Dressuurzadel 3 singelstoten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Dressuurzadel 3 singelstoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:18

Het klitteband is ook eigen keus neem ik aan?

Dat de voorste niet in de wrong zit is op zich logisch vanwege de klitteband.
Mij verbaast vooral dat lange smalle V-Web. Dat vind ik wat ontypisch.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:20

Ik zou er sowieso achteraan gaan, ik vind het logo ook vreemd naar voren zitten.

Heb je specifiek om losse wrongen gevraagd?

Ik zou er ook zeker een mailtje naar Jeffreys aan wagen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:21

Bij voorbeeld foto 1 en dan het verschil aan de binnenkant bij jou. Nee daar zou ik niet mee akkoord gaan.

Sowieso raar dat de "tekst" er ook niet in staat

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:22

Sizzle schreef:
Het klitteband is ook eigen keus neem ik aan?

Dat de voorste niet in de wrong zit is op zich logisch vanwege de klitteband.
Mij verbaast vooral dat lange smalle V-Web. Dat vind ik wat ontypisch.

Ook dan hoort de stoot netjes onder het blad door te gaan naar de boom, dit kan gewoon. Een stoot hoort nooit aan een zweetblad vast te zitten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 14:23

De voorste loopt wel gewoon door onder het klittenbandstof. Is dus niet zomaar op die stof vastgezet. Lijkt wel zo omdat je het gleufje niet ziet waar die doorheen gaat.

Ik kan me niet meer herinneren of ik zelf voor klittenband gekozen heb. Ik ga eens zien op het papier waarop alles vermeld werd voor bestelling.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 14:23

DuoPenotti schreef:
Bij voorbeeld foto 1 en dan het verschil aan de binnenkant bij jou. Nee daar zou ik niet mee akkoord gaan.

Sowieso raar dat de "tekst" er ook niet in staat

Die tekst staat op het andere zweetblad, die zet ik ook niet online, is het serienummer namelijk

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:25

Oef het ziet er kwa look wel uit als een heel mooi zadel! Mij valt op dat je icoontje anders is, op de Facebook pagina van het merk zelf zie ik bij alle zadels (recent) een rode achtergrond in het icoontje.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:26

Goed dat je voorzichtig bent, maar met een serienummer kan er niet zoveel fraude gepleegd worden hoor, alleen als het zadel in handen is een het verwijderd word. Een serienummer opzich is niet zo interessant.

Ben wel benieuwd naar de wrongen, het lijkt me dat je wel weet of dat je dit hebt gevraagd?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:27

Utixio, hij zit ook uiteraard niet aan het zweetblad dat zou heeeeel raar zijn, de webbing gaat gewoon binnendoor, maar het stiksel zit in dit geval op dezelfde plek als waar normaal het blok overheen zit.
Eigenlijk is dit stiekum handiger (goedkoper) als je de stoot moet vervangen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:34

Ik ben even aan het Googlen, maar op die ene foto na laten ze nergens foto's van het zweetblad en singelsysteem zien. Wat ik echt bizar vind.
TS, jouw zadel is echt lelijk afgewerkt en ik zou hier niet mee akkoord gaan. Als je ook kijkt zie je bij de overgang van het kniestuk naar het zweetblad ook verschil in hoogte. Dit hoort gewoon niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 14:47

Ja ik kan ook nergens andere foto's vinden.
Kan misschien een oude foto zijn op die site dat het nu aangepast is.

Maar het testzadel had ook maar 2 singelstoten. Dus 3e was er ook niet.
Dat was deze:
Helaas geen foto van onder het zweetblad gemaakt. Maar zo te zien ook op deze wel verplaatsbare wrong.
Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:55

Een testzadel van een maatzadel heeft vaak een klittenbandwrong, om zo de optimale wrong te kunnen zoeken. Ik vind een verplaatsbare wrong echt oerlelijk en niet passend bij een A-merk zadel, maar dat is natuurlijk wel een beetje smaak.

Als het klopt is dit echt geen goede reclame voor het merk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 14:57

Klitteband is een extra optie die meer kost, dat is gewoon een individuele keus.
Of iemand anders dat lelijk vind is daarbij irrelevant.

Echter hoort dat wel op de rekening te staat, juist omdat het een ectra feature is waar je extra voor betaald.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-07-22 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-22 14:57

Utixo schreef:
Een testzadel van een maatzadel heeft vaak een klittenbandwrong, om zo de optimale wrong te kunnen zoeken. Ik vind een verplaatsbare wrong echt oerlelijk en niet passend bij een A-merk zadel, maar dat is natuurlijk wel een beetje smaak.

Zijn wintec en Bates dan een B merk? Die hebben immers ook verplaatsbare wrongen.

Anyway heb zadelmaker ook al gemaild.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:12

Ben benieuwd naar hun antwoorden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:17

Art_Ificious schreef:
Utixo schreef:

Zijn wintec en Bates dan een B merk? Die hebben immers ook verplaatsbare wrongen.

Wintec wel, Bates niet. Bates is een A-merk.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:30

A merk zadels kan je ook met klittenbandwrong krijgen mits je er om vraagt of het pasmodel koopt.
Maar het is in feite niet nodig want heel weinig mensen gaan na een tijdje vragen of er een andere wrong op mag. Mijn keus zal het dus niet zijn.

Ik heb ze wel gezien, maar meestal hebben die mensen een pasmodel gekocht dat in de verkoop kwam en ze deze met leuke korting konden kopen. Maar ik neem aan dat dit hier niet het geval is.

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen;
Toen ik mijn nieuwe zadel kreeg (ander merk) zaten er ook 3 singelstoten aan, ik heb er een tijdje mee gereden en bij de eerste opvulbeurt is er eentje weggehaald omdat ik niet nodig had.
Tijdens het rijden stopte ik de overtollige stoot weg in de lussen van zadeldekje en singel. Hij zat me daar niet in de weg overigens.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:40

Ik zit toch even mee te lezen en verbaasde mij ook, het lijkt inderdaad wel alsof je een ' namaak' zadel hebt gekregen, ook omdat het logo van Jeffries er anders uitziet
(even van de oorspronkelijke site gepakt)
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:55

Goed dat je contact hebt gezocht met de zadelmaker TS, hopelijk kan die je verder helpen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 15:01

Avalanche schreef:
Art_Ificious schreef:

Wintec wel, Bates niet. Bates is een A-merk.

Wintec is ook een echt A-merk hoor. Zelfde boom en binnenwerk. Arena zit tussen Wintec en Bates in, ook een A-merk.
Een verplaatsbare wrong vind ik eigenlijk niet erg, maar die haren die aan dat klittenband komen wel. Dat is moeilijk schoon te houden.

Het Jeffries logo heeft andere kleuren, maar wel hetzelfde ontwerp. IK ben echt heel benieuwd wat Jeffries en de zadelmaker zeggen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-22 16:50

Stempel op zweetblad:
Afbeelding

Op zich zit en rijdt het zadel wel fijn en heb ik geen last van de veranderingen. Maar die afneembare singelstoten was gewoon een stuk handiger geweest.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:02

Heeft de zadelmaker er niets over gezegd of en waarom er 3 aan zouden blijven? Ik ben redelijk gewend dat er 3 aanzitten bij aflevering en na het inrijden van het zadel, wanneer duidelijk is welke nodig zijn, er 1 afgaat.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:21

Afneembare singelstoten hebben wel eens de neiging er ook af te vallen als je gewoon met het zadel rondloopt. Dus zonder paard. En dat is vervelend dus ik heb ze er toen aan laten stikken en de haak er juist tussenuit gehaald toen duidelijn was welke positie ik moest hebben. Als je eenmaal weet waar de stoten moeten dan verander je ze toch nooit meer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:27

Zit Jeffries in de society of masters saddlers? Dat kan ik niet vinden op de website namelijk, of ik kijk er overheen.

Het logo in het zweetblad is namelijk niet eentje van Jeffries. Ik had dan de hawk of het falcon logo verwacht. Dus het paardje, of de vogel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:36

Die haken zijn killing voor je blad dus daar zou ik niet rouwig om zijn.
Blijf het echter bijzonder vinden dat ze smal en lang band gebruikt hebben voor de V-strap.