Help me zoeken naar een bit...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:40

xSCWx schreef:
@pluisje, volgens mij ben jij ook iemand die heel goed aanvoelt en ziet wat zijn paard wel en niet fijn vindt. Ikzelf zie ook de kleinste dingetjes (HSP) daarom durf ik wel grotendeels op mijn eigen gevoel af te gaan.

Haha Thanks. Ja daar heb je helemaal gelijk in! Hier ook hsp idd. En behoorlijk ook. Niet altijd handig maar in dit soort gevallen wel. Ik vind het soms wel lastig om bij mijn gevoel te blijven als andere mensen zich ermee bemoeien.

Elco

Re: Help me zoeken naar een bit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 00:10

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 01:20

Elco schreef:
https://www.winderen.com/nl/shop_item/8 ... 125-m.html

Is dit niet iets voor je.? Volgens mij zijn ze ook in Nederland te koop

Helaas zijn deze bitten 18mm, veel te dik, anders had ik deze zeker gelijk besteld.

@pluisje, ja het heeft zo zijn (grote) voor- en nadelen. Ik luister altijd wat anderen te zeggen hebben, ik zie graag iets uit meerdere invalshoeken. En wat me aanstaat daar doe ik wat mee, en waar ik niks mee kan laat ik aan me voorbij gaan. Tot nu toe werkt het :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 23:59

Nou de zoektocht gaat door. Ik heb die Sprenger Satinox gebruikt maar ik kreeg hem er totaal niet mee ontspannen. (Mocht iemand die over willen kopen…) Hoofd bleef in de lucht, oren strak naar achter. Weer zijn oude bit geprobeerd en was gelijk 80% beter. Wat ik zo gek vind met dit bit (Sprenger scholingsbit), is dat hij aan de ene kant aansluit bij zijn mond, en aan de andere kant kan er echt een flink stuk uitsteken. 6mm ongeveer. En dat zijn lippen een stuk van elkaar af blijven waardoor je de tong ziet. Het zit dus niet helemaal goed maar heeft tot nu toe wel zijn voorkeur. Ik heb ook het idee dat hij dat zoete smaakje toch ook wel fijn vindt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:14

Waarom laat je er geen bitfitter bij komen? Kost je eenmalig fitkosten maar bespaard je wel zoveel bitten die je moet aanschaffen om te proberen.

Voor mij is het helaas niet succesvol geweest maar ik hoor er veel goede verhalen over. Ik had denk ik niet de juiste. :)

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:22

En waarom geen innosense als hij zo gevoelig is?
Vinden de meeste gevoelige paarden toch heel fijn!

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:30

Ik heb mijn bit gekocht via www.morsandmore.com.
Dat is een Franse webshop met heel veel keuze, ze bieden ook een aantal merken aan die je in Nl niet vindt.
Je kan je bit daar ook testen en terugsturen indien het niet bevalt
Misschien kan je daar iets vinden

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:13

_bloempje01_ schreef:
En waarom geen innosense als hij zo gevoelig is?
Vinden de meeste gevoelige paarden toch heel fijn!

Heel veel paarden vinden dit juist totaal niet fijn.

Sprenger heeft ook test center toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:23

Ik wou net zeggen heel veel paarden vinden die innosense een verschrikkelijk ding.

Fager heeft ook testservice en Myler ook.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 19:05

Oke, we zijn er (bijna)!
Ik heb nu de Sprenger Mullen Mouth 11cm in gebruik (waar hij goed op loopt!), op de site stond dat het Sensogan was maar het is nog de voorloper; Aurigan. Nu ben ik toch wel erg benieuwd of die 2 materialen een heel groot verschil maken? Het bit is even duur dus ben ik dan een zeikerd als ik de sensogan wil proberen…

Ik heb overigens de Sprenger satinox ernaast gelegd en het zijn bijna dezelfde bitten op hele kleine verschillen na. Grootste verschil is het materiaal maar de satinox is 11,5 cm en Mullen mouth 11cm maar ze zijn even groot :D wat fijn is voor mij want dit is zijn maat.