Zal proberen woensdag een foto te sturen van het kanaal en de onderkant. Nochtans werd het zadel vroeger gebruikt op een vrij groot en iets breder paard. Met corrigerend wolletje vind ik dat het zadel wel nog past, maar ik wil geen risico’s nemen.
Voor de nieuwsgierige personen: Dit zijn foto’s van de onderkant. Je ziet ook duidelijk dat de zweetbladen volledig vervormd zijn. Vandaar dat het zadel niet goed meer past om mijn paard…
fransje23
Geplaatst: 11-01-23 17:30
Als je een "goed thuis" zoekt voor de zadeltassen houd ik mij aanbevolen!
fransje23
Geplaatst: 11-01-23 17:35
Het is wel een mooie set bij elkaar, goede kwaliteit geweest.
Denk dat de zadeltassen vast werden gezet aan de ringen en de ring aan de achterzijde van het zweetblad. Daarom zitten er geen riemen bij.
Het is zeker een zadel van goede kwaliteit. Of het nu nog goed bruikbaar is ligt aan het leer, als dat niet droog geworden is, dan is het zadel misschien nog gewoon te gebruiken. Wel lijkt het een vrij smal zadel als ik zo naar de voorboom op de foto kijk. Ook lijken de kussens niet geheel recht op foto 2, rechts lijkt wat hoger. Maar het is een foto dus dat kan vertekenen.
XladyX
Geplaatst: 11-01-23 18:42
Mooie set zo! Als ik de laatste fotos zo zie van de onderkant vermoed ik dat het zadel misschien foam gevuld is ipv wol. Er zijn meerdere merken (vaak spring/eventing zadels, ook duurdere merken) die dat gebruiken. Als dat zo is is het wel lastig aanpasbaar. De zweetbladen zijn gestikt en gevormd, maar niet vervormd in negatieve zin hoor! Ik zou eens kijken of je langs een zadelmaker ermee kunt die je over dit zadel wat meer kan vertellen, zoals boommaat, inch, staat vd boom en kussens en wat het nog waard is.