Graasmasker: AS das Pferd - of toch een andere?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Graasmasker: AS das Pferd - of toch een andere?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:24

Durf ik niet zo te zeggen, ik heb hem bij PE vandaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:25

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:00

Ik heb de mijne ook rechtstreeks uit Duitsland laten komen. Later heb ik ook de gewonen en de dieetplaat nog laten opsturen. Ze verzenden gewoon naar Nederland. Als het niet lukt kun je ze een mailtje sturen. Ze zijn erg aardig. Die losse plaatjes hebben ze uiteindelijk voor me in een brievenbuspakketje gestopt voor versturen.

In jouw geval zou ik trouwens wel beginnen met de gewone plaat. De mijne vond hooi eten met de dieetplaat een mega puzzel. Was goed voor d'r. Maar wij hadden hoog gras en hooi.

Die thineline was gewoon echt zonde geld. De eerste was na goed 2 weken stuk. Is uit coulance vervangen, de tweede heeft de 2 weken niet eens gehaald.Die is leuk voor echt lieve sloopvrije dieren. Niet voor een bazige sloper als de mijne is.

Oh en poetsen kunnen de mijne ook gewoon met hun maskers. Het enige wat ze niet kan is hele happen nemen uit andere paarden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 12:34

Ik heb nog een reserve Best Friends in m’n kast liggen kom ik achter. Dat gat is hem te klein eigenlijk maar kan misschien wel iets groter gemaakt. Krijgt hij die twee weken om en bestel ik de 25e het masker van AS Pferd bij Paard Eerlijk.

Veulen: Ja inderdaad ik doe de gewone plaat. Hij is momenteel niet te dik en moet gewoon dit gewicht behouden en niet de hele dag door overeten. Daarnaast staat hij ook nog deels op
stal zonder masker. Denk dat de gewone openingen goed zijn voor hem.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:04

Paard van een stalgenoot had de thineline ook heel snel stuk. Ook een nieuwe gekregen maar ook die was zo stuk

SVlugt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:42

Mijn oude haflinger heeft een thinliner van paardeerlijk. Is de enige graasmasker, welke ze accepteerd zonder problemen. Je moet het alleen goed op de juiste manier bevestigen aan je halster. Dat is misschien effe een dingetje. Heeft deze al meer dan 1,5 jr dagelijks in de wei op. Nog steeds niet kapot.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:50

Mijn haflinger had ook een Thinline. Was er zeker wel tevreden over maar gaat snel stuk... bij de flappen scheurt het bij die van mij in.. en als je een slim paard hebt gaan die via de zijkant eten... voor komend weideseizoen nog opzoek naar een ander masker

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:17

Zoals hierboven vernoemd Thinline gaat heel snel stuk. Mijn paard stoeit graag en is een leuk masker om in te hangen. Flappen scheuren snel in/af...

Wel accepteert hij dit masker wel goed en kan hem niet afkrijgen/ernaast eten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:58

Mijn Tinker meneer heeft zijn Thinline helaas ook na nog geen jaar stuk gekregen. -O- Nu heeft iemand hem voor mij gerepareerd, dus ik ga het nog eens wagen. Dit jaar bestel ik er wel het peperdure bijpassende halster erbij, want ik kreeg het wel niet optimaal afgesteld met een gewoon halster. Hij at er trouwens ook naast. Ik heb dan de zijkanten met ducktape afgeplakt en dat lukte. Hij draagt voorlopig zo'n simpele Harry's Horse maar ik merk aan hem dat hij die niet super fijn vindt. Hij deed nooit veel moeite om zijn thinline aan te doen, voor de Harry's Horse moet ik er echt wat achter zitten.

RickC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:14

Jildau schreef:
Veulen: Je bericht overtuigd me wel om het te gaan proberen.

Thinline vind ik echt heel veel geld voor een stukje plastic.. Ziet er ook uit alsof hij dat zo stuk heeft.

Wil hem bestellen maar PaardEerlijk neemt geen bestellingen aan.. Is er nog een andere webshop waar dit masker te krijgen is?

Hoi Jildau,
Om onduidelijkheid bij andere ‘bokkers’ te voorkomen. PaardEerlijk neemt zeker nog bestellingen aan, alleen zitten we momenteel midden in een verhuizing van het magazijn waardoor alle voorraad in grote dozen geseald op pallets staat en we helaas tijdelijk niet kunnen versturen. Volgende week richten we het nieuwe magazijn in en dan worden alle binnengekomen bestellingen op 27 februari weer verstuurd. We vinden het ook vervelend dat we je nu niet direct kunnen helpen. En begrijpen ook als deze 1,5 week te lang duurt. Een alternatief is om deze direct bij As das Pferd in Duitsland te bestellen. Maar weet niet of je deze dan veel sneller in huis hebt.

Als ik had gekund had ik je graag geholpen in deze urgente situatie maar helaas kan ik op dit moment niet bij de producten komen. Sorry!

Groeten, Rick

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:45

Het graasmasker ellende .. ik heb er meerdere gehad maar greenguard vindt ik tot nu toe echt t beste !
Hier linkje :
https://www.agradi.nl/greenguard-muilko ... -zwart.htm
Je hebt er een speciaal halster voor maar dat is niet nodig hoor je kan m met de riempjes bevestigen aan je halster .
Hij schuurt niet en ik vindt vooral het fijnste dat de neusgaten vrijer zijn dan bij andere graasmaskers.
Zijn ook niet kapot te krijgen :+
Ik heb m zelf al 3 jaar ongeveer en is nog steeds in goede staat !
De andere kreeg ze of af of waren snel kapot en kreeg ze schuurplekken ook van imitatie bont.
Is 70 euro ongeveer ook iets duurder maar zeker waard!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 08:28

RickC schreef:
Jildau schreef:
Veulen: Je bericht overtuigd me wel om het te gaan proberen.

Thinline vind ik echt heel veel geld voor een stukje plastic.. Ziet er ook uit alsof hij dat zo stuk heeft.

Wil hem bestellen maar PaardEerlijk neemt geen bestellingen aan.. Is er nog een andere webshop waar dit masker te krijgen is?

Hoi Jildau,
Om onduidelijkheid bij andere ‘bokkers’ te voorkomen. PaardEerlijk neemt zeker nog bestellingen aan, alleen zitten we momenteel midden in een verhuizing van het magazijn waardoor alle voorraad in grote dozen geseald op pallets staat en we helaas tijdelijk niet kunnen versturen. Volgende week richten we het nieuwe magazijn in en dan worden alle binnengekomen bestellingen op 27 februari weer verstuurd. We vinden het ook vervelend dat we je nu niet direct kunnen helpen. En begrijpen ook als deze 1,5 week te lang duurt. Een alternatief is om deze direct bij As das Pferd in Duitsland te bestellen. Maar weet niet of je deze dan veel sneller in huis hebt.

Als ik had gekund had ik je graag geholpen in deze urgente situatie maar helaas kan ik op dit moment niet bij de producten komen. Sorry!

Groeten, Rick

Bedankt voor je reactie! Het lukt mij niet om een bestelling te plaatsen vandaar dat ik schreef dat jullie geen bestellingen aannemen. Heel begrijpelijk hoor als je in een verhuizing zit! Zodra het weer mogelijk is plaats ik de bestelling bij jullie. :)

Ik heb gisteren het gat in het Best Friends masker met een mes wat groter gemaakt en die heeft hij nu overdag om tot ik het nieuwe masker kan bestellen.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 12:53

Zijn moeder heeft precies hetzelfde probleem :+ Bij haar werkt alleen de greenguard met een bepaald type BR-halster, andere halsters of graasmaskers zijn stuk of kwijt. De greenguard hebben we al 5 jaar en werkt nog steeds. Hier geen tandslijtage.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 13:00

Ik heb een thinline tweedehands overgenomen en die gaat hier ook alweer zijn tweede jaar in.
Deze wordt beter geaccepteerd dan de tot nu toe geprobeerde maskers.

Mijn andere paard heeft de greenguard. Die werkt bij haar prima.

Beide houden ze prima om en kunnen zonder problemen eten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 14:10

elske_ schreef:
Zijn moeder heeft precies hetzelfde probleem :+ Bij haar werkt alleen de greenguard met een bepaald type BR-halster, andere halsters of graasmaskers zijn stuk of kwijt. De greenguard hebben we al 5 jaar en werkt nog steeds. Hier geen tandslijtage.

Hahaha wat grappig. Keek even in je profiel en vind Oran wel wat van haar weghebben wat betreft oogopslag / hoofd. Wat leuk!

Maar goed helaas ook de sloop genen dus. :D