfly getest, waren toen nog pokkeduur (+3000 euro). Ik heb wel begrepen dat die, door die scharnierende delen, maar in één breedte verkrijgbaar zijn, waardoor het voor paarden met een te brede of te smalle rug soms problemen kan geven. Maar is het proberen waard hé.

In de lagere prijsklassen heb je bijv. Thorowgood, hebben veel modellen, en zijn breed aanpasbaar. Zeker ook zorgen dat je zadel niet te lang is, best iets zoeken met Franse kussens, want PRE's zijn kort, en een standaard zadel die dan comfortabel voelt voor jou, zal vermoedelijk al snel te lang zijn voor je paard.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:10

Butterfly noemt het geen kopijzer omdat het scharniert.
Maar eigenlijk is het gewoon een scharnierend kopijzer :')

AnoukBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:21

DuoPenotti schreef:
Butterfly noemt het geen kopijzer omdat het scharniert.
Maar eigenlijk is het gewoon een scharnierend kopijzer :')

Een kopijzer zoals wintec buigt niet mee. Maar hele discussie. Ik zeg alleen dat butterfly een optie zou kunnen zijn voor het paard. En dat ik er 1 te koop heb staan. Ze kan zelf informatie opzoeken over het zadel. :)

Ik heb het stukje tekst ook gekopieerd vanaf internet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:36

Jij bent duidelijk inclusief de foto's. :j

Maar ik vind het gewoon raar dat butterfly het geen kopijzer noemt. Dat het een anders soort is is waar, maar imo wel een kopijzer.

Maar idd geen discussie waard verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:57

DuoPenotti schreef:

Maar ik vind het gewoon raar dat butterfly het geen kopijzer noemt. Dat het een anders soort is is waar, maar imo wel een kopijzer.

Het is een stuk ijzer, wat over de kop van de schoft gaat.
Maar, zoals DP al schrijft geen discussie waard .

Paardenbezitters, lees je in, kijk youtube, lees op bokt, lees boeken.
Ziehier maar weer hoe je op het verkeerde been wordt gezet puur door het geld wat je wil spenderen aan je grootste bezit.

AnoukBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:29

Nielojram schreef:
DuoPenotti schreef:

Het is een stuk ijzer, wat over de kop van de schoft gaat.
Maar, zoals DP al schrijft geen discussie waard .

Paardenbezitters, lees je in, kijk youtube, lees op bokt, lees boeken.
Ziehier maar weer hoe je op het verkeerde been wordt gezet puur door het geld wat je wil spenderen aan je grootste bezit.

Omdat ik 1 woord vergeten ben te kopiëren van een Duitse site. Het moest zijn: butterfly heeft geen standaard kopijzer. Daarom heb ik later ook een screenshot toegevoegd, waar het duidelijk staat. Elk zadel heeft voor en nadelen. Ook wow zadels lees je verschillende dingen over. Gister toevallig iemand gehad die mijn butterfly zadel kocht. Zij heeft ook alleen maar ellende met wow zadels gehad. Maarja gelukkig is er voor elk paard en mens een geschikt zadel. Zo heb ik op me appaloosa al jaren een ghost zadel liggen. En op de ander sinds kort een butterfly. Het is wel eens zoeken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:05

In Spanje zit een hele goede zadelmaker, die van oudsher al zadels maakt voor Iberische paarden. Ze zijn ook hofleverancier in de rijschool in Jerez. Waarom zou je het moeilijker zoeken? De oplossing is vlakbij.

Zaldi.
Zij kunnen je helpen. Ook binnen jouw budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:16

Flower1 schreef:
Omdat ik 1 woord vergeten ben te kopiëren van een Duitse site. Het moest zijn: butterfly heeft geen standaard kopijzer. Daarom heb ik later ook een screenshot toegevoegd, waar het duidelijk staat. Elk zadel heeft voor en nadelen. Ook wow zadels lees je verschillende dingen over. Gister toevallig iemand gehad die mijn butterfly zadel kocht. Zij heeft ook alleen maar ellende met wow zadels gehad. Maarja gelukkig is er voor elk paard en mens een geschikt zadel. Zo heb ik op me appaloosa al jaren een ghost zadel liggen. En op de ander sinds kort een butterfly. Het is wel eens zoeken.

Flower, maak je niet zo druk?

En waar komt je defensieve wow-zadel-verweer vandaan?

Als er iemand is die weet hoe belangrijk degene is die het zadel past/aanpast/pasbaar maakt, ben ik het wel.
En niet ter verdediging van de paardeneigenaren. Je wil niet weten hoe slecht de passer worden geïnformeerd door de eigenaar, en zodoende een verkeerde keuze maken, omdat de eigenaar niet eerlijk is.

En dan achteraf diegene de schuld geven omdat men zelf geen hand in eigen boezem wilde steken. ( En dat gaat verder dan een zadel passen, ook stalling, training, voer en voeten..)