Ervaringen met het Fenwick therapeutisch masker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ankep

Re: Ervaringen met het Fenwick therapeutisch masker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:47

hallo ik kom me hier ook even melden met een vraag....
zijn er hier ook mensen die het masker gebruiken op stal? dus niet tijdens het werken, ik overweeg om een masker te kopen voor mijn pony die zichzelf momenteel erg in de weg zit en in het algemeen veel spanning heeft na het wegvallen van haar maatje en wat wisselingen in de kudde. ze wordt mede hierdoor momenteel even niet gereden en ik vraag me af of dit masker hierbij ook zou kunnen helpen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:55

Ik vind dat toch weer niet een prettig idee. Het is niet heel er ademend zeg maar, wij doen het met reizen en op wedstrijd.

Zou hem niet 24/7 om laten zitten zeg maar.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:39

wat mij betreft zou het ook niet 24/7 zijn, maar bijvoorbeeld een uur nadat ze op stal komt en ik op stal bezig ben... maar zonder dat er verder dus iets met haar gedaan wordt/van haar gevraagd wordt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 10:44

Dat kan prima hoor denk ik.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-23 21:26

Zo, mijn maatje L past gelukkig beter.
Ik ga hem van de week eens omdoen als we voor het eerst kennis maken met onze nieuwe rijbak

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 22:18

Ik ben wel benieuwd naar de theorie achter dit kapje. Is het afleiding of werkt het zoals acupunctuur?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 19:54

Vandaag het masker voor het eerst gebruikt.

Voor het eerst op onze nieuwe stal in de binnenbak. Dus voor ons alle 2 even spannend.

Ik had het idee dat hij eerder ontspannen was dan voorheen. Ook op de wasplaats stond hij relax.

Komende week nog eens wat extra "testen"

Hier een maatje L op een paard(je) van 1.62 ongeveer met blijkbaar dus een wat grover hoofd (M was te klein)
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:12

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:28

Ik weet dat dit al een wat ouder topic is, maar leek me sneu een ander topic te starten over dit zelfde onderwerp.

Kan iemand vertellen hoe de maten ong vallen?

Een M valt ongeveer als een cob? Mijn paard Bijv zit zo tss cob en full in. Mss zelfs eerder cob dan full.

Zou een M dan geschikt zijn voor haar?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 22:15

Mijn paard heeft een kleine full (cob past hem niet) maar daar was maat M te krap voor en heb ik een L gepakt. Als je paard een cob heeft zou ik zelf wel een M pakken ja.

Bij hem zat de M tegen zijn ogen aan.

Dit is de L bij hem

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:11

Zijn er nog nieuwe ervaringen met het masker?
Zag dat back on track er nu ook 1 op de markt brengt.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 23:36

Interessant topic. Ik volg even

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:15

Wij hebben het Catago Masker FIR-Tech; was nu in de aanbieding bij Agradi dus een mooi moment om uit te proberen. Nu 2 keer gebruikt op ons heethoofd en het lijkt hem te helpen; hij is geconcentreerder, rustiger in zijn hoofd.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 14:08

Hier ook fijne ervaring met het masker. Zeker paarden die erg heet of wat onzeker worden met series springen merken we veel verschil. Ik heb onlangs ook het oornetje ervan gekocht, die wordt nu getest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:25

Elisa2 schreef:
senna21 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de theorie achter dit kapje. Is het afleiding of werkt het zoals acupunctuur?

Was ik ook benieuwd naar, ik vond dit:

https://www.dekroo.nl/corporate/calming-masker/

Zou zoiets ook voor mensen werken? Is er al een mensen -variant?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 20:35

Dat dacht ik mou precies zo. Ik denk aan mijn jeugd en examenstress :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:23

Ik heb een sjaal van Bucas Therapy (zelfde soort werking) en ik vind dat voor mijn spieren en kleine pijntjes super fijn. Of het rustgevend werkt durf ik niet te zeggen, dat merk ik niet echt. Maar als ik lage rugpijn heb of strakke schouders en ik doe die sjaal erop echt heerlijk.

Bliksem4536

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:42

Hoi hoi, ik heb gister na nieuwsgierigheid en mijn pony die erg veel stres opbouwt en erg snel sterk word tijdens springen een Catago Masker besteld ik heb er vandaag mee gereden maar merk er geen verschil op ik wil hem eig terug sturen maar omdat jullie er zo positief over zijn zit ik in twijfel ik ben erg benieuwd of het gewoon nog een paar kansen moet geven of zal ik hem gewoon terug sturen

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:18

Bliksem4536 schreef:
Hoi hoi, ik heb gister na nieuwsgierigheid en mijn pony die erg veel stres opbouwt en erg snel sterk word tijdens springen een Catago Masker besteld ik heb er vandaag mee gereden maar merk er geen verschil op ik wil hem eig terug sturen maar omdat jullie er zo positief over zijn zit ik in twijfel ik ben erg benieuwd of het gewoon nog een paar kansen moet geven of zal ik hem gewoon terug sturen

Het lijkt me niet heel netjes om iets terug te sturen dat je an gebruikt hebt. De gene na jou betaalt het volle bedrag voor een product wat jij al gebruikt hebt. Dikke no go…

Bliksem4536

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 09:53

pluisje88 schreef:
Bliksem4536 schreef:

Het lijkt me niet heel netjes om iets terug te sturen dat je an gebruikt hebt. De gene na jou betaalt het volle bedrag voor een product wat jij al gebruikt hebt. Dikke no go…

Ik heb het masker mogen uit testen dus als het niks is kan ik hem zo gewoon weer terug sturen

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:58

Bliksem4536 schreef:

Je mag het masker toch een paar dagen uitproberen?
Maar als het een rij technisch probleem is ( of lichamelijk probleem o.i.d.) zal het masker dat niet oplossen. Het is geen wondermasker ;-).
Bij ons paard werkt het prima maar daarvan weten we ook dat er geen lichamelijke of rij technische problemen zijn.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:08

Niekj_Jente schreef:
Mijn paard heeft een kleine full (cob past hem niet) maar daar was maat M te krap voor en heb ik een L gepakt. Als je paard een cob heeft zou ik zelf wel een M pakken ja.

Bij hem zat de M tegen zijn ogen aan.

Dit is de L bij hem

[ [url=m/Yefo1I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel.
Ik heb ondertss ene aangekocht met black friday. Was nog 74€ ipv 105 :o
Ze hadden geen M meer, enkel 1 large. Dus deze gekocht dan maar. Ik ga em één dezer eens passen op haar.
Als ie te groot is, mag ik wisselen en bestellen ze een M voor me.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 08:38

Amigo_tje: dat is nog eens leuk kopen met de korting. Ben eens benieuwd hoe de maat is en hoe het bevalt

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:34

Ja, idd. Was mooie korting dus ik dacht van doe het dan maar!

Ik heb em haar gepast maar k had m’n telefoon niet bij. Dus voorlopig nog geen foto.
Ik denk dat de maat L wel goed is, las ik de foto van jouw paard bekijk. Hij zit alleen vrij los aan haar kaken zeg maar. Het is die met haakjes dus extra aanspannen lukt niet. Is dat ok dat ie daar wat losser zit?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 16:05

Amigo_tje schreef:
Ja, idd. Was mooie korting dus ik dacht van doe het dan maar!

Ik heb em haar gepast maar k had m’n telefoon niet bij. Dus voorlopig nog geen foto.
Ik denk dat de maat L wel goed is, las ik de foto van jouw paard bekijk. Hij zit alleen vrij los aan haar kaken zeg maar. Het is die met haakjes dus extra aanspannen lukt niet. Is dat ok dat ie daar wat losser zit?

Ik heb ook die met haakjes en zit ook nog vrij los. Maar die van mij reageerd er positief op. Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht, vooral omdat de M hem echt tegen de ogen drukte.