Kneveltrens met korte scharen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:47

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 14:58

Daphneeeej schreef:
Avalanche schreef:
Er zit een schaar aan. Die zit naar boven toe, aan het bak stuk. Een schaar hoeft niet naar beneden te wijzen voor een hefboom. Dat stuk geeft indirecte druk en is dus een hefboom.

Nee dit klopt niet, het opgaande stuk is eigenlijk alleen een (verstevigde) verlenging van bet bakstuk, geen hefboomwerking. Dit word ook uitgelegd in de filmpjes die ik er bij plaatste. Het word pas hefboom als de teugels lager dan het mnondstuk bevestigt worden zoals een stang bit, kimblewick ed.

Een knevel heeft al een andere werking als er een lusje aan het bakstuk zit.... wat denk je dat dat is dan?
Voor de hefboom maakt het nogmaals niet uit aan welke kant die zit.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:09

Totaal niet een antwoord op je vraag, maar ik rijd zonder neusriem. Is dat nog een optie? Of hoofdstel met hoge neusriem?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:18

Avalanche schreef:
Een knevel heeft al een andere werking als er een lusje aan het bakstuk zit.... wat denk je dat dat is dan?
Voor de hefboom maakt het nogmaals niet uit aan welke kant die zit.

Dan ligt aan het feit dat het bit wat gekantelt in de mond ligt en daardoor anders inwerkt en doordat de kneveltrens nog stiller ligt en daardoor nog minder ruis heeft, waardoor hulpen sneller te onderscheiden zijn.

Voor een hefboom moet aan beide kanten van het middelpunt (in dit geval het mondstuk) een vast punt zitten. Aangezien dit bij een kneveltrens slechts aan één kant is (het andere punt zit namelijk direct bij het middelpunt) geeft het geen hefboomwerking.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:25

franteir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 19:42

Britt_xxx schreef:
Totaal niet een antwoord op je vraag, maar ik rijd zonder neusriem. Is dat nog een optie? Of hoofdstel met hoge neusriem?

Hij loopt enkel goed op een rambo micklem. Al verschillende andere hoofdstellen geprobeerd en die verdraagt hij absoluut niet. Heel onrustig met zijn hoofd en bij sommige hoofdstellen zelf paniek vanaf ik mijn teugels opnam. Rambo micklem terug aangedaan en direct terug rustig

Capriootje

Re: Kneveltrens met korte scharen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:09

I.c.m. de micklem zou ik toch een D-trens een keer proberen als je geen knevel naar je zin kan vinden met korte scharen.