Kniewrong aan te passen bij elk zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizenlotte

Re: Kniewrong aan te passen bij elk zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 18:22

Nee dat snap ik, was het maar waar,dat dat met wat losse lesjes oplosbaar was.. ik heb sowieso nog genoeg te leren en heb dan ook 2 keer in de week les en daarnaast dus die clinic centered riding gedaan.
Die zadels met klittenband ken ik, maar op de site van ooteman staat dus dat het ook mogelijk is die kniewrongen te bevestigen op een zadel zonder klittenband vandaar dat ik me afvroeg of iemand dat wel eens had gehoord/gezien.
https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... tevig?N=15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:30

Zit de wrong bovenop het zweetblad of eronder? In het tweede geval zou je misschien nog kunnen vragen of Ooteman of een schoenmaker de stiksels van je huidige wrong los kan halen en wat klittenband op die plek kan naaien zodat je inderdaad met verwisselbare wrongen kunt werken. Maar dat zou ik aan hun voorleggen, zij zijn de enigen die je daar een definitief antwoord op kunnen geven. :)

Overigens hoef je niet per se ruiterfitheidlessen o.i.d. te volgen; je kunt natuurlijk ook zelf aan je rompstabiliteit werken in de sportschool of d.m.v. yoga of pilates.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:52

Die zit er onder.
Maar als je daar dan een dikke wrong doet dan past je bovenste zweetblad toch niet mooi sluitend?

Daarnaast heeft ts een vzh zadel, geen dressuur, de getoonde wrongen zijn voor dressuur.
En misschien is ts al geholpen door een dressuurzadel te kopen ipv met vzh te rijden.

Ik meen trouwens dat de nieuwste massimo's wel klitteband wrongen hebben, maar dat heeft ts dus niet :)