Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mando schreef:Toen ik met Mando trailerlaad cursus van 2Moon had gevolgd werd er geadviseerd om geen transportbeschermers om te doen.
Ze kunnen afzakken waardoor het paard in paniek kan raken en/of erop kunnen gaan staan en ze zijn warm.
Ik vervoer Mando al 16 jaar zonder beschermers, van half uur tot 3 uur op de trailer nooit geen problemen gehad.
MyWishMax schreef:Wat voor beschermers gebruiken jullie dat het zo warm wordt?Hier zijn ze echt niet anders als zonder en dus normale beschermers tijdens het rijden zijn warmer. Hitte is inderdaad niet goed, maar beschadigingen ook niet. De keren dat het er echt warm onder kan worden is het buiten al zo warm dat ik niet wegga met trailer.
assie schreef:Als ik naar de laatste paar trailerritjes met mijn merrie en veulen kijk. Dat waren gewone, koele dagen (minder dan 15 graden), maar het was echt flink warm en zweterig in de trailer waar ze samen in stonden. En ze stonden hartstikke rustig, dus was geen stresszweet, maar echt warm.
Zouden ze dan ook nog beenbeschermers om hebben gehad, dan was het daar onder nog warmer geweest.
Daar zijn inmiddels ook diverse onderzoeken over gedaan toch? Onder beenbeschermers is het altijd warmer.
FleurSandro schreef:Die van mij gaat nooit zonder transport beschermers de trailer op. Een stalgenootje heeft een keer gehad dat er een auto achterop de trailer is gereden, als dat paard geen transportbeschermers om had lagen de benen volledig open. Nu waren het de beschermers die volledig kapot waren. Voor mij dus altijd, hoe kort de rit ook is, transportbeschermers om
Maartje_M schreef:Spenk schreef:Ik lees hier veel van beschadigen van de benen. Maar doen jullie dan ook op stal en wei beschermers op? Daar gebeuren immers veel meer ongevallen dan op te de trailer.
Dat vroeg ik me ook af. En met rijden dan ook altijd iets om?
Spenk schreef:Ik lees hier veel van beschadigen van de benen. Maar doen jullie dan ook op stal en wei beschermers op? Daar gebeuren immers veel meer ongevallen dan op te de trailer.
Hier ook nooit wat om op de trailer paard staat rustig en loopt er braaf op en af.
Muze schreef:Marije-jiplover puur uit interesse, waarom in t bos niet in met les wel? Persoonlijk deed ik bij mijn vorige in het bos soms juist wel, ivm af en toe over wat lastige paadjes met veel uitstekende takken, kreupelhout, eens een stammetje meenemen..