Mijn eerste reactie: Kan het nog gekker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:01

Ik vind ze wel grappig :)
Zou ik er dat voor uitgeven, nee.

Maar geef dat ook niet uit voor een cap, dan vind ik rond de 100 ook genoeg.
Ook niet voor een designer tas bij de Dolce gabbana of andere dure merkkleding

Zolang de pasvorm verder goed is zie ik het probleem niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:19

Only in the UsA :')

Roihi

Re: Mijn eerste reactie: Kan het nog gekker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:58

Ze zien er idd heel grappig uit wel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:00

ach ja, of paarden nu hoefijzers als mode middel aan hebben, of hoefschoenen, wat is het verschil? Ik denk zelfs dat hoefschoenen nog beter zijn, want die zullen de meeste mensen geen 24/7 aan laten zitten.
(ik ben overigens niet tegen ijzers, maar in mijn ogen alleen als het toegevoegde waarde heeft/echt nodig is, anders heeft mijn voorkeur zonder)

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:03

Ik gebruik geen ijzers en geen hoef schoenen. Maar.. ik zou ze bijna willen gebruiken. Noem me gerust gek maar ik vind dit dus echt geweldig :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:06

Ik vind ze wel tof hahaha. Als je dan toch ervoor kiest om hoef schoenen te gebruiken, en deze zijn verder qua design/comfort/veiligheid e.d. zoals ze moeten zijn om goed te kunnen gebruiken, waarom dan niet?

Zo kijk ik bij de (sport) gear voor m'n hond ook altijd of ik iets vind wat qua kleuren tof is e.d. als dat toch beschikbaar is van dat specifieke (merk)product wat ik wil hebben.

En zo loop ik zelf ook liever in Nike Air Max rond ipv een merkloze sneaker, waar iemand anders wel kiest voor een merkloze sneaker. Beiden niks mis mee denk ik zo :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:16

Zolang mijn paard niet zijn eigen veters kan strikken... krijgt hij van mij geen nike-sneakers hoor...

Dat gold ook voor de kinderen :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:25

Tancreda4 schreef:
Charaz schreef:
Dat koopt toch niemand, volgens mij de moeite van produceren niet waard.

Het zou je verbazen := Idd caps van veelte veel geld bv. En er zijn ook al hoefschoenen met roze of blingbling, een sneaker is dan voor de stoerdere look (en mensen met geld :)))

Als het verder z'n werk goed doet, prima toch. Ik vind ze wel grappig :')

Er is toch een tijd een duur automerk geweest dat ook paardenspul produceerde... Ehm... Lambhorgini denk ik? die hebben het weliswaar volgens mij niet zo lang vol gehouden in de "gewone" winkels omwille van de prijzen. :+

en laten we niet vergeten dat de inmiddels geaccepteerde Tommy hilfiger sh*t ook ooit gewoon een duur modemerk was dat paardenspul besloot te gaan produceren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:27

Ik vond de Nike airs die mijn paard vroeger aan had toch ook wel gaaf. :D

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:33

Ach ja, de economie draait op schaarste en het creëren van 'hebberigheid'.
Over een tijdje weer een topic over "help mij bij het ontspullen van paardenspullen." of een opruimcoach inzetten.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:37

als dit er voor kan zorgen dat mensen de ijzers onder hun paard vandaan halen helemaal top toch ! *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:45

Waarom moeten de ijzers eronder vandaan? Mijn EV blijft goed dankzij ijzers. Die heeft ze gewoon nodig.

Dat is een ras wat over het algemeen ontzettend slechte voeten heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:48

faunty schreef:
als dit er voor kan zorgen dat mensen de ijzers onder hun paard vandaan halen helemaal top toch ! *\o/*

Omdat?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:34

faunty schreef:

Ik vind ze geweldig!
Maar nee, mijn paard staat rondom op ijzers ( met een reden!!) en die laat ik er niet onderuit halen voor deze dingen, ookal vind ik ze leuk

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:36

Ayasha schreef:
faunty schreef:

Omdat?

omdat er heel veel paarden op ijzers staan die ze totaal niet nodig hebben voor hun gezondheid/sport
een ijzer an sich doet meer kwaad dan goed, maar in sommige medische gevallen wegen de voordelen voor het medisch probleem op tegen het nadeel van een ijzer, zo ook voor het draaien van kalkoenen of het afslijten bij paarden die langdurig overmatig op asfalt/wegen lopen
maar verder zijn er echt 0.0 redenen om ijzers onder een paard te slaan...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 17:47

Paarden worden (helaas) vandaag niet gefokt op de gezondheid van de hoeven. En dus zijn er best veel paarden die wat hulp kunnen gebruiken, of die gewoon comfortabeler zijn met ijzers.

Mensen lopen ook alle dagen op schoenen, en ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van de mensen ook prima op blote voeten zou kunnen lopen. Maar met schoenen vind ik persoonlijk een pak fijner.

Een van mijn paarden loopt prima op blote voeten, die heeft prima hoeven, en dankzij een slimme kundige smid worden de hoeven steeds gezonder en mooier.
Mijn merrie heeft helaas super slechte hoeven, hoefschoenen zijn een drama ivm dunne huid, dus dat wrijft en schaaft, en dus staat die op ijzers. Voor haar de meest comfortabele oplossing en ze is nooit meer kreupel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:03

faunty schreef:
omdat er heel veel paarden op ijzers staan die ze totaal niet nodig hebben voor hun gezondheid/sport
een ijzer an sich doet meer kwaad dan goed, maar in sommige medische gevallen wegen de voordelen voor het medisch probleem op tegen het nadeel van een ijzer, zo ook voor het draaien van kalkoenen of het afslijten bij paarden die langdurig overmatig op asfalt/wegen lopen

Bijna letterlijk van paardnatuurlijk gekopieerd. :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:15

Mijn eerste reactie is vooral is het een daadwerkelijk goede hoefschoen of is het gewoon een schoen van een duur merk. Dus is er echt over nagedacht voor het paard of is het vooral voor de ruiter bedacht.
Ik verbaas mij niet zo snel meer als je ziet wat al die influencers voor overbodig dingen gebruiken en promoten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:17

Ach zolang het voor het paard niet vervelend of gevaarlijk is....moeten ze het maar lekker doen toch +:)+

Wel goed dat het idee van het bestaan van hoefschoenen / een alternatief voor domweg ijzers onder slaan "omdat het zo hoort" dan een beetje extra onder de aandacht komt.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:17

Ayasha schreef:
faunty schreef:

Bijna letterlijk van paardnatuurlijk gekopieerd. :D

ik heb geen idee wat paardnatuurlijk is ...
maar zoals avalanche omschrijft is precies wat ik bedoel, een paard wat slechte hoeven heeft die comfortabel op ijzers loopt is helemaal top. Ik doel in dit specifieke topic meer op de paarden die ijzers onder hebben "omdat alle paarden die om hebben " en het "hoort" dat is zeker in de (amateur) sport nog veel aan de hand. terwijl een paard met gezonde hoeven, die dressuurmatig wedstrijden loopt op een zandbodem echt prima en zelfs een heel stuk beter zonder ijzers kan. dat was meer mijn insteek ook kijkend naar deze hoefschoenen. als deze mensen die ijzers onder hun paard zetten dit doen "omdat het hoort en andere op stal het ook doen" dan beter een passende hoefschoen om kunnen doen met trainen dan hun paard 24/7 op 4 ijzers zetten. kunnen de voetjes de rest van de tijd lekker pompen en optimaal bloed circuleren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:28

Ik vrees dat mensen die hun paarden nog op ijzers zetten "omdat het hoort" niet naar een hoefschoen gaan kijken. Die doelgroep gaat deze schoen dus niet bereiken. :(:)

Ik ken werkelijk niemand die ijzers onder een paard heeft "omdat het hoort" zeker niet met de huidige prijzen voor beslag. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:44

Neon schreef:
Zolang mijn paard niet zijn eigen veters kan strikken... krijgt hij van mij geen nike-sneakers hoor...

Dat gold ook voor de kinderen :P

Ze komen binnenkort vast ook nog wel met klittenband.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:55

Citaat:
“Horse Kicks wil verandering brengen in de paardenwereld. We steken het klassieke hoefijzer in een trendy jasje”, zo staat te lezen op de website van ‘Horse Kicks’

Dan hebben ze wel een beetje onder een steen geleefd de laatste 15 jaar.
Ook wat betreft ontwerp...veters bij een hoefschoen :')

Maar verder zien ze er wel leuk uit al koop ik voor dat bedrag toch heel wat andere schoenen die wel geschikt zijn voor gebruik :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:57

Hahahah ik vind het ge-wel-dig. Ik heb met al mijn paarden tot nu toe eigenlijk, (omdat mijn rijpaard van nu eindelijk eens geen gevoelige zolen heeft) met hoefschoenen gereden. De kleuren werden al feller omdat het dan makkelijker terugvindt als je ze verliest.
Dus voor mij kan het niet gek genoeg als het maar fijn zit voor je paard en als het maar blijft zitten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:01

faunty schreef:
ik heb geen idee wat paardnatuurlijk is ...
maar zoals avalanche omschrijft is precies wat ik bedoel, een paard wat slechte hoeven heeft die comfortabel op ijzers loopt is helemaal top. Ik doel in dit specifieke topic meer op de paarden die ijzers onder hebben "omdat alle paarden die om hebben " en het "hoort" dat is zeker in de (amateur) sport nog veel aan de hand. terwijl een paard met gezonde hoeven, die dressuurmatig wedstrijden loopt op een zandbodem echt prima en zelfs een heel stuk beter zonder ijzers kan. dat was meer mijn insteek ook kijkend naar deze hoefschoenen. als deze mensen die ijzers onder hun paard zetten dit doen "omdat het hoort en andere op stal het ook doen" dan beter een passende hoefschoen om kunnen doen met trainen dan hun paard 24/7 op 4 ijzers zetten. kunnen de voetjes de rest van de tijd lekker pompen en optimaal bloed circuleren

Waarom denkt mensen die tegen ijzers zijn nog steeds dat er mensen zijn die voor de fun ijzers onder laten zetten? Je gaat toch niet elke zoveel weken dubbel zoveel betalen voor iets wat niet nodig is?

Verreweg de meeste paarden die op een ijzer lopen hebben daar veel baat bij en niet omdat de eigenaar zo nodig mee wil doen met een of ander hype.

Die schoenen uit de openingpost hebben geen enkele functie, die laat ik dus lekker staan.