Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphara schreef:Nieuwe beugels zijn duurder dan een inklapbaar krukje en andere inleggers in je huidige beugels.
Ik denk dat je onredelijke eisen stelt aan je nieuwe beugels, geen enkele beugel zal meer grip geven als je zand of modder aan je laarzen blijft hebben. Je kunt er heel veel geld aan uit geven, maar voorkomen dat je zand meeneemt aan je laarzen is stap één!
Waidida schreef:En neemt ook niet weg dat ik nog steeds pijn heb aan mijn knieën. En dat zelfs al zijn ze niet vol zand ze nog steeds vind schuiven
Daphara schreef:Nieuwe beugels zijn duurder dan een inklapbaar krukje en andere inleggers in je huidige beugels.
Ik denk dat je onredelijke eisen stelt aan je nieuwe beugels, geen enkele beugel zal meer grip geven als je zand of modder aan je laarzen blijft hebben. Je kunt er heel veel geld aan uit geven, maar voorkomen dat je zand meeneemt aan je laarzen is stap één!
Waidida schreef:Spenk schreef:Misschien kun je dan beter ook eens kijken voor zitles om je zit anders te gebruiken
Hoe komen ze zo vol zand dan? Als je met schone laarzen opstapt op schone blokjes heb je daar toch geen last van? Daarom hebben veel mensen ook een matje op hun krukje bijvoorbeeld
Even voeten vegen als je opstapt.
Op de manege waar we gaan rijden hebben ze van dat geweldige witte zand wat echt gewoon goed gesproeid moet worden maar dat doen ze niet. Alles hangt dus aan je laarzen. Op stapkrukjes kennen ze daar niet dus dat is ook al een moeilijke. Maar dus ja ik weet ook ook echt niet hoe dat kan maar tegen dat ik afstap is het echt gewoon helemaal vlak
Waidida schreef:Mkango schreef:Is er een lichamelijk reden dat je je beugels niet zonder grip op de juiste plek kunt houden? Zo niet, dan zou ik eerder op zoek gaan naar een instructeur die je echt goed leert zitten dan proberen om met allerlei kunstgrepen de boel op z'n plek te houden en het eigenlijke probleem te maskeren.
Goh niet echt een lichamelijk probleem, maar in stap en draf gaat het prima. In galop heb ik gewoon nog iets meer spanning in mijn benen omdat ik weet dat ze durft bokken en omdat mijn beugels dus schuiven en ik bang ben dat ik ze kwijtraak. Vroeger was het beter met goeie grip beugels omdat ik dan die angst niet had zegmaar. Als ik op andere paarden rijd is het ook totaal geen probleem.
Marie111 schreef:Geen opstapkrukjes? Misschien toch eens opperen dat ze die gaan aanschaffen en gebruiken, zodat hun werknemers = paarden/pony's langer meegaan?
Waidida schreef:BugsFunny schreef:Ze zijn wat duurder maar van Winderen stijgbeugels?
deze zag ik idd ook, maar zijn al meteen een stuk duurder dan mijn andere favoriet en veel ervaringen kan ik er niet echt over vinden. tenzij ze gesponsord zijn maar dat is natuurlijk niet heel betrouwbaar
Daphara schreef:TS heb je foto’s van dit zadel waar je aan het rijden bent?
Pancake93 schreef:Sprenger heeft ook special grip zooltjes voor in je beugels
https://www.ej.nl/beugelzool-sprenger-f ... sqr=beugel
Heb je die wel eens gezien in de winkel ?
Marie111 schreef:Dus je wil een lange rit maken met te korte beugels in een dressuurzadel....
Geen wonder dat je last van je knieën krijgt.
Een echt dressuurzadel is er voor om met lange benen in te zitten, vanwege het doorzitten.
Probeer toch eens om een veelzijdigheidzadel te vinden. Wintec heeft tegenwoordig hele goede. En voor de zadelpijn is een seatsaver wellicht een optie?
Heb je ook les? Wat zegt die ervan?
Nog even over met kruk opstappen. Ons paard staat ook in pension en wij als pensionklanten hebben gezamenlijk een extra hoge opstap gekocht (Ikea-krukjes) waren er al wel.
Daphara schreef:Ik zie vooral heel veel spanning in je lijf op deze foto’s, maar zoals je zegt, ze zijn al 3 jaar oud…
Heb je wel eens met een barebackpad gereden?
Ik ben namelijk heel benieuwd wat jouw knieën doen zonder beugels. En als jij de enige bent die met dit zadel moet rijden, dan zou ik als ik jou was toch uitkijken naar een zadel dat je iets beter past. Liever een te groot zadel (voor de ruiter) dan te klein, maar dit zadel is wel heel erg ruim voor jou.
Verder heb je op deze oude foto’s geen stoelzit, je hebt ook geen lepel of wrongen die je in een houding drukken, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Het zadel ligt op deze foto’s net wat te ver naar voren, maar niet zoveel dat jouw zwaartepunt naar achteren in het zadel komt te zitten, dus daar ligt het ook niet aan.
Ik denk dat je knie proberen niet van je type beugels komen, maar van de spanning in je lijf. Vandaar dat ik ook benieuwd ben hoe het gaat met een barebackpad.
Waidida schreef:Ik ben even je advies gaan opvolgen Marie111 en heb mijn oog laten vallen op een wintec 2dehands vzh van 16.5 inch. Is wel een klein beetje schade aan op de zweetbladen vooraan (wellicht van op de grond te zetten, zo ziet het eruit) maar kan perfect nog een ronde mee en voor zo af en toe kan het geen kwaad dat hij niet meer zo mooi is lijkt me. En daarmee kost hij ook niet zoveel, mijn paard is ook al 19 dus er hoeft geen nieuw super chique zadel op. En dan heb ik nog budget voor de zadelpasser te laten komen om hem aan te passen.
Waidida schreef:Waidida schreef:Ik ben even je advies gaan opvolgen Marie111 en heb mijn oog laten vallen op een wintec 2dehands vzh van 16.5 inch. Is wel een klein beetje schade aan op de zweetbladen vooraan (wellicht van op de grond te zetten, zo ziet het eruit) maar kan perfect nog een ronde mee en voor zo af en toe kan het geen kwaad dat hij niet meer zo mooi is lijkt me. En daarmee kost hij ook niet zoveel, mijn paard is ook al 19 dus er hoeft geen nieuw super chique zadel op. En dan heb ik nog budget voor de zadelpasser te laten komen om hem aan te passen.
Edit: ze zegt dat het het spring zadel model is van wintec. Zou dat ook gaan in als veelzijdigheid of is dat echt af te raden en enkel voor springen te gebruiken?
LiannePuthzy schreef:Ik rij zelf alleen maar met een springzadel, gaat prima alleen je hebt natuurlijk heel weinig steun