Show je Biothane tuig/producten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:10

Hier ook al jaren fan.
Een paar weken terug deze nog even snel in elkaar geflanst.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:22

Tinka schreef:
Ik heb ook een tijd nagedacht over de aanschaf van ern biothane sidepull voor mijn merrie. Maar uiteindelijk voor leer gegaan omdat ze een heel gevoelig huidje heeft. Maar het lijkt me toch wel handig, ze zweet altijd heel erg, tot klodders wit schuim aan toe, lijkt me dan wel handig, even afspoelen onder de kraan en weer schoon.

Het scheelt dat het ook heel licht is van gewicht, daardoor schuurt het ook minder snel dan dik leer.. maar ik heb wel de neusriem en het kopstuk onderlegd gekocht omdat mijne al van een gewoon halster schuurplekken kan krijgen :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:49

Biothane wordt enorm veel gebruikt in de endurance waarbij paarden het dus echt heel lang en met veel beweging, vocht, stof en modder dragen. Als er een materiaal geschikt is voor gevoelige huidjes dan is het denk ik wel kwalitatief goed biothane.

Ik heb het ook voor mijn paarden. Ideaal spul en mooi fijn bij kleine hoofdjes.

Groene zilco vooraan met teugels die ik tweedehands vond in Soest bij de paarden kamp. Toevallig best een leuke vrolijke combi. Achteraan de Gaston Mercier.
Afbeelding

Roos voor en op de keuring met haar Zilco halster. Speciaal voor de keuring gekocht omdat het zo mooi fijn is en ik graag bruin wilde hebben.
Afbeelding
Afbeelding

Roos vooraan met groene Zilco en lange hondenlijn. Nilay achteraan met Gaston Mercier.
Afbeelding

Nilay met zijn Gaston Mercier.
Afbeelding

Pepressel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:06

magootie schreef:
Wat een mooie hoofdstellen/kaptooms hebben jullie!

Ik meld me hier ook graag. Ik heb zelf wat kaptooms, halsters en halsbanden gemaakt.
Toevallig gisteren dit halster afgemaakt.
Gemaakt van biothane en paracord

[ [url=m/dMMUqU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5Ovewe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KGbPiB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw! <3 <3
Maak je die ook op aanvraag?

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 10:32

Hier ook een sidepull van Dabo waar ik echt heel tevreden van ben!
Afbeelding
En een aparte kaptoom neusriem in shiny goud, echt heel fijn materiaal.
Afbeelding

Ik neig wel iets meer naar het barokke uiterlijk, maar dat zal met biothaan wat moeilijker zijn waarschijnlijk?

Lukasje

Re: Show je Biothane tuig/producten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 10:59

Je kan concho’s op biothane bevestigen en daarmee al een iets meer barokke look geven maar je zit beperkter als bij leder denk ik wel.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:02

Ik zie bij veel van jullie hoofdstellen die in elkaar gezet zijn met holnieten inplaats van stiksels. Die zijn vaak ook voordeliger in aanschaf (veel minder arbeidsintensief). Maar blijft het ook lang goed en mooi? En geeft het geen irritatie?

Ik heb vanwege die twijfel (en omdat ik het mooier vind) voor stiksels gekozen. Maar zo nu en dan een leuk gekleurd halstertje oid zou wat goedkoper ook wel leuk zijn.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 13:03

Ik gebruik m'n kaptoom nu zo'n 2 jaar en inderdaad geen enkel probleem met de holnietjes die blijven gewoon goed. Ik vind het ook mooier met stiksels maar uiteindelijk kies ik liever voor de iets goedkopere optie omdat het voor mij voornamelijk gewoon functioneel moet zijn :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 16:26

Geen last van, ik heb expres ook de frontriem vol laten schieten met holnietjes bwv versiering. Ik vind het wel leuk staan :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 16:40

Afbeelding

Dit is mijn set.
Een clickbridle met borsttuig met martingaal in Elmo-rood bèta biothane en sommige delen met wit bèta biothane onderlegd.

Al vele jaren heel blij mee :j

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:03

Ik heb een neckrope, borsttuig, kaptoom, martingaal en een showhalster van BioThane. Echt super spul <3 Helaas nog geen betere foto van het showhalstertje aangezien meneer bij het passen honger had :Y)

Afbeelding
Afbeelding

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:15

Ik heb de root kaptoom van by baukje de zwart met regenboog fournituren
Afbeelding

Blijft super liggen, en was ideaal met de dubbele teugel optie, met het inrijden heel veel gebruik van gemaakt!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:58

Ik heb een tag van 4Leash
Afbeelding

en een hoofdstel van Goedhard
Afbeelding

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:23

Mijn hoofdstel van PMC
Afbeelding

En de kaptoom van ByBaukje
Ook nog een tag in deze kleur, ergens.. :+
Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:33

Afbeelding

Deze oranje kanarie kan niet achter blijven :D

Ik zag hier trouwens een opmerking over gevoelige huidjes. Mijn witte draak krijgt schuurplekken van zijn leren hoofdstel, en niet van de biothane :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:23

Als aanvulling qua gevoelige huidjes. Wij hebben zowel hoofdstellen van Zilco en van ByBaukje en dan is het laatste wel echt 100x soepeler en zachter dus dan zou ik zeker daarvoor gaan.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:33

Helaas alleen zo een foto, maar ik rij ook al tijdje met deze biothane beugelriemen van HippeHoofdstellen.

Afbeelding

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 22:24

Phrono schreef:
Ook nog een tag in deze kleur, ergens.. :+
[ [url=m/cgqR9e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Scheelt dan wel weer dat als je hen verliest de kans groot is dat iemand hem vind en je belt. :P

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:32

Hopelijk is het niet erg dat ik dit topic weer omhoog schop, maar ik heb een vraagje en kom er met de zoekfunctie niet helemaal uit. Ik heb het ook in het bitloze optomingen topic gevraagd maar aangezien jullie specifiek ervaringen hebben met biothane, mijn vraag ook even hier: ik ben op zoek naar een anatomisch gevormd biothane (of ander soort kunstleer/touw oid) hoofdstel en kom verschillende opties tegen maar weet niet zo goed wat te kiezen. Vroeger had ik de rambo micklem multi maar ik zoek naar een leervrij alternatief. Ik heb gekeken op de websites van Bybaukje, Dabo's design en lovelance. Weet iemand of er verschil zit in kwaliteit tussen de Biothane hoofdstellen van deze aanbieders? Of hebben jullie nog andere leervrije suggesties voor mij? Ook belangrijk: het moet geschikt zijn voor een pony die qua maat een beetje tussen pony en cob in hangt, waardoor ik niet zo goed weet wat de beste optie is. Verder twijfel ik over type hoofdstel, ik neig het meest naar sidepull en liefst met verschillende ringen zodat het ook een kaptoom achtige optie heeft, ook ben ik me aan het oriënteren over iets met lichte hefboom optie zoals glücksrad oid.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:40

Mijn beide pony’s hebben een biothane kaptoom van By Baukje.

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:41

Ik mijn biothane menleidsels hier gekocht en vind dit een fijn en betrouwbaar adres (ze zit vlakbij mij). Ik zag dat ze ook hoofdstellen heeft, waaronder sidepull. Ik zou haar even een berichtje sturen met je vraag mbt maten:
https://www.vledderbos.nl/winkel/paard/hoofdstellen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:43

Persoonlijk heb ik een grote voorkeur voor biothane dat gestikt is tegenover het gebruik van holnieten (die metalen rondjes). Holnieten kunnen vervormen, roesten etc. Garen doet dat allemaal niet. Dus daar zou ik met name op letten. Zeker omdat je het om een hoofd legt.

Geen idee of GM ze op bestelling ook maakt met kunstleer. Maar het kopstuk dat zij maken is echt mijn favoriet en het grootste structurele deel van de hoofdstellen is biothane.

https://gaston-mercier.com/fr/bridon-si ... _bride-fin

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:10

Jaimyliefje schreef:
Hopelijk is het niet erg dat ik dit topic weer omhoog schop, maar ik heb een vraagje en kom er met de zoekfunctie niet helemaal uit. Ik heb het ook in het bitloze optomingen topic gevraagd maar aangezien jullie specifiek ervaringen hebben met biothane, mijn vraag ook even hier: ik ben op zoek naar een anatomisch gevormd biothane (of ander soort kunstleer/touw oid) hoofdstel en kom verschillende opties tegen maar weet niet zo goed wat te kiezen. Vroeger had ik de rambo micklem multi maar ik zoek naar een leervrij alternatief. Ik heb gekeken op de websites van Bybaukje, Dabo's design en lovelance. Weet iemand of er verschil zit in kwaliteit tussen de Biothane hoofdstellen van deze aanbieders? Of hebben jullie nog andere leervrije suggesties voor mij? Ook belangrijk: het moet geschikt zijn voor een pony die qua maat een beetje tussen pony en cob in hangt, waardoor ik niet zo goed weet wat de beste optie is. Verder twijfel ik over type hoofdstel, ik neig het meest naar sidepull en liefst met verschillende ringen zodat het ook een kaptoom achtige optie heeft, ook ben ik me aan het oriënteren over iets met lichte hefboom optie zoals glücksrad oid.

Misschien is een Equimero hoofdstel wat?
Gemaakt van biothane, en het kopstuk is van mooie zachte stof. Deze kopstukken zijn ook los te koop.
Wel aan de prijzige kant, maar wel mooie kwaliteit. Ik wil er ooit ook eentje aanschaffen.
https://www.equimero.de/en/produkt-kate ... umzeug-en/

https://www.equimero.de/en/shop/neck-patches/

Ik heb mijn biothane kaptoom gekocht bij nelaya.de
Deze heeft ook prachtig (gestikte) kaptomen en hoofdstellen: https://www.nelaya.de/
Deze heeft ook kopstukken waar je allerlei neusriemen aan kunt hangen, zo zou je makkelijk een kaptoom/bitloos hoofdstel in 1 kunnen maken.

Dit is de kaptoom die ik heb:
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:23

ByBaukje heeft tegenwoordig prachtige gevormde kopstukken. Staat echt op mn wishlist! Ik heb zelf een sidepull met halster onderdelen en bitclips maar ze heeft ook een kaptoom met bitclips en dan heb je eigenlijk alles in één ook. Je kunt het echt helemaal samenstellen zoals jij wilt en als je met maten aangeeft hoe groot bepaalde onderdelen moeten zijn kun je dus cob en pony combineren. Ik heb zelf ook een cob hoofdstel met full kinriem en frontriem.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:32

Afbeelding

Marylot sidepull onderlegd, zwart met roze accenten