Eigen spullen repareren, doen meer mensen dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:10

Hier nog een reparatie fan!
Ooit begonnen aan hoofdstellen en zadels voor mijn Barbie paarden :D
Ik kan best veel repareren: halsters, hoofdstellen, zadels, dekens l! Heb een heel mooie stevige naaimachine, die gaat door tig lagen heen.

B_Fokker

Re: Eigen spullen repareren, doen meer mensen dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:43

Is er toevallig ook iemand in dit topic die wel eens iets repareert met een handnaaimachine? Zit er over te denken om er toch eentje aan te schaffen maar ben bang dat die niet stevig genoeg is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 22:59

8nnemiek schreef:
Ik had em onder de naaimachine gelegd, en dat is best lastig als de knopen er al op zitten :+ Dus een beetje scheef.. en ik had geen dikke draad in dezelfde kleur als de jas.. maar bij zo'n oude jas moet het voor mij vooral praktisch zijn :))
[ [url=m/EtyA6F.gif]Afbeelding[/url] ]

Twee stukjes aan elkaar naaien is best makkelijk, maar er zijn verschillende manieren en het ligt helemaal aan de situatie welke de beste is.

In mijn ogen heel netjes, maar ik kan amper een naald vasthouden, laat staan een net steekje maken. En bij handvaardigheid weggestuurd, omdat de naalden steeds braken. Het draad ging steeds om de naald en zat daar zo een hele bos bij het voetje?

snorkel1986 schreef:
superpony schreef:
Ik bewaar wel veel om te repareren, maar eigenlijk heb ik daar (nog) niet de juiste materialen of gereedschappen voor.

Mijn man repareert verder wel alles, zoals de wasmachine en dergelijke.

Met wat voor naald doen jullie deze reparaties? Heb wel gewone naalden, maar daarmee kom je er niet doorheen. Ooit daarmee een stuk klittenband op fleece gezet om honden badjasjes te maken..........Hele kapotte handen en niet echt mooi.

Zou wel graag een naaimachine willen en bijv ritsen leren inzetten. Heb een hele stapel vesten met kapotte rits.

Is de rits versleten of het " sleetje" ( die zetten ze er bij ons op de markt op voor 50 cent of zo..

Geen idee? Heb meerdere vesten en gebeurt me altijd. Dan trek je ze omhoog en gaan ze in het midden weer open?

Mijn moeder zegt altijd dat je er met kaars overheen moet. Dat doe ik dan, maar uiteindelijk trek ik het toch zo open/stuk?? En de rest is nog goed.