Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Ik ben uitgekomen op een Ikonic. Ook vrij licht, maar nog ruimer verstelbaar én niet onbelangrijk bij een breder paard een wat smallere zit. Iemand die ik ken heeft een grote Irish Cob (geloof ik) en die is uiteindelijk ook op diezelfde Ikonic uitgekomen. De boomvorm moet natuurlijk maar net passen bij de rug van jouw paard, maar het zijn hele fijne aanpasbare zadels voor wat breed uitgevallen beestjes.
Nelflobo schreef:Celebi schreef:Ik ben uitgekomen op een Ikonic. Ook vrij licht, maar nog ruimer verstelbaar én niet onbelangrijk bij een breder paard een wat smallere zit. Iemand die ik ken heeft een grote Irish Cob (geloof ik) en die is uiteindelijk ook op diezelfde Ikonic uitgekomen. De boomvorm moet natuurlijk maar net passen bij de rug van jouw paard, maar het zijn hele fijne aanpasbare zadels voor wat breed uitgevallen beestjes.
Ik vermoed dat de Ikonic ook een smalle twist heeft? Ik heb in het verleden regelmatig last gehad van pijn in mijn heupen en liezen in periodes dat ik mijn brede paard veel reed.
Daphara schreef:Als de thorowgood die je hebt goed zit, zou ik echt adviseren eerst daar een zadelmaker bij te halen die dat merk aanmeet. Het zou zonde zijn om veel geld te investeren in een zadel terwijl je misschien al een zadel hebt dat passend te maken is.
beegee schreef:Hier ervaring met een Thorowgood t4 cob in de wijdste boommaat op een ontzettend ronde haflinger, zonder schoft, absolute tank met ouderwetse bouw. Een van de weinige zadels die paste! De rest ging schuiven. Ik vond m zelf alleen niet lekker zitten. Te plat.
Zinzi_jewel schreef:Laat het kopijzer nog wat breder maken van je huidige zadel .
Als t een fractie achterover ligt zou dit moeten kunnen.
Bespaart je bergen geld
Nelflobo schreef:Zinzi_jewel schreef:Laat het kopijzer nog wat breder maken van je huidige zadel .
Als t een fractie achterover ligt zou dit moeten kunnen.
Bespaart je bergen geld
Zoals hierboven in mijn verhaaltje: ik had er dus met m'n stomme kop nog een setje fishes in laten zitten.
Dus nu heb ik hetzelfde effect als wat jij aangaf, alleen dmv fishes omdat in dit zadel geen verwisselbaar kopijzer zit