Een paar weken terug deze nog even snel in elkaar geflanst.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinka schreef:Ik heb ook een tijd nagedacht over de aanschaf van ern biothane sidepull voor mijn merrie. Maar uiteindelijk voor leer gegaan omdat ze een heel gevoelig huidje heeft. Maar het lijkt me toch wel handig, ze zweet altijd heel erg, tot klodders wit schuim aan toe, lijkt me dan wel handig, even afspoelen onder de kraan en weer schoon.
magootie schreef:Wat een mooie hoofdstellen/kaptooms hebben jullie!
Ik meld me hier ook graag. Ik heb zelf wat kaptooms, halsters en halsbanden gemaakt.
Toevallig gisteren dit halster afgemaakt.
Gemaakt van biothane en paracord
[ [url=m/dMMUqU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5Ovewe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGbPiB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jaimyliefje schreef:Hopelijk is het niet erg dat ik dit topic weer omhoog schop, maar ik heb een vraagje en kom er met de zoekfunctie niet helemaal uit. Ik heb het ook in het bitloze optomingen topic gevraagd maar aangezien jullie specifiek ervaringen hebben met biothane, mijn vraag ook even hier: ik ben op zoek naar een anatomisch gevormd biothane (of ander soort kunstleer/touw oid) hoofdstel en kom verschillende opties tegen maar weet niet zo goed wat te kiezen. Vroeger had ik de rambo micklem multi maar ik zoek naar een leervrij alternatief. Ik heb gekeken op de websites van Bybaukje, Dabo's design en lovelance. Weet iemand of er verschil zit in kwaliteit tussen de Biothane hoofdstellen van deze aanbieders? Of hebben jullie nog andere leervrije suggesties voor mij? Ook belangrijk: het moet geschikt zijn voor een pony die qua maat een beetje tussen pony en cob in hangt, waardoor ik niet zo goed weet wat de beste optie is. Verder twijfel ik over type hoofdstel, ik neig het meest naar sidepull en liefst met verschillende ringen zodat het ook een kaptoom achtige optie heeft, ook ben ik me aan het oriënteren over iets met lichte hefboom optie zoals glücksrad oid.