Tess hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iccc

Re: Tess hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:50

Jaa.. dat doe ik zeker.. al lost dat nu niet mijn probleem op.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:58

Ik heb dat alleen bij Nika hoofdstellen, dat ze lelijk afbladderen. Maar dat zijn hoofdstellen van 5 a 6 tientjes dus kun je imo geen top kwaliteit verwachten.

Dat de gespen afbladderen heeft natuurlijk geen drol met onderhoud te maken.

Hier komt er dus geen Tess in huis :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:02

IVAANAA__ schreef:
Jaa.. dat doe ik zeker.. al lost dat nu niet mijn probleem op.

Ik vind dit echt klote voor je, zeg. Zonde van het geld ook....... zéker werk van maken.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:15

Ja, ik merk dat ik helaas enige bent met mindere ervaring kwa leer dat is wel balen.

Mocht ik reactie hebben van Tess hoofdstel zelf laat ik dat weten ben erg benieuwd..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:23

IVAANAA__ schreef:
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezet van een Tess hoofdstel. Na nog geen paar maanden gebruik word het leer erg lelijk en de coating laat los van de gespen.

Iemand van jullie ervaring ermee? Het advies was na elk gebruik het hoofdstel te balsemen geen olie want balsem was beter en eens in de tijd te reinigen. Ik ben hier na gebruik dus elke keer erg druk mee.. alsnog vind ik het leer niet mooi blijven.

Ben erg benieuwd welk product gebruiken jullie? Hoe ziet jullie hoofdstel na verloop van tijd eruit? En onderhouden jullie ook na elk gebruik het hoofdstel?

Helaas kan de verkoper niks voor mij doen.. dus ben erg benieuwd naar het beste middel om het te onderhouden dat hopelijk mijn hoofdstel weer mooi word want ik ben nu eigelijk niet blij ermee..
[ [url=m/bLb3pv.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZoHTMj.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lfiWAa.png]Afbeelding[/url] ]

Weet je zeker dat ze je een Tess hoodstel heeft verkocht? Ik krijg bij het zien van jou foto's het ideedat het een slechte namaak is. Jeetje wat ziet het eruit. Zonde zeg.

Hopelijk kan Tess je wel goed verder helpen.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 21:40

Nou ik krijg steeds meer de balen erin.. als ik jullie reacties zo lees. Gelukkig ligt het niet aan mij en vinden jullie het net zo slecht hoe het eruit ziet.

Ze is een officiële bit/hoofdstel fitter en is een verkoper van de Tess producten.
Staat ook op haar site vermeld van haar.
Ze had zelf zegt ze ook contact opgenomen met Tessa en die had gezegd dat dit hoofdstel zo eruit ziet door onderhoud ik vind dit zo makkelijke weg..
Dus ga ervan uit dat dit geen namaak is..

Hebben jullie foto's hoe jullie leer er nu uitziet?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:01

Even ingezoomd... En ik ben echt wel netjes op mijn spullen maar bij lange na niet dat ik het dagelijks onderhou met iets van olie of vet of wat dan ook.

Heb het idee dat dat vaker meer kwaad dan goed doet...

Ik heb het nog even nagerekend en ik denk dat ik het hoofdstel hier al een jaar of 2 in gebruik had btw :Y)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 13-03-23 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:06

@biesje idd verschil !

Ik heb een mailtje terug gekregen van Tessa. Ze mailt mij morgen terug met een reactie en een oplossing! Erg fijn dat ze zo snel terug reageert. Ik hoop dat we hier samen kunnen uitkomen en dit gewoon een slechte batch is geweest.
Dus hierbij even een stop op mijn vraag in afwachting op reactie van haar.

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen idd geval.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 22:41

Ik ben ook heel erg blij met mijn Tess hoofdstel :) Goede kwaliteit en service.

Afbeelding

Vervelend van jouw hoofdstel Ivanaa, maar fijn dat er een oplossing lijkt te komen.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 11:29

Ik heb 4 hoofdstellen van Tess en ben echt super tevreden. Leer blijft hier idd ook mooi en ik poets echt alleen maar met wedstrijden en hoofdstellen worden hier gebruikt op meerdere paarden dus ook echt intensief.
Denk dat mijn oudste Tess nu al een jaar of 3/4 is en die is echt nog netjes.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:31

Nog even een update,
Vanmorgen een mailtje terug gekregen van Tessa en waarschijnlijk heb ik gewoon een slecht exemplaar gekregen. Soms kunnen die er tussen zitten. Als oplossing krijg ik een nieuw Tess hoofdstel opgestuurd.

Dit is super service! Ik hoop dat ik net als vele van jullie alsnog veel plezier van het hoofdstel kan hebben.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:16

Oh wat een fijne oplossing!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:10

IVAANAA__ schreef:
Nog even een update,
Vanmorgen een mailtje terug gekregen van Tessa en waarschijnlijk heb ik gewoon een slecht exemplaar gekregen. Soms kunnen die er tussen zitten. Als oplossing krijg ik een nieuw Tess hoofdstel opgestuurd.

Dit is super service! Ik hoop dat ik net als vele van jullie alsnog veel plezier van het hoofdstel kan hebben.

Dat is mooi :) netjes opgelost :)

xmichxrocky schreef:
Ik heb 4 hoofdstellen van Tess en ben echt super tevreden. Leer blijft hier idd ook mooi en ik poets echt alleen maar met wedstrijden en hoofdstellen worden hier gebruikt op meerdere paarden dus ook echt intensief.
Denk dat mijn oudste Tess nu al een jaar of 3/4 is en die is echt nog netjes.

Toch ben ik van 3/4 jaar niet onder de indruk. Ik heb een Stubben die zeker 15 jaar is en nog prachtig.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 20:26

Fijn Ivaanaa. Al vind ik het niet meer dan normaal.

Mijn stubben is nog ouder dan die van Avalanche maar als ik daar de schimmel afhaal ziet ie er al nieuw uit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:50

Ja precies. Dat is goede kwaliteit. Ik vind echt veel van wat er nu te koop is gewoon karton.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:26

Tess is iig absoluut geen karton. Maar goed, het bestaat nog geen 15 jaar dus we gaan zien hoe het er dan uitziet.

Om het daar nu al op af te rekenen is wat voorbarig naar mijn mening.

Fijn dat je een ander hoofdstel krijgt Ivaanaa! *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:28

Nee klopt. We zullen het zien :)
Punt was meer dat je niet kunt zeggen dat het heel goede kwaliteit is omdat het er na 3 of 4 jaar nog goed uitziet. Bijna alles redt het zo lang.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:59

Ik doe geen 15 jaar met een hoofdstel want dan ben ik er op uitgekeken hahaha!
Maar de hoofdstellen worden hier wel echt misbruikt hoor, jonge hengsten, meerdere paarden etc. Het is geen “normaal” gebruik voor een hoofdstel en ze worden hier wel extreem intensief gebruikt.