Bruin hoofdstel gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:42

Mijn (zwarte) hoofdstel heb ik laten aanmeten door een (zelfstandige) fitter van 2fithorses. Ik kan dat enorm aanraden maar twijfel of die werkwijze bij je past zeg maar :')

Voordeel daar is wel dat ze veel breedtes qua neusriemen hebben, je de frontriem en alles zelf kunt samenstellen... En wil je geen fitting, dan bestel je een box.

Hier mijn zwarte hoofdstel en de bruine die ik wilde gaan bestellen toen er sprake was van een bruin zadel.

En nee, geen afneembare sperriem, wel een s&t neusriem beschikbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Re: Bruin hoofdstel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 22:44

Erg mooi! Heb je de contactgegevens voor mij?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:58

Avalanche schreef:

Algemene site: https://www.2fithorses.com/

Maar ik zou even contact opnemen met Mies, die heeft mij enorm geholpen terwijl mijn paard enorm besluiteloos was en we 3 sessies nodig hadden :+
Weet alleen niet of je in haar regio zit.

https://www.facebook.com/mies.smit
Mobiel nr beschikbaar via PB als je wilt.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:21

Mijn hoofdstel is van LJ leathers, vind het een ontzettend fijn hoofdstel.
Heel zacht en soepel, en ben heel erg tevreden over de kwaliteit. Is nu bijna 8 jaar oud. :)
Oke, ik heb dan geen bling omdat ik daar zelf niet zo van ben :o

Op de foto lijkt hij zwart, maar is echt bruin. :)
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 23:29

Ja zoiets word ik heel blij van :j

Ik ben eigenlijk heel traditioneel :') in deze dingen dan toch. Ik kies liever voor degelijk en subtiel dan voor veel bling. Al is de combinatie natuurlijk het leukste :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:46

Ik heb dit hoofdstel van Rossner. Eerst voor mijn andere paard gebruikt , maar voor haar heb ik een micklem gekocht. Ik heb deze rossner denk ik een jaartje of 5. Is wel een keer tijdens een buitenrit uit elkaar gevallen ( iets met beter onderhouden ) gelukkig was dat met mijn brave oude merrie. Toen nieuwe onderdelen gekocht en het is weer als nieuw. Ik rij mijn jonge paard er nu mee omdat het blijkbaar fijner is als het leer zacht is in plaats van stug met name voor het inrijden.

Afbeelding

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:55

Avalanche schreef:
Ja zoiets word ik heel blij van :j

Ik ben eigenlijk heel traditioneel :') in deze dingen dan toch. Ik kies liever voor degelijk en subtiel dan voor veel bling. Al is de combinatie natuurlijk het leukste :j

Ja ik ga ook liever voor degelijk en subtiel inderdaad.
Deze heeft dan stiksels op de neusriem en frontriem, heeft het toch iets zonder heel aanwezig te zijn, haha! :o

Mijn dressuurhoofdstel is dan zwart, want ja.. zwart zadel, haha!
Die heeft dan tegenwoordig wel weer een swarovski frontriem :+

Deze is overigens niet van LJ.. kan ik dan weer merken aan het leer.
Ben dan ook aan het overwegen om deze weg te doen en te vervangen voor een LJ :o

Afbeelding

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:59

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 04:19

Yep, mooi wel. Maar zonder afneembare sperriem denk ik?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 06:02

Bielsje schreef:
Avalanche schreef:

Maar ik zou even contact opnemen met Mies, die heeft mij enorm geholpen terwijl mijn paard enorm besluiteloos was en we 3 sessies nodig hadden :+

prutsmuts zou ik ook voor gaan. Ik heb een bridle2fit hoofdstel en het fijne daarvan is dat er verschillende soorten anatomische kopstukken zjjn en je dus kan uittesten. Ik dacht dat het niet uitmaakte, maar merkte echt verschil tussen kopstuk 1 en 2, terwijl ze op 1 ook goed reageerde. En op nummer 3 absoluut niet.

Dit is trouwens de site:

https://bridle2fit.com/nl/

Voordeel is dus ook dat je elk onderdeel apart koopt en dus de juiste maat hebt van alles. Ik heb hem nu 6 jaar ofzo en enige lelijke plek is waar ze hem door mijn stomme fout beschadigd heeft. Maat hoofdstel is enorm fijn en zacht. Ik heb toen een enorme zoektocht gehad naar een zacht en soepel hoofdstel en het viel mij in de winkels allemaal enorm tegen. Zelfs de betere merken waren minder als dit hoofdstel. Ik heb wel een brede neusriem, maar juist omdat dat mijn voorkeur was en gelukkig vond paard dat ook prettig. En pluspunt dat ook de neusriem gevormd is en er verschillende opties zijn. Mij viel het tegen hoeveel hoofdstellen een anatomisch kopstuk hadden welke alsnog niet zo goed vielen en dan neusriemen die juist weer 'verkeerd' vielen. Of veel te klein in een full, terwijl paard echt geen groot hoofd heeft. Er waren te veel hoofdstellen waarbij het meest losse gaatje geen eens ruimte had voor 2 vingers op de neus....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 08:23

Ja ik heb het andersom. Kopstuk en frontriem moet in full, maar heel smal neusje, vaak is cob al aan de grote kant.

Ik heb ook een hele mooie van PS of Sweden gezien, maar die is helemaal zonder neusriem. De Helsinki. Dat durf ik dan wel weer aan :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:46

MyWishMax schreef:
Bielsje schreef:

prutsmuts zou ik ook voor gaan. Ik heb een bridle2fit hoofdstel en het fijne daarvan is dat er verschillende soorten anatomische kopstukken zjjn en je dus kan uittesten. Ik dacht dat het niet uitmaakte, maar merkte echt verschil tussen kopstuk 1 en 2, terwijl ze op 1 ook goed reageerde. En op nummer 3 absoluut niet.

Dit is trouwens de site:

https://bridle2fit.com/nl/

Voordeel is dus ook dat je elk onderdeel apart koopt en dus de juiste maat hebt van alles. Ik heb hem nu 6 jaar ofzo en enige lelijke plek is waar ze hem door mijn stomme fout beschadigd heeft. Maat hoofdstel is enorm fijn en zacht. Ik heb toen een enorme zoektocht gehad naar een zacht en soepel hoofdstel en het viel mij in de winkels allemaal enorm tegen. Zelfs de betere merken waren minder als dit hoofdstel. Ik heb wel een brede neusriem, maar juist omdat dat mijn voorkeur was en gelukkig vond paard dat ook prettig. En pluspunt dat ook de neusriem gevormd is en er verschillende opties zijn. Mij viel het tegen hoeveel hoofdstellen een anatomisch kopstuk hadden welke alsnog niet zo goed vielen en dan neusriemen die juist weer 'verkeerd' vielen. Of veel te klein in een full, terwijl paard echt geen groot hoofd heeft. Er waren te veel hoofdstellen waarbij het meest losse gaatje geen eens ruimte had voor 2 vingers op de neus....

Dat is wel apart, ik had eerst een B2F aan laten meten en dacht dat mijn paard gewoon graag mijn tanden door mijn lip sloeg :'). Zag er ook na een half jaar niet intensief gebruiken uit als een hoofdstel van 20 jaar oud....

Ik zal waarschijnlijk niet de juiste fitter hebben gehad ben ik bang -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:02

Oh wat stom. Ik heb vannacht echt gelezen dat jij ook bridle2fit had. :+

Ik heb 1 onderdeel gehad wat lelijk werd en die werd meteen omgewisseld. Maar ik hoor idd van andere dealers of fitrwrs wel eens rare verhalen. Terwijl wij op stal echt meerdere hoofdstellen van ze hebben, allemaal via dezelfde die met een kraam op stal stond tijdens wedstrijd en ook prijzen sponsorde. Die zijn allemaal nog goed en ook heel goed geholpen met later eens een onderdeel omwisselen.
Maar waar die van stalgenootjes goed op lopen doet de mijne het niet bijvoorbeeld. Ik heb een ander kopstuk en neusriem weer. En zelfs na een tijd slecht onderhouden door blessure was het na een keer vetten weer als nieuw, behalve 1 kras wat mijn eigen schuld is haha.

Ik ken dan weer mindere verhalen over die van jou :')

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 12:25

Ikzelf ben ontzettend fan van de Masego hoofdstellen:

https://masego.se/collections/bridles

Zijn anatomisch, afneembare sperriem (of helemaal geen sperriem) afneembaar bit zodat je bitloos kan rijden, verschillende prachtige frontriemen die je erbij kan kiezen enz.

Myrtheduif

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:03

Misschien is dit hoofdstel Atlas van Harry's Horse een goeie optie!

Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:06

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:16

Mocht je de staatsloterij of iets winnen, dan is dit misschien ook mooi :')

Afbeelding

Afbeelding

:Y)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:17

Bielsje schreef:

[ [url=m/bjV2CH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/akKad5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is het omdat het schijnbaar zo duur is?

Mr_Mx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 13:37

Snadrem schreef:
Als je zoekt naar degelijk een subtiel, is een Hunter hoofdstel dan niks voor je? Zat bij mijn gevoelige paard heel mooi. Zijn ook redelijk prijsvriendelijk met mooi soepel leer.

Even snel gegoogled:
https://www.agradi.nl/aviemore-hoofdste ... tUQAvD_BwE

Deze heb ik ook voor mijn fjord die altijd duidelijk aangeeft als voor hem iets niet comfortabel zit. Dit hoofdstel heeft hij geen probleem mee. Mooi simpel hoofdstel van soepel zacht leer. Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat veel 'gevormde' hoofdstellen voor een paard juist stug kunnen aanvoelen. Dit hoofdstel past zich aan bij het hoofd van het paard, zeker bij de neusriem.

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 14:36

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:01

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:10

Ania schreef:
Bielsje schreef:

[ [url=m/bjV2CH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/akKad5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is het omdat het schijnbaar zo duur is?

Utzon, italiaanse hoofdstellen :Y)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:31

Afbeelding

Ik heb voor mijn Quarter voor de hunterklasses een hoofdstel van Dy'on. Zeer tevreden mee. Mooie kwaliteit, mooi soepel en het is ook nog eens een knap hoofdstel.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-22 17:52

sevke, ja ook mooi :)

En nee, geen Harry's Horse. Dat is net karton, zo stug en stijf.

Maar ik weet niet meer wie het was die zei: geen concessies doen, en dat ga ik ook niet doen. Ik heb een ontwerp, en de maten opgemeten vandaag en ik ga hem op maat laten maken :)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 18:09

sevke schreef:
[ [url=m/g0zxyX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb voor mijn Quarter voor de hunterklasses een hoofdstel van Dy'on. Zeer tevreden mee. Mooie kwaliteit, mooi soepel en het is ook nog eens een knap hoofdstel.

Ligt het aan de foto of zit de neusriem echt heel hoog?