Close contact (mono) beugelriemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 21:11

Bedankt voor alle reacties so far! Ik ben op zoek naar zwarte riemen, 2 paar. De riemen die ik nu heb vind ik zowel onder het zweetblad als bij de beugel niet lekker zitten (ik kan de gesp onder het zweetblad schuiven of bij de beugel). Ik heb behoorlijk lange benen, dus twijfel een beetje of ik 70 of 80 zou moeten nemen. Iemand daarin tips? Ik ben 1.84.

Ik neig nu trouwens wel naar de Prestige riemen, ik ben zelf echt fan van dat merk namelijk! Ze zijn wel prijzig tho...

ingvdh

Re: Close contact (mono) beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:13

Ik zou in jou geval 80 aanraden, ik ben 170 met korte pootjes en ze waren mij te lang. 70 past prima.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:29

xLoki schreef:
Bedankt voor alle reacties so far! Ik ben op zoek naar zwarte riemen, 2 paar. De riemen die ik nu heb vind ik zowel onder het zweetblad als bij de beugel niet lekker zitten (ik kan de gesp onder het zweetblad schuiven of bij de beugel). Ik heb behoorlijk lange benen, dus twijfel een beetje of ik 70 of 80 zou moeten nemen. Iemand daarin tips? Ik ben 1.84.

Ik neig nu trouwens wel naar de Prestige riemen, ik ben zelf echt fan van dat merk namelijk! Ze zijn wel prijzig tho...

Ze zijn het waard ;) :j

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:31

Je moet zorgen dat de beugelriemen niet te lang zijn. Als je zorgt dat de gesp onder je zweetblad blijft als ze op jouw maat zitten, heb je ook geen beschadigingen.

Die van Anatomica vond ik slecht, dat hoesje schoof steeds. Ik heb ze van WOW en wintec webbers. Beide prima beugelriemen

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:42

Wij hebben ze ook van Wintec, maar nooit meer een tweede, hoesje blijft niet zitten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:40

Dit is de enige foto die ik zo snel kan vinden, als je inzoomt zie je het wel. Ik ben 180 en heb riemen van 80cm.
Afbeelding

Afbeelding

Hm, kwaliteit gaat achteruit, maar ze zien dus ver onder het zweetblad, halverwege mijn laars. De deuk in mijn laars komt door het feit dat ik minder kuit heb dan dat deze laarzen willen, dat ligt niet aan de riemen. Maar op die hoogte zit de gesp ongeveer.

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:27

Ik heb ze van Harry’s Horse en het hoesje schuift steeds naar boven :\ Ik ben er niet 100% tevreden over dus als deze echt versleten zijn koop ik andere.

Afbeelding

Afbeelding

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:31

Ik heb ook die van prestige. Hoesje blijft ook goed zitten. Voor mij geen andere beugelriemen hoor. Geen knobbels onder mijn billen..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:32

Tip voor als je hoesje schuift is een of een paar paardenelastiekjes aan de bovenkant ertegenaan schuiven.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 00:38

Afbeelding

Ik heb ze van Bates! Zijn echt top! Nergens last van of problemen met het hoesje

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 00:47

Ik heb al jaaaaren wintec Webbers. Geen problemen met zadel laarzen of beugelriemen zelf. Hoesje schuift wel weg, maar ik heb geen beschadigingen.
Naar aanleiding van de berichten gaan de bates op m’n lijstje voor hierna. :)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:09

kamsel schreef:
Ik heb deze:
https://www.edixsaddles.com/product/edi ... and-t-bar/

Deze vind ik fijn, de goedkope versie hiervan vond ik niks.

(In maat 80 heb ik nog nieuwe die over te nemen zijn, zijn voor mij te lang.)

Deze heb ik ook van Edix, bevallen prima :j. Ik ben zelf 1.70 lang en heb de 80 cm riemen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:32

Ik heb bates, ben er erg tevreden over. Nog nooit gehad dat het hoesje ging schuiven. Ook geen beschadigingen op m’n zadels. Heb ze wel onder m’n zweetbladen ivm het geluid van leer op kunstof.

Wat ik ook fijn vind is de lengte wanneer je je beugels op steekt. Dan is het net precies lang genoeg dat ze onder de zweetbladen hangen en dus geen lelijke plekken of opbollingen omdat ze onder mijn zweetbladen zitten, van m’n beugels op m’n zadel. En ze zijn ook weer kort genoeg om nergens tegen aan te stoten.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:29

Dat opsteken vind ik nog wel een ding, maar ik sla ze over het zadel heen met hoesjes om de beugels heen zodat ze niets beschadigen. Werkt ook prima.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:18

Ik heb de anatomicas. Hoesje schuift niet bij mij. Vertonen wel wat slijtage maar de prijs is dan ook heel vriendelijk. Ik heb ook een set van Bates (geloof ik) maar die vind ik wat stug. Ik ben 1.70m en heb aan mn springstal 60cm en aan mn dressuur zadel 70 cm en dat is perfect.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 05:12

Hier een 7 jaar al Anatomica. Het hoesje is wat uitgetrokken ondertussen dus soms komt hij wat te laag te zitten zoals hier:

Afbeelding
Afbeelding

Opgestoken:
Afbeelding

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 06:42

Ik heb even zitten rekenen, maar ik heb nu al 17 jaar (!!) dezelfde mono beugelriemen van Stübben. Vandaag de dag zien ze er nog gloednieuw uit. Voor mij echt nooit meer andere. Verstellen moet je inderdaad niet aan beginnen, maar mijn zoon heeft eigen riemen en beugels, dus er hoeft nooit iets versteld te worden.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:08

Ik heb de mono riemen van Bates, ook erg tevreden en geen schuivende hoesjes hier. Ik ben 1m74 en heb de 70 cm riemen, dan zit de gesp onder m'n zweetblad op m'n dressuurzadel. Ik denk dat jij zeker de 80 cm kan nemen, want ik kan nog maar 2 gaatjes langer in de mijne.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:14

Ik heb ze van Stübben! Maar ik draag sowieso de beugelriemen onder het zweetblad, dus heb dan ook helemaal geen hoesje om de gesp

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:18

Ook ik heb wintec webbers tot grote tevredenheid. Wel de pro-versie, waarbij het T-stuk verstopt zit als het ware.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-22 10:11

Kleine update :))

Ik vond in een uitverkoop de Kentaur mono beugelriemen voor 31,-, en ben tot nu toe erg tevreden! Ze zitten lekker, zijn mooi soepel en het ziet er mooi uit. :) En ik had voor de zekerheid de langste maat (80cm) gepakt, en dat bleek maar goed ook, want ik zit op het 4e gaatje van onderen. Dus korter was absoluut niet gelukt haha!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 10:19

xLoki schreef:
Kleine update :))

Ik vond in een uitverkoop de Kentaur mono beugelriemen voor 31,-, en ben tot nu toe erg tevreden! Ze zitten lekker, zijn mooi soepel en het ziet er mooi uit. :) En ik had voor de zekerheid de langste maat (80cm) gepakt, en dat bleek maar goed ook, want ik zit op het 4e gaatje van onderen. Dus korter was absoluut niet gelukt haha!

Dat is nog eens een fijne prijs :)). Ben benieuwd naar een foto!

Ik ben heel tevreden over de anatomica’s, vind het vooral ideaal dat je ze heel makkelijk van je zadel af haalt. Ik hang ze dus los in de kast ipv opgestoken.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:05

Ik zwengel dit topic toch weer even aan...
Afgelopen week is m'n 2e paar webers kapot gegaan binnen 3 jaar tijd...

Nu zoek ik dus iets kwaliteitsvollere beugelriemen, waar ik ook veilig mee kan springen en crossen! Want heb het idee dat m'n webers dat gewoon domweg niet trekken, die extreme kracht die er dan in de piek momenten op komt.

Dus welke mono beugelriemen zijn nou écht geschikt voor springen/crossen?

Ik neig zelf naar de anatomica, want die hebben echt een sluiting ipv alleen een haakje, maar zijn hier mensen die actief crossen/springen en ook anatomica's hebben? Of juist een ander merk?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:07

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:25

Crista schreef:
Ik zwengel dit topic toch weer even aan...
Afgelopen week is m'n 2e paar webers kapot gegaan binnen 3 jaar tijd...

Nu zoek ik dus iets kwaliteitsvollere beugelriemen, waar ik ook veilig mee kan springen en crossen! Want heb het idee dat m'n webers dat gewoon domweg niet trekken, die extreme kracht die er dan in de piek momenten op komt.

Dus welke mono beugelriemen zijn nou écht geschikt voor springen/crossen?

Ik neig zelf naar de anatomica, want die hebben echt een sluiting ipv alleen een haakje, maar zijn hier mensen die actief crossen/springen en ook anatomica's hebben? Of juist een ander merk?

Ik heb 12 jaar lang de Tekna beugelriemen gehad. Zowel dressuur als springen als af en toe een cross. En het enige wat na 12 jaar gebeurde was dat de openingen gingen slijten.

Maar ze werden niet scheef, rekte niet uit, verschoven niet en verkleurde niet.

Dus ik heb een nieuw paar besteld voor mijn nieuwe zadel en ik heb geen moment spijt. Superfijne, dunne en degelijke beugels. Ik wil echt niets anders meer.