.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:55

:') is t weer vakantietijd ofzo?
een antwoord wat niet is wat je wil horen en dan maar alles weg halen en vervangen voor een .

Er wordt iets gevraagd, (geen idee, maar heb het idee dat het over een zadel gaat) er wordt gereageerd, en kennelijk is TS het daar niet mee eens....
haha tja...

Het leven is niet altijd feest en taart, soms is het ook donder en regen.

Maar ach... denk idd dat dit topic beter dicht kan, daar TS toch niets meer wil weten...

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 12:56

tinkergirl89 schreef:
:') is t weer vakantietijd ofzo?
een antwoord wat niet is wat je wil horen en dan maar alles weg halen en vervangen voor een .

Er wordt iets gevraagd, (geen idee, maar heb het idee dat het over een zadel gaat) er wordt gereageerd, en kennelijk is TS het daar niet mee eens....
haha tja...

Het leven is niet altijd feest en taart, soms is het ook donder en regen.

Maar ach... denk idd dat dit topic beter dicht kan, daar TS toch niets meer wil weten...

Ik had een vraag gesteld over de lengte van een zadel, krijg vervolgens ongewenst reacties over de pasvorm terwijl die goed is. Tja

tinkergirl89

Re: .

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:00

Tja, je topic staat nog geen 2 uur online, je krijgt meteen reacties,
ik kan niet oordelen want er is voor mij niets meer te zien, en t is ook wat de rest al zegt, aan de hand van een foto is niet altijd iets te zeggen.

dus dan is imo idd een zadelpasser wel een goede stap.
Die kijken niet alleen naar "ligt het zadel goed" maar ik neem aan ook naar de lengte.

maar je hebt kennelijk je conclusie al getrokken, dus ik wens je veel succes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:02

Maar zelfs als hij alleen te lang is, ligt hij dus niet goed en is de pasvorm niet goed. Plus dat als hij te ver naar voren ligt, ligt hij niet goed en is de lengte moeilijk te beoordelen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:03

Ik ga temmen het is niet nodig om al je berichten te verwijderen. Ook al krijg je niet de antwoorden die je wil.

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 13:03

MyWishMax schreef:
Maar zelfs als hij alleen te lang is, ligt hij dus niet goed en is de pasvorm niet goed. Plus dat als hij te ver naar voren ligt, ligt hij niet goed en is de lengte moeilijk te beoordelen

Ja als hij te lang is zou ik m ook niet gebruiken dus is dat geen probleem… Snap jullie logica niet

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:12

Jij blijft volhouden dat de pasvorm goed is. Als hij te lang is is de pasvorm dus niet goed en als je dus twijfelt over de lengte kan je sowieso niet zeggen dat de pasvorm goed is.
Het zelfde met het naar voren schuiven, dat hoort niet bij een goed passend zadel. Daar reageren mensen dus op.

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 13:14

MyWishMax schreef:
Jij blijft volhouden dat de pasvorm goed is. Als hij te lang is is de pasvorm dus niet goed en als je dus twijfelt over de lengte kan je sowieso niet zeggen dat de pasvorm goed is.
Het zelfde met het naar voren schuiven, dat hoort niet bij een goed passend zadel. Daar reageren mensen dus op.

Toch wel omdat mijn andere zadels dat ook doen en proffessioneel zijn gepast. Zo gaat dat nou eenmaal bij een brede tinker met een lage schoft en een dikke buik

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:29

Ik heb een brede haf met een lage schoft en dikke buik en heb een prima passend zadel.

Het is niet de bedoeling dat als je antwoorden je niet bevallen je dit leeg haal.

Blijkbaar weet je het zelf beter maar als hij te lang is is de pasvorm niet goed.PUNT.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:29

Als jij schoenen aan doet die te groot zijn past het dan?
Ja, je voet past er in maar loopt het lekker?

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 13:30

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:30

user8 schreef:
Toch wel omdat mijn andere zadels dat ook doen en proffessioneel zijn gepast. Zo gaat dat nou eenmaal bij een brede tinker met een lage schoft en een dikke buik

Dit is dus niet waar.
Ik had vroeger ook een brede tinker met een bolle buik en een lage schoft maar daar schoof mijn zadel niet op... Niet naar voren, niet naar achteren en ook niet opzij

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 13:31

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:32

Bokkers willen graag hun eigen berichten weg kunnen halen. Nieuwe Bokker op Bokt: Hey, ik kan mijn berichten verwijderen als het me niet zint, das makkelijk! Dus...

TS: je zadel is te lang en past niet op je pony. Tinker met dikke buik of niet,hij past niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:37

user8 schreef:
MyWishMax schreef:

Ik heb je foto's helaas niet gezien

Maar ik heb wel 2 hele brede tinkers. Zonder schoft.
1 heeft een barefoot London gehad en ook een Startrekk dressuur en die schoven niet naar voren en niet opzij. Alleen met opstappen wel dus had een krukje nodig.
Maar niet bij longeren of rijden.

Maar ik vond zelf dressuur niet fijn zitten voor mijn bekken en heb nu bij beide weer een boomzadel in veelzijdig.
Ook hier, deze schuiven niet naar voren of opzij.
Want op het moment dat ze dat wel doen passen ze niet.
Meer valt er niet van te maken

Hier dus een foto van mijn toen veeeeeel te dikke Tinker, die nu gelukkig weer mooi op maat is
Maar zadel schoof niet

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:53

Hier een ronde tinker x haflinger met weinig schoft, rond geribt, maar mijn zadel schuift ook niet. Zelfs niet nu ze wat ronder is ivm haar dracht.
Zowel mijn maatwerk dressuurzadel als haar springzadel liggen normaliter top (rijden nu met een tijdelijk ander zadel omdat haar eigen zadels niet passen ivm dracht)

Maar ik wil je wel waarschuwen voor de zogenaamde profs in zadels, er loopt een hoop vuilnis bij rond. Je wilt niet weten hoeveel paarden er met een verkeerd zadel rondlopen die is (aan)gepast door een zogenaamde prof. Dat blijkt ook al uit het feit dat ze je zadels verkopen welke te lang zijn.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 13:57

TS, mensen kúnnen geen antwoord geven, omdat het zadel zit goed ligt. Pas als het goed ligt, kun je beoordelen of het zadel te lang is. Dan nog is het beoordelen van een foto de vraag of je dat moet willen.

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:02

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:06

Op andere fora hebben ze de regel: verwijderen wordt door de Mod teruggezet. Dat je je topic gaat leeghalen omdat je antwoorden krijgt waar je het niet mee eens bent is geen reden om een topic leeg te halen.
Bokt zou dat ook moeten doen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:12

Waarom vraag je het uberhaubt als je het toch beter weet?
Nu komt het erg kinderachtig en betweterig over. Dan haal ik toch lekker alles leeg?
Mensen helpen alleen maar je had ook de meningen mee kunnen nemen en daarop een conclusie uit kunnen trekken.

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:13

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:14

Mando schreef:
Ik heb een brede haf met een lage schoft en dikke buik en heb een prima passend zadel.

Het is niet de bedoeling dat als je antwoorden je niet bevallen je dit leeg haal.

Blijkbaar weet je het zelf beter maar als hij te lang is is de pasvorm niet goed.PUNT.

Hier hetzelfde

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:21

user8 schreef:
candalisa schreef:
Waarom vraag je het uberhaubt als je het toch beter weet?
Nu komt het erg kinderachtig en betweterig over. Dan haal ik toch lekker alles leeg?
Mensen helpen alleen maar je had ook de meningen mee kunnen nemen en daarop een conclusie uit kunnen trekken.

Ik vroeg iets heel anders dan waar iedereen het hier over heeft . Kunnen jullie dit topic niet gewoon sluiten aangezien hier toch niks meer uit gaat komen

Mensen willen alleen voorkomen dat jij de rug van je paard kapot gaat maken. Dat is toch zo erg nog niet?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:21

Ik heb een hoop eigenwijze types voorbij zien komen hier maar jij spant wel de kroon.
Als een zadel te lang is kan de pasvorm gewoon nooit goed zijn. En nee, een zadel hoort niet te schuiven, nooit! Als jij zegt dat je andere, professioneel aangemeten zadels dat ook doen dan zou ik de professionaliteit van die zadelmakers maar eens goed onder de loep nemen want er zitten een hoop kwakzalvers tussen. Zelf ooit een paard gekocht met een speciaal op maat gemaakt zadel. Dat arme dier heeft gewoon met pijn rond gelopen omdat dat zadel dus helemaal niet goed bleek te passen.

user8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 14:23

.
Laatst bijgewerkt door user8 op 16-11-22 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt