Lederdoekjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:38

Ineke2 schreef:

Thanks, deze heb ik besteld! Nu kan ik weer even vooruit.
Ik had toevallig net voordat ze bij de action eruit gingen nog een voorraad ingeslagen maar jammer dat ze uit het assortiment zijn.

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:39

Ik doe effax leder combi op een nat washandje na het rijden. Dat werkt voor mij goed en heeft minder afval.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:41

Wildgirl schreef:
Ik zou een aantal microvezel doeken halen en een fles babyolie. Doet hetzelfde en is vele malen goedkoper en duurzamer

In lederdoekjes zit glycerine (zadelzeep), dat maakt schoon en verzorgt het leer.

Lous

Re: Lederdoekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:43

Lidl heeft regelmatig auto verzorgingsproducten liggen. Ook lederdoekjes. Hier gebruik ik ze voor mijn leren bank.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:46

Brainless schreef:
Wildgirl schreef:
Ik zou een aantal microvezel doeken halen en een fles babyolie. Doet hetzelfde en is vele malen goedkoper en duurzamer

In lederdoekjes zit glycerine (zadelzeep), dat maakt schoon en verzorgt het leer.

klodder groene zeep werkt ook, want dat is ook glycerine.

Doe dat ook wel eens als de zadelzeep op is, heb altijd fles groene zeep staan, doe ik daar de singel mee af. Werkt prima :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:01

DuoPenotti schreef:
klodder groene zeep werkt ook, want dat is ook glycerine.

Groene zeep kan, maar is geen glycerine en bevat olie.
Glycerine is een bijproduct van verzeping en is een (suiker)alcohol die ontvet en water aantrekt.

Groene zeep bevat zeep : >30% zeep, potassium hydroxide, parfum; limonene.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:12

De W5 lederdoekjes van de Lidl. 1.29 per pakje en ruiken precies hetzelfde als destijds van de action.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:18

Ik maak me ernstig zorgen over de toekomst van deze planeet als ik hier lees dat 9 van de 10 mensen zonder enige schaamte pakken wegwerpdoekjes erdoor heen jaagt.

Wat is er mis met een fles zadelzeep en een doek?

Ga zo door en je eigen kinderen kunnen alleen nog maar een bootje kopen in Nederland in plaats van een paard, dan zitten we met natte voeten. Onder andere door dit soort wegwerpgedrag.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 14:21

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:20

Schapenwol schreef:
Ik maak me ernstig zorgen over de toekomst van deze planeet als ik hier lees dat 9 van de 10 mensen zonder enige schaamte pakken wegwerpdoekjes erdoor heen jaagt.

Wat is er mis met een fles zadelzeep en een doek?

Ga zo door en je eigen kinderen kunnen alleen nog maar een bootje kopen in Nederland in plaats van een paard, dan zitten we met natte voeten. Onder andere door dit soort wegwerpgedrag.

Als je kinderen hebt, verbruik je veel meer wegwerpluiers en doekjes in 1 dag, waar andere een jaar mee doen :+
Ik gebruik die doekjes alleen als ik op vakantie ben met paardlief (1x per jaar) en dan gebruik ik er hooguit 5, ik heb al jaren een afgesloten bakje waar nog steeds bruikbare lederdoekjes inzitten.

edit:
Daarnaast zal de aarde gewoon blijven bestaan hoor, welke rampen er ook gaan gebeuren. Het is alleen een probleem voor de mens, maar ja die hebben dat dan mee veroorzaakt, dus geen probleem zou je zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 15:23

nee dan gebruik je ze amper.
Maar mensen die het 5 keer in de week gebruiken is toch wat anders.

Ik vind het ook bijzonder dat zoveel mensen dat doen.
Want op stal heb je geen last van je spullen niet handig mee kunnen nemen, potjes die lekken enz.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 19:40

Ik heb ze bij de DM in Duitsland gehaald.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 20:47

Lys_PPA schreef:
Ineke2 schreef:

Thanks, deze heb ik besteld! Nu kan ik weer even vooruit.
Ik had toevallig net voordat ze bij de action eruit gingen nog een voorraad ingeslagen maar jammer dat ze uit het assortiment zijn.

Heb je wel opgelet zonder lidmaatschap te bestellen? Anders zit je aan €8,95 per maand vast. Je kunt je daarvoor pas afmelden na 48 uur

Ik heb ze ook besteld en hoop dat het iets is, als het bevalt besteld mijn bijrijder ook een partij, want je mag er maar 6 pakken per keer van bestellen en ik heb liever even de voorraadkast flink vol liggen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:00

Daphara schreef:
Heb je wel opgelet zonder lidmaatschap te bestellen? Anders zit je aan €8,95 per maand vast. Je kunt je daarvoor pas afmelden na 48 uur

Ik heb ze ook besteld en hoop dat het iets is, als het bevalt besteld mijn bijrijder ook een partij, want je mag er maar 6 pakken per keer van bestellen en ik heb liever even de voorraadkast flink vol liggen.

Ohh ja, zo ver had ik nog niet gekeken maar ik sluit niet zomaar een lidmaatschap af. Zeker niet als de intro prijs hetzelfde is :D ben benieuwd of het wat is.

Die van DM zijn nog best prijzig ofniet? Ik vond deze voor 75 stuks per verpakking meevallen...

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 22:23

Bij de Decathlon zijn ze ook te verkrijgen!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 23:10

Zijn ze bij de Action definitief uit het assortiment of gewoon weer eens tijdelijk? De vorige keer lagen ze er na 2 maanden weer.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 23:22

Ladyson schreef:
Zijn ze bij de Action definitief uit het assortiment of gewoon weer eens tijdelijk? De vorige keer lagen ze er na 2 maanden weer.

Ik heb ze al langer dan een jaar niet meer gezien en wij hebben hier echt wel een grote action.

Lys_PPA schreef:
Daphara schreef:

Ohh ja, zo ver had ik nog niet gekeken maar ik sluit niet zomaar een lidmaatschap af. Zeker niet als de intro prijs hetzelfde is :D ben benieuwd of het wat is.

Die van DM zijn nog best prijzig ofniet? Ik vond deze voor 75 stuks per verpakking meevallen...

Het lidmaatschap staat bij de voorwaarden waarmee je akkoord gaat als je een bestelling plaatst. Het is heel geniepig!

Heb je normale prijs voor verzending betaald of €0,00 (ophaalpunt) of €2,00 want dan ben je nu dus lid, maakt mij niet uit hoor, maar wees dan zo verstandig om dat meteen weer op te zeggen.

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 00:07

Ik heb gewoon verzendkosten betaald, maar begon wel ff te twijfelen na je laatste bericht. Ik heb de bestelstappen nog eens doorlopen en zeker geen abonnement afgesloten. Ze zijn idd wel erg tricky. Maar voor die paar euro verzendkosten laat ik me niet verleiden met een abonnementje erbij :+
Maar evengoed fijn dat je het dubbelcheckt, je weet maar nooit.

En idd bij de action zijn ze er al langer dan een jaar niet meer. Mijn laatste keer inslaan was in het begin vd corona toen je 10 minuten shoptijd kreeg bij de action. Daarna nooit meer gezien.

Henrike106

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 01:16

Ik vind de lederdressing van Grand National heel fijn. Na het rijden even de spray op een doekje en dan het leer schoonmaken. Het reinigt maar verzorgd ook meteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:33

Henrike106 schreef:
Ik vind de lederdressing van Grand National heel fijn. Na het rijden even de spray op een doekje en dan het leer schoonmaken. Het reinigt maar verzorgd ook meteen.

Reinigen en verzorgen van leer in-een bestaat niet.
De reiniging heeft een ander middel nodig dan verzorging.
Tenzij men denkt met olie leer schoon te kunnen maken...

@TS, die leerdoekjes gebruikte ik ooit ook, is echt hele chemische rotzooi.

Een zemelap een nacht laten inweken in 3 delen water en 1 deel driehoek ( groene zeep= glycerine)
Deze dan zachtjes uitwringen.

Bij gebruik een heel klein beetje nat maken, en je tuig wordt superschoon, en vooral zonder meuk waar het op den duur van kan gaan beschadigen ( volgens mij heb jij ook wel duur spul?).

Je kan ook een brok zadelzeep toevoegen, in dat mengsel, zadelzeep is glycerine nl.

Enige 'dure' aanschaf is de zemelap, dat moet echt leer zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:49

Groene zeep is absoluut géén glycerine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:24

Brainless schreef:
Groene zeep is absoluut géén glycerine.

En de nieuwerwetse zadelzeep ook vaak niet.
Dan kies ik liever voor driehoek.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:31

:oo bij de dirk ook al niet meer?

gelukkig heb ik laatst bij 3 Dirks het schap leeg gehaald en heb ik een volle tas :j

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:47

Ik gebruik nu billendoekjes met glycerine. En ik houd idd de Action ook in de gaten, maar tevergeefs.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 01:22

Ahhhhhhh! Ik heb ze dus nog op voorraad dankzij een geblesseerd paard (toch nog ergens goed voor) en heb dit dus helemaal gemist. -O-