Zit deze bit goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zit deze bit goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:31

Oh zo
Ja daar zou je nog wel eens gelijk kunnen hebben :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:38

neusriem hoort lager, je zou hem 2 gaatjes langer kunnen zetten, zodat de bovenste sluiting onder de wangen komt.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:44

Ania schreef:
neusriem hoort lager, je zou hem 2 gaatjes langer kunnen zetten, zodat de bovenste sluiting onder de wangen komt.

Nee dat kan niet. Dan kom je met je neusriem niet weg. Dit is geen normale Engelse neusriem hè. Dit is een anatomische. Er zijn meer voorbeelden te vinden in het centrale topic over anatomische hoofdstellen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:54

pluisje88 schreef:
Ania schreef:

Nee dat kan niet. Dan kom je met je neusriem niet weg. Dit is geen normale Engelse neusriem hè. Dit is een anatomische. Er zijn meer voorbeelden te vinden in het centrale topic over anatomische hoofdstellen.

Anatomisch is gemaakt om de drukpunten en zenuwen te ontlasten, op dit moment drukt het hoofdstel op minimaal 2 van ze. (2 gaatjes was misschien wat overdreven, maar 1 sowieso)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 00:44

pluisje88 schreef:
Ania schreef:

Jawel dat kan wel, moet zelfs! Aan beide kanten tenminste een gaatje langer.

Afbeelding

De neusriem raakt nu de jukbeenderen en de kaak riem mag wat lager, bij elke beweging van de kaak zal het nu op een gevoelig punt gaan schuren.
Ik ben het helemaal eens met Ania, je komt daarmee nog prima weg met de positie van de neusriem, van 1-2 gaatjes zal die nog niet volledig op het zwevende deel van het neus bot komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:45

germie schreef:
DuoPenotti schreef:
Nee de zachte kant hoort bij de oortjes.

Ik denk dat het bit zo ook goed zit.

Ja, hij is wel in de juiste richting, maar ik doel meer op binnenste buiten. Het lijkt net of er een stuk zacht leer op het kopstuk zit aan de buitenkant. Dat zit meestal aan de binnenkant, of het moet hier al rondom zijn en dat kan ik niet zien zo op de foto.

Het bit lijkt inderdaad niet zo verkeerd zo.

Dat kan niet, want dan zitten de heden ook binnenste buiten. En dat is niet het geval.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 07:48

Ik heb met een D-trens waar geen teugels aan zitten, ook heel vaak dat hij raar gaat draaien. Dat lijkt jouw bit ook te doen.

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:00

rien10 schreef:
germie schreef:
Ja, hij is wel in de juiste richting, maar ik doel meer op binnenste buiten. Het lijkt net of er een stuk zacht leer op het kopstuk zit aan de buitenkant. Dat zit meestal aan de binnenkant, of het moet hier al rondom zijn en dat kan ik niet zien zo op de foto.

Het bit lijkt inderdaad niet zo verkeerd zo.

Dat kan niet, want dan zitten de heden ook binnenste buiten. En dat is niet het geval.

Wat bedoel je met heden? Zoals ik het zie lijkt hij idd ook 'binnenstebuiten' te zitten.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:48

germie schreef:
Het lijkt wel of het kopstuk verkeerd om zit? Althans dat de zachter kant buiten is?

Verder mooi hoofdje hoor.

Lijkt mij niet. Kijk maar naar de gespen. Die zitten goed. Anders zouden de gespen tegen het hoofd aanzitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:50

De gespen zitten niet aan het kopstuk. Dus die zouden altijd gewoon goed zitten, hoe je het kopstuk ook draait.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:03

MyWishMax schreef:
De gespen zitten niet aan het kopstuk. Dus die zouden altijd gewoon goed zitten, hoe je het kopstuk ook draait.

Daar zit wat in *D . Maar het kopstuk zit in ieder geval niet gedraaid bij dit hoofdstel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:08

Ik ken het hoofdstel alleen van plaatjes :') moet zeggen dat het er wel uit ziet alsof de kant die tegen de huid moet liggen juist bovenop ligt van het kopstuk. Het lijkt erop dat je tegen de padding aan kijkt. Kan zo horen, maar ik snap het nut dan niet :+

Het enige eat ik in kon brengen is dat je makkelijk gespen vastmaakt ook al zit kopstuk verkeerd haha. Zelf wel eens gedaan na poetsen en niet opletten omdat ik stond te kletsen.

Ts, doe het ene passantje ook nog even om het riempje van het bit heen ;) die hangt nu los tegen de onderkant van bakstuk bij bit.. Dus schuif hem even omhoog om hem om het uiteinde te doen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:17

MyWishMax schreef:
Ik ken het hoofdstel alleen van plaatjes :') moet zeggen dat het er wel uit ziet alsof de kant die tegen de huid moet liggen juist bovenop ligt van het kopstuk. Het lijkt erop dat je tegen de padding aan kijkt. Kan zo horen, maar ik snap het nut dan niet :+

Het enige eat ik in kon brengen is dat je makkelijk gespen vastmaakt ook al zit kopstuk verkeerd haha. Zelf wel eens gedaan na poetsen en niet opletten omdat ik stond te kletsen.

Ts, doe het ene passantje ook nog even om het riempje van het bit heen ;) die hangt nu los tegen de onderkant van bakstuk bij bit.. Dus schuif hem even omhoog om hem om het uiteinde te doen.

Klopt hoor, het ziet er apart uit maar er zijn meer hoofdstellen die dat zo hebben.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:18

Dit bit zit goed (niet deze zoals in de titel) zoals ik het zie.
Helaas vind ik het hoofdstel er niet fijn uit zien, maar ik denk dat dat aan het model ligt en niet aan jou.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:56

MyWishMax schreef:

Ja, je hebt gelijk.