Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lieke2 schreef:Dank voor al jullie tips en ervaringen![]()
Dat de pasvorm van bucas niet ideaal zou zijn (voor de mijne iig) zou ik voor zon deken niet zon ramp vinden. Hij ligt er niet de hele dag op én ik ben in de buurt
.
Spenk schreef:Dreamboy schreef:Dat drogen is hier het probleem niet. Maar werkt de Bucas ook bij paarden die 24/7 buiten lopen. Weliswaar onder een dek maar ongeschoren. Verder vind ik ze inderdaad aan de prijs vooral omdat ik niet weet of de pasvorm goed is voor mijn paard.
Ja, als je paard 24/7 buiten loopt en de pasvorm is goed dan zou ik helemaal geen shamrock nemen (dat is de zweetdeken varian) maar een smartex!
Dan kan je gewoon die deken erop gooien na het rijden en naar buiten doen. Paard droogt daar razendsnel onder.
ingvdh schreef:De stay dry voering van Bucas is toch dat je gelijk een deken op kan gooien en er verder niet meer naar om hoeft te kijken? Dan is de pasvorm wel degelijk van belang. Het grote voordeel ervan is dat je geen dekens meer hoeft te wisselen.
Spenk schreef:Maddy_Paola schreef:Kan er in je amigo een liner? Van horseware heb je namelijk wel de airmax liner, die geeft dezelfde werking als de stay dry voering.
Die werkt echt bij lange aan niet zoals de stay dry het komt nog niet eens in de buurt
Spenk schreef:Huh ja maar dat wordt toch ook geadviseerd? Ik zie hier regelmatig de shamrock en de power cooler dat zijn gewoon losse zweetdekens hoordat zijn niet de buitendekens van bucas met stay dray dat is de smartex
De rambo dry rug is rond de €110 en de power cooler met hals zit rond de €90 dus die zijn redelijk gelijk ook in prijs. De shamrock is wat duurder maar dat is ook een dubbele laagse dat kan voor een paard met een dikke vacht te warm zijn.
Ik heb de smartex ook niet omdat ik dat een beetje goor vindt en op een geschoren paard trekt het aan de haren ik heb bucas atlantic dekens met gladde voering en een power cooler en shamrock als zweetdeken.
Je kunt ook de rambo dry rug kopen dat werkt wel als de power cooler en shamrock. Maar de rambo airmax werk niet echt.