Hartslagmeter band Polar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SemSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:30

Hilary schreef:
Als ik zie hoe weinig ruimte er tussen de sensoren van mijn humane band zitten en hoe veel ruimte er bij mijn paard (E-pony) nodig zou zijn, ga je dat niet halen.

Bedoel je dan de band of de sensor? Of is de sensor het zelfde?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:27

SemSa schreef:
Hilary schreef:
Als ik zie hoe weinig ruimte er tussen de sensoren van mijn humane band zitten en hoe veel ruimte er bij mijn paard (E-pony) nodig zou zijn, ga je dat niet halen.

Bedoel je dan de band of de sensor? Of is de sensor het zelfde?

De sensor is een los onderdeel die je eraan klikt. Maar de band heeft op 2 plekken meet sensoren zitten zeg maar. Die zitten op een vast plaats maar moeten wel bij het paard op de goed plek uitkomen. Dan komt er ook nog bij waar komt de losse sensor uit onder je zadel of ernaast?

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Hartslagmeter band Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:44

De XXL band is te verstellen tot 116cm. Dat ga ik om mijn paard heen niet redden. Maar dat is een kwestie van meten natuurlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:08

Voor mijn shetten gaat de XXL mensen band precies.
Metingen zijn gelijk aan de losse electroden. Plek van begin en uiteinde van de electroden in de band is ook ongeveer hoe ik de losse electroden bij mijn pony's er op leg.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 12:44

Afbeelding
Dit is mijn humane band, van Polar. De grijze vlakjes zijn de sensoren waar je mee meet. Zie de rolmaat voor de afstand tussen de sensoren.
Hoe lang je de band ook kunt maken (evt met een extra band of riem ertussen), de afstand tussen de elektroden kun je niet aanpassen.
Bij een Shet kan ik me voorstellen dat je het nog wel passend krijgt :)

SemSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:16

ah oke dank je wel! mijn bolle quarter gaat dat niet passen :D Moet toch maar voor de "paarden band" gaan....

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:32

Om even nog in te breken, ik ondervind veel storingen met de polar hs meter op de trainingen. De huid droogt toch wat op waardoor ik geen concrete hartslagen meer krijg.

Ik heb nu deze https://horsepal.com/horsepal-hrm/

Hij is wel €20,- duurder dan de polar maar hier krijg je zowel een band als een handheld meter. Ik vind ook dat de band beter blijft zitten dan de polar en niet uitrekt tijdens het rijden, ik vind hem ook prettiger voelen

SemSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:37

Ah nog meer imput! tnx...zal eens kijken..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:48

https://www.equilog.nl/product/equilog-elektroden/

Ik heb deze. En tegen het probleem van uitdrogen van de huid en dan geen contact maken, gebruik ik glijmiddel (nee... Niet van Durex... maar die ook gebruikt wordt om koeien en merries op te voelen, gewoon te koop per liter fles).
Werkt met een flinke eventing training echt prima.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 19:01

Nickeltje schreef:
https://www.equilog.nl/product/equilog-elektroden/

Ik heb deze. En tegen het probleem van uitdrogen van de huid en dan geen contact maken, gebruik ik glijmiddel (nee... Niet van Durex... maar die ook gebruikt wordt om koeien en merries op te voelen, gewoon te koop per liter fles).
Werkt met een flinke eventing training echt prima.

Ik heb de hele band en gebruik idd ook glijmiddel, deze koop ik voor paar centen bij de Welkoop. Eerst maak ik het nat met een spons, doe de band om en dan glijmiddel op de meetpunten. Altijd goede metingen ook als ze niet zweet.

Na gebruikt even met handdoek schoon maken

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 20:05

Ja idd hier ook een gel, ik gebruik echo gel. Maar na 2,5 uur training heeft paard flink gezweet, maar droogt hij vaak ook weer bij. Dan is de gel weg gezweet en is hij droog :+
Ik heb hier met de horsepal minder last van.
Die van equilog heb ook nog ergens liggen, is idd ook geen verkeerde