Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
01San schreef:Vraag Nala even op bokt, zij heeft ook een zoektocht gehad naar een zadel voor haar pony . Die heeft misschien nog wat tips.
Sizzle schreef:Daar helpt geen frans kussen tegenaan hoor.
35cm is is een zadel van 16 inch ongeveer.
Sizzle schreef:Met zo’n rugje moet je gewoon het principe engels zadel los laten en naar ander soort zadels kijken.
Dat is even wennen maar ach.
Bij de Camarque paardjes waar volwassenen op moeten wordt vaak een Malibaud Randonnée zadel gebruikt.
Sizzle schreef:Springzadels zijn doorgaans juist nog langer ondat de ruiter naar achteren moet kunnen bewegen.
Daarnaast zal een mix als die van TS waarschijnlijk ook nog eens een zeer ontwikkeld schouderblad hebben.
Gewoon Engelse zadels vergeten. Er zijn ook zat andere types.
Muze schreef:Sizzle schreef:Met zo’n rugje moet je gewoon het principe engels zadel los laten en naar ander soort zadels kijken.
Dat is even wennen maar ach.
Bij de Camarque paardjes waar volwassenen op moeten wordt vaak een Malibaud Randonnée zadel gebruikt.
Camargue paarden worden in principe volgens traditie gereden met de traditionele Camargue zadels.
Die lijken zeker op malibaud randonnee: zijn ze niet.
Hoewel er natuurlijk ook wel Camargues met malibauds bereden worden..
Art_Ificious schreef:Goh ik kreeg hier al te horen dat mijn toenmalige new forest pony een extreem korte rug had voor 1m48 te zijn. Zadelmaker zei het zelf.
Bij hem zijn we uiteindelijk op een Jeffries Jump 17 inch uitgekomen met iets kortere kussens.
[ [url=m/Ffx3NF.jpg]Afbeelding[/url] ]
En op deze pony van 1m45 paste een 17,5 springzadel ook nog net.
[ [url=m/sD5tZi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben eigenlijk benieuwd naar een foto met een 17,5 inch zadel op jouw paard.
MyWishMax schreef:Maar hoe belemmerde de zweetbladen de schoudervrijheid dan? Aangezien schouder hier nog steeds onder het zadel komt in beweging? Dat de semi boomloze boom (geen idee hoe te omschrijven anders) hierin helpt is logisch, maar zweetbladen snap ik niet.
Babootje schreef:MyWishMax schreef:Maar hoe belemmerde de zweetbladen de schoudervrijheid dan? Aangezien schouder hier nog steeds onder het zadel komt in beweging? Dat de semi boomloze boom (geen idee hoe te omschrijven anders) hierin helpt is logisch, maar zweetbladen snap ik niet.
Nee ik ook niet. Bij dit zadel lijkt de schouder toch ook niet vrij te liggen. En wordt het door de singelgroeve ook nog wat naar voren getrokken.