Zadels voor korte rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paarden_kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 17:25

Super bedankt voor alle reacties! Ik heb een aantal van de merken bekeken maar zie vooral synthetisch wol. En ook veel dressuur zadels. Het allerliefste heb ik echt een veelzijdigheidszadel met schapenwol. Ik weet de nederlandse benaming niet maar zoek ook iets met een singel die recht naar beneden hangt en dus niet een soort v naar voren heeft. En iets zonder of met kleine blokken. Ik weet niet of er iets verkrijgbaar is met die eisen, zo niet dan hoor ik dat ook graag :)
Als het boven budget ligt kan ik nog wat meer sparen, ik heb immers nog een jaar.. daarom ben ik ook nu al vast aan het kijken :)
Wel super bedankt voor alle tips! Tips over zadelmakers zijn ook zeker welkom! Dit is de eerste keer dat ik een zadel zoek (heb hievoor alleen geleased) dus heb wel wat informatie kunnen vinden over materialen en anatomie, maar meer informatie is altijd fijn

Ineke2

Re: Zadels voor korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:29

Veelzijdigheid zadels is niet zoveel vraag naar, vandaar waarschijnlijk moeilijker te vinden. Succes met de zoektocht hoor.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:14

Hier ook een Sella zadel op een kort paard. Heeft wolgevulde kussens.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:23

Kijk bij zadelmerken met de mogelijkheid voor Franse kussens, deze zijn een stuk korter dat de normaal gebruikte keil kussens.
Veelzijdigheid zadels zijn wel een beetje “uit, maar bij Daaleman, Hulsebosch etc kunnen ze vast wel maken.

Maar, bij een jong paard zou ik nooit een duur maatzadel kopen, dan blijf je namelijk nieuwe zadels kopen. Zo jong dan groeien ze nog alle kanten op.

En qua singel zou ik kijken waar zij goed op reageert dan het bij een simpele rechte houden. Dan koop je een fijn duur zadel en zit je met een singel die niet fijn past.
In dit draadje is heel veel informatie over singels te vinden. [HAR] Toch maar een andere singel??

Paarden_kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 18:51

Dankjulliewel voor alle informatie! Ik zal het zeker meenemen in de zoektocht. Het duurt nog wel even voor we zover zijn, maar goed voorbereiden kan nooit kwaad :) ik zal mijn zoektocht ook verbreden naar ijslander, spring of dressuur zadels. Ik zou graag een "alles in 1" zadel hebben waarmee ik zowel een dressuur proefje als een sprongetje zou kunnen maken, vandaar dat ik een veelzijdigheidszadel zocht. Maar daar is inderdaad verrassend weinig aanbod in met wollen kussens en voor korte ruggen.. dus als mensen nog tips hebben over ander soort zadels is dat ook van harte welkom. Wel zoek ik dan nog steeds iets met een rechte singel aansluiting (omdat de singel anders te dicht bij haar oksels uitkomt zoals ze nu is gebouwd) en met zo klein mogelijke blokken omdat ik daar zelf veel fijner mee rij :)
Tot nu toe heb ik veel fijne informatie gekregen waar ik me zeker in ga verdiepen. Nogmaals bedankt allemaal!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 18:56

Massimo heeft helaas synthetische wol.
Maar wel veelzijdig en rechte singelstoten.

Dan heb je nog de gfs cob veelzijdig
Maar ook die met synthetisch wol.
Maar deze staat ook nog wel op mijn verlanglijstje om eens te proberen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:41

Misschien Ikonic light? Kort maar ik weet niet of er synthetische wol in zit.