Amber_anne schreef:Ik ben gewoon benieuwd welke arme ziel als profiel foto dient
Nou zeg doe is even normaal.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SpikkelFire schreef:Als je denkt dat dat per jaar is, ben je uberhaupt nog niet toe aan een eigen paard.
Mars schreef:Daar is de wiki onderdeel van, zoals je ziet. Kun je een beetje dimmen met je toontje?
Kijk eens, een topic van 200+ pagina’s over kosten:
[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
DarDario schreef:SpikkelFire schreef:Als je denkt dat dat per jaar is, ben je uberhaupt nog niet toe aan een eigen paard.
Nou ik vroeg het gewoon omdat ik er verder niet veel vanaf weet. En bepaal jij nu even voor mij of ik toe ben aan een eigen paard?![]()
Het is beter om dergelijke vragen nu nog even onpersoonlijk online te vragen dan zometeen in de manege snap je. Nee snap je waarschijnlijk niet. Geeft niet.
DarDario schreef:Mars schreef:Daar is de wiki onderdeel van, zoals je ziet. Kun je een beetje dimmen met je toontje?
Kijk eens, een topic van 200+ pagina’s over kosten:
[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
Ga maar ik wil geen 200 pagina’s doorbladeren. Ik vraag het gewoon hier. Volgens mij sta ik daar vrij in.
listiglistje schreef:[VSW] Wat kost een paard nu daadwerkelijk?
Dit zijn de werkelijke kosten
En je hoeft niet 200 pagina's door te bladeren, 2 pagina's is genoeg
Mars schreef:Nee want dit is het subforum Harnachement dus je vraag is hier niet op zijn plaats.
En lees alleen de laatste bladzijde van dat topic eens, weet je al heel wat. Raar mens.
Jorex schreef:Mijn Shetlanders staan gratis maar ook ik ben nog zo'n 50 euro per maand kwijt aan voer. En dan reken ik nog niet de kosten voor tuig en de da enzo mee. Ik heb afgelopen maand aan extra kosten alleen al 200 euro aan ze uit gegeven. En ja dat gaat om mini shetlanders dus nog geeneens grote paarden. Sterker nog gezamenlijk wegen ze ongeveer 1 grote shet.Mocht ik ze wel in stalling ergens zetten dan kosten ze met zijn tweeën 1 groot paard. Dat was de laatste keer 200 euro vol pension, maar dat was alweer 2 jaar geleden.
DarDario schreef:Femke_Tweety schreef:Ik sta behoorlijk goedkoop, oud paard met pensioen.
Dus niet meer allerlei lessen, dekjes en spullen nodig.
Ik ben gemiddeld per maand ongeveer 350 euro kwijt.
Stalkosten,
Wormen kuren
Entingen
Vitamine-koeken
Hoefsmid
En af en toe iets dat echt nodig is (nieuwe winterdeken bijvoorbeeld)
Erg veel geld, en dan ben ik vergeleken met anderen nog erg goedkoop uit.
Voordelige stalling en weinig nodig.
Okay ik denk dat ik een paard neem die niemand wil. Eentje die gedragsproblemen heeft en iedereen bijt en agressief is. Dan kom ik er met 100 euro per maand wel uit denk ik zo.
Bedankt voor je tip meid.
DarDario schreef:Jorex schreef:Mijn Shetlanders staan gratis maar ook ik ben nog zo'n 50 euro per maand kwijt aan voer. En dan reken ik nog niet de kosten voor tuig en de da enzo mee. Ik heb afgelopen maand aan extra kosten alleen al 200 euro aan ze uit gegeven. En ja dat gaat om mini shetlanders dus nog geeneens grote paarden. Sterker nog gezamenlijk wegen ze ongeveer 1 grote shet.Mocht ik ze wel in stalling ergens zetten dan kosten ze met zijn tweeën 1 groot paard. Dat was de laatste keer 200 euro vol pension, maar dat was alweer 2 jaar geleden.
Shetlanders zijn dus goedkoper. Interessant. Heel interessant.
Lieser schreef:De meeste stallen hebben een prijslijst op de website staan. https://www.hcnkids.nl/index.php/stalling
Tel daar de kosten voor de dierenarts, de hoefsmit, het harnachement en de lessen bij op, en je hebt een aardig beeld.