Springzadel met breed tussenkanaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AvocadoMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 23:42

Zinzi_jewel schreef:
Een nieuw zadel op maat voor een 3 jarige ?
Zoek dan iets wat enorm aanpasbaar is !
Wow zadels al eens bekeken ?

Wij hebben overigens een erreplus op onze korte ronde pony liggen !
Eerder een tekna letek 17”
Maar werd krap voor mijn groeiende dochter
Nu een erreplus maatje groter

Als je tweedehands niks passends kunt vinden heb je niet veel keus natuurlijk. Mijn merrie is wel al heel compleet. Zegt niet altijd iets natuurlijk maar ds verwachting is niet dat ze nog extreem gaat veranderen.
En uiteraard indien nieuw moet het wel aanpasbaar zijn. WOW heb ik bekeken maar ben ik geen fan van.
Erreplus paste ook niet helaas...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 04:42

Dan zou ik desnoods gewoon voor een vzh gaan, mogelijk dat je er zelfs een vind vzh gericht op springen. Met meer vissen in de vijver heb je hopelijk geluk

Dee_Es

Re: Springzadel met breed tussenkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 05:51

In Nederland niet zo bekend als springzadelmerk maar fairfax heeft ook een breed kussen kanaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 06:34

Wij hebben een Albion. Die hebben zover ik weet ook een breder tussen kanaal.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 09:50

Black Country heeft u vormige kopijzers. Ik heb een 2e hands springzadel van dat merk te koop liggen via Wellsaddle zadelmakerij van Idefix4 hier op Bokt, 17,5 inch wijd, wolgevuld, classic tree, geschikt voor schoft en brede rug.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:26

Wellicht Edix? Goed aanpasbaar, breed tussenkanaal en nieuw ook nog redelijk betaalbaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:33

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 10:40

Ik heb voor mijn vierjarige merrie onlangs een zadel aan laten meten, en die bleek ook een breed tussenkanaal nodig te hebben. Zij heeft een dressuurzadel nodig, en alle 'standaardmerken' zoals bates bleken niet lekker te passen. We zijn uiteindelijk uitgekomen op een tweedehands Kentaur, die bleken een breed genoeg tussenkanaal te hebben. Ik zie op hun site dat ze zadels aanbieden met verschillende bomen, maar ik zou voor zo'n 'moeilijker' geval zelf niet zomaar tweedehands gaan shoppen, ik zou daar een goede zadelpasser voor vragen. Er zijn best wel wat zadelpassers die ook een groot assortiment tweedehands zadels hebben, dus ik zou er gewoon een paar aanschrijven met de vraag of zij mogelijk iets passends hebben.

Edit om toe te voegen: zadels die niet extreem aanpasbaar zijn, zijn door een zadelmaker vaak toch een beetje aan te passen in de pers of door middel van vulling. Dus vraag daar zeker naar als je voor een zadel gaat zonder verwisselbaar kopijzer of iets. Dan weet je waar je staat en wat je mogelijkheden zijn.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 11:10

Heb je Vivary al geprobeerd? Extreem breed tussenkanaal en volledig aanpasbaar.