Welke Equine Fusion hoefschoenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 14:36

De verschillende gaiters maken wel verschil inderdaad. Mel heeft voor maat L gaiter, en daarmee zit ze op het midden met de schroefjes op de voorkant.
De achterhoeven zijn maar 1 maat kleiner, maar daarop heb ik M gaiters en die zitten op de een na strakste schroefjes.

Engels volbloed pootjes haha

Celebi

Re: Welke Equine Fusion hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 14:59

De verkoper zei inderdaad al dat het veel verschil kon maken. Ik zag het eigenlijk al toen ze uit de doos kwamen want de gaiter maat M kwam niet tot het einde van de hoefschoen en die ruimte had hij met passen wel nodig. Toen ik ze met veel pijn en moeite aan kreeg zag je ook duidelijk dat zijn hoef niet op de bodem stond doordat de gaiter daar al omhoog ging. De maat L is hopelijk de oplossing. Het zat ook allemaal al op zn grootst zegmaar en nog te krap dus dan weet je wel dat het echt niet past haha.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-24 09:28

Nou ik ga mijn hoop toch nog iets meer vestigen op de Floating boots moet ik zeggen. De Active zaten gisteren weer top tijdens de wandeling, maar daarna ben ik nog een tijdje gaan grazen langs de weg en eer dat de schoenen uit waren duurde dat dus wel even. Het viel me op dat zijn voeten echt onwijs warm waren. Dat stond me toch een beetje tegen..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 10:46

Geen idee of iemand het nog kan helpen, maar hierbij mijn laatste update:

De floating boots zaten als een huis, maar helaas sloot de schelp niet helemaal goed aan om de hoef. Er zat veel speling in en daar ging veel zand tussen zitten. Ook drukte de sluiting erg op de huid net boven de kroonrand. Het was het dus net niet.

De EF Active heb ik nogmaals om gedaan en die zaten echt perfect om de hoef heen. Ik denk dus dat het toch EF moet gaan worden. Ik heb alle test schoenen terug gestuurd vandaag en ga straks een nieuwe set bestellen. Ik twijfel nog wel erg over de Active of toch de Ultra, maar die laatste kan ik nergens van te voren testen voor aanschaf lijkt het. Echt jammer!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:05

Waarom denk je dat je liever de Ultra hebt ipv de Active? Ik heb ervaring met beide, prima allebei, maar Ultra is echt gepruts met de bandjes als ze na een rit vies en modderig zijn. Active haak je zo los.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 13:11

Ik heb de Active net besteld omdat de Ultra me hoger lijken. In de Active worden de voeten erg warm en ik had hoop dat het mesh van de Ultra net even iets luchtiger blijft en iets sneller droogt. Maar ik heb de knoop doorgehakt. :+