Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stitchlover schreef:Ik denk dat je op zoek bent naar het stubben golden wings bit. Beschermt de mondhoeken en behoud toch de beweeglijkheid van een watertrens. Een van mijn twee ruinen doet het er goed op!
https://hypostore.nl/stubben-steeltec-golden-wings-dubbel-gebroken.html?utm_source=google&utm_medium=shopping&utm_campaign=shopping-nl&gclid=CjwKCAjwxr2iBhBJEiwAdXECw6Nmiv8-4SAHAO-jsl9bWo7CTmwaBGMgk0Vspjo8U7YhgXcQRiguIRoCfKUQAvD_BwE#526=12
Suzanne F. schreef:Ik heb al mijn paarden altijd gereden op een Sprenger enkelgebroken watertrens van Aurigan 18 mm.
Altijd prima, liepen er altijd fijn op.
[ [url=m/tB7178.jpg]Afbeelding[/url] ]
lies schreef:Ik zie dat je al wat hebt besteld, maar my two cents
Mijn paard had wel kapotte mondhoeken door een watertrens. Denk dat het afhankelijk is van de gevoeligheid van de mondhoeken? Deze was overigens door een bitfitter aangemeten. Na 2 keer er mee rijden was dit het resultaat![]()
[ [url=m/MS0KMk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb nu een Fager Carl baby fulmer (titanium). Ze loopt er fijn op en haar mondhoeken blijven heel.
Weet alleen niet of die wel toegestaan is op wedstrijd in België.
MyWishMax schreef:Ik vind die ook wel erg aangesloten zitten voor een watertrens. Bustrens wil ik wel zo dicht bij mondhoeken, watertrens niet.
En daardoor heb ik dus altijd problemen dat bit of te groot of te klein is. En zelfs dezelfde maat en zelfde mondstuk verschilt nog. Sprongen van een cm is best wel groot als de ene net te klein is.
lies schreef:MyWishMax schreef:Ik vind die ook wel erg aangesloten zitten voor een watertrens. Bustrens wil ik wel zo dicht bij mondhoeken, watertrens niet.
En daardoor heb ik dus altijd problemen dat bit of te groot of te klein is. En zelfs dezelfde maat en zelfde mondstuk verschilt nog. Sprongen van een cm is best wel groot als de ene net te klein is.
Kennelijk had ik niet zo'n kundige bitfitter dan..
Ik had nog nooit een watertrens gehad, alleen bustrens en D trens en ik wist dit oprecht niet
Marije_jiplover schreef:https://www.kramer.nl/Paard/Bitten/Dubb ... ge-paarden
Deze loopt mijn haflinger heel erg fijn op.
Dubbelgebroken, beschermde mondhoeken en toch draaiende ringen als een watertrens
Ik heb er inmiddels 3, in elk hoofdstel hangt er 1, dan hoef ik nooit te wisselen.
En voor de prijs hoef je het niet te laten
Die van mij loopt hier nu een jaar of 3-4 op geloof ik.
In Nederland iig toegestaan op wedstrijden, in België ben ik niet bekend.
Dubbelgebroken, beschermde mondhoeken en toch draaiende ringen als een watertrens
Ik heb er inmiddels 3, in elk hoofdstel hangt er 1, dan hoef ik nooit te wisselen.
Waidida schreef:Een beetje is nog een understatement. Een zadelpasser hebben velen hier nog nooit van gehoord. Een zadel op maat laten maken wel maar dan elk jaar bijvullen enzo dan weer niet.
Denk dat het met de bitringen vooral te maken heeft met dat de bitringen dingen aan de mond zouden kunnen verdoezelen en moeilijk zichtbaar maken voor de jury.
Art_Ificious schreef:Waidida schreef:Een beetje is nog een understatement. Een zadelpasser hebben velen hier nog nooit van gehoord. Een zadel op maat laten maken wel maar dan elk jaar bijvullen enzo dan weer niet.
Denk dat het met de bitringen vooral te maken heeft met dat de bitringen dingen aan de mond zouden kunnen verdoezelen en moeilijk zichtbaar maken voor de jury.
In welk uithoek van België zit jij dan?
Bitfitters en Zadelpassers zijn hier echt wel bekend hoor. Waarschijnlijk heb jij op stal gewoon stalgenootjes die dat allemaal onzin vinden en het bij hun paard dus niet doen. Moeten zij weten, maar jij weet beter voor jouw paard zijn welzijn.
Er zijn echt wel tig aantal Zadelpassers en er zijn ook al een aantal bitfitters in België te vinden die best wel heel België doorkruisen.